Att bunkra mat och mediciner (utbruten från Coronaviruset 2019- nCoV)

Själv har jag varit ute och storhandlat min vana trogen, behöver en större bil. :cautious:

4 säckar blomjord
20 kg solrosfrön
2 säckar morötter till hästarna (tror det är 2 x 20 kg)
2 säckar hundmat (2 x 14 kg)
1 burk gurka
2 flaskor chilisås
1 paket makaroner
1,5 kg talg till småfåglarna
2 kg köttben till min köttsoppa :d
6 x 6 penséer
1 melon
3 dl gräddfil
2 kg fryst mango
0,5 kg frysta hallon
1 påskmust

Samt att jag handlade till grannen
4 liter mjölk
4 liter fil
5 dl grädde
1 flaska senap
3 x 6 penséer

I vanliga fall köper jag bara en säck morötter, men eftersom jag jobbar hemifrån nästa vecka vet jag inte när jag passerar någon GG nästa gång så nu blev det lite bunkring av morötterna. :o
Om jag sorterar ut vad jag tror var mat till dig själv av det där så ser jag en udda tvåveckorsdiet: Köttsoppa med mango och chilisås?
 
Om jag sorterar ut vad jag tror var mat till dig själv av det där så ser jag en udda tvåveckorsdiet: Köttsoppa med mango och chilisås?
Inte riktigt så illa, extrapris på mangon så den ligger i frysen men jag gillar mango både som frukt och ingrediens eller i smoothie. Köttbenen är ju mest ben och inte så mycket ätbart men ger en mustigare buljong.

Mango med räkor, lime, hackad rödlök och chili blir väldig gott. Frozen daquiri på mango i vårsolen är inte heller helt fel eller en blandad fruktsallad med keso och nötter på jobbet. :up:
 
Jag såg en horder idag 🙈 :eek: :crazy:
Förutom hordern så var det jag ,ett gäng i riskåldern o några icke svenskfödda på Lidl idag vid 14.30 tiden.

Min list var oxå lite udda:
1 kratta
1 3 fingrar på en pinne (har ingen aning om vad dom heter,man hackar ogräs med den)
ogräsduk
10pack med penseer
bakmargarin
mjölk
grädde
skurmedel
torkade kycklingfötter
1 säck hundmat
damsugarpåsar
3st anton B marsipan/nogat
 
Jag såg en horder idag 🙈 :eek: :crazy:
Förutom hordern så var det jag ,ett gäng i riskåldern o några icke svenskfödda på Lidl idag vid 14.30 tiden.

Min list var oxå lite udda:
1 kratta
1 3 fingrar på en pinne (har ingen aning om vad dom heter,man hackar ogräs med den)
ogräsduk
10pack med penseer
bakmargarin
mjölk
grädde
skurmedel
torkade kycklingfötter
1 säck hundmat
damsugarpåsar
3st anton B marsipan/nogat

Men fan @dobbis, du glömde det nödvändigaste: Toapapper, jäst, pasta och mjöl! :cry:
 
Konstigt att ingen hamstrar handkräm, med tanke på hur torra händer man får av att tvätta/sprita sig hela tiden. Nä då, det var till och med extrapris på mitt apotek :up: ! Köpte två olika (hamstrade, jag ;) ?!) - en till hemmet och en till jobbet. Det fanns också alvedon, noterade jag, men det stod max 3 paket/hushåll....
 
Konstigt att ingen hamstrar handkräm, med tanke på hur torra händer man får av att tvätta/sprita sig hela tiden. Nä då, det var till och med extrapris på mitt apotek :up: ! Köpte två olika (hamstrade, jag ;) ?!) - en till hemmet och en till jobbet. Det fanns också alvedon, noterade jag, men det stod max 3 paket/hushåll....
När jag var på apoteket igår för att hämta ut medicin försökte kvinnan faktiskt sälja på mig just handkräm då "det behövs nu" :laugh: Antar att det är en sån grej som folk glömmer att köpa. Men jag har redan;)
 
Får kolla Ica inne i stan imorgon...

20200326_160227.jpg
 
Två meter avstånd eller vad det är + äldre ska inte gå ut händer inte i Bollnäs. Det var fullt på Systembolaget och det stod och småpratades och umgicks och andades i ansiktet även hos merparten som var av det äldre släktet. Här är jag noga med att hålla avstånd, inte andas på någon, och hålla mig i karantän trots att chanserna att jag har covid är lika med noll, men kommer säkert att bli beskylld för smitta när den kommer eftersom jag är från Korea ursprungligen. Det faktum att jag inte varit i Asien sedan elva månaders ålder spelar antagligen mindre roll. Tänker på alla stackars thailändskor här i krokarna som antagligen också kommer får elaka blickar.

Kan inte 40-talisterna sluta att tro att de vet allt bäst tills de blir sjuka.
 
Idag på lokala butiken blev jag slagen med en kundkorg av en arg tant. Jag stod med ryggen mot henne och pratade med en vän, tanten gick väl för nära/backade in i mig som stod still (flera minuter innan händelsen) och så drämmer hon till mig med korgen och fräser något jag inte riktigt uppfattar 😂 jag varken nös, snorade eller hostade 😂
 
Jag hamnade i gräl med en kille i drive in-kön på McDonalds idag.
Jag var vrålhungrig efter bad, bastu och nyss påbörjad shoppingrunda så jag tänkte köpa en liten hamburgare. När jag svänger in så står det en parkerad bil och blockerar bägge köerna, jag blinkar. Ingen reaktion. Jag ger en kort tut och föraren pekar finger åt mig, jag pekar tillbaka och vi knackar oss bägge två i huvudet. :devil:

Han kliver UT och börjar gå emot mig och käfta att det går inte fortare, jag vevar ner rutan och käftar tillbaka att han ska välja sida och köra istället då det blir en ledig lucka så han går tillbaka, pekar finger och jag är jättevuxen, stoppar långfingret i munnen och pekar tillbaka. :angel:

Tyvärr kommer man ju alltid på de riktigt elaka och dräpande replikerna efteråt och eftersom han knappast läser här så ska jag inte återge dem, men jag hade nog fått vilken gammal militär som helst att rodna. 🤬
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 432
Kropp & Själ bakgrund.. jag har utan underdrift mått dåligt psykiskt till o från nästan hela livet. ibland -- som blivit mkt över tid -- varit i...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 307
Senast: Björk
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 719
Senast: Fraegd
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp