Att dejta en kattuppfödare

Reykur

Trådstartare
Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande!

Guide för er som tänkt dejta en kattuppfödare:

Hur vet man om dejten är en kattuppfödare?

En kattuppfödare är en individ med opålitligt antal katter hemma, frågar du din dejt hur många katter hon har så märker du direkt om du stött på en uppfödare! OM du vill veta om din tilltänkta är en uppfödare så räcker det med att ställa en ledande fråga och inhämta svar och reaktion.

Ledande fråga- Så du har katter? Kul! Hur många har du? Sekunderna går allt medan dejten antingen ägnar sig åt komplicerade matematiska tankeoperationer medan hon räknar samman antalet eller att hon alternativt drar ifrån katter ur totalsumman. Skulle du få ett snabbt svar på Ett eller Två, då är du på den säkra sidan! Men börjar hon tveka så har du denna lilla tabell att rätta dig efter att ha ställt den enkla frågan..

"Ehh jag har sisådär 3 katter" Hon har minst fem katter och har tänkt börjat sin uppfödning inom en snar framtid!

"Ehhh jag har hmmm 4 katter" Hon har 6-8 katter och hon har redan startat sin uppfödning!

*host* (inleds svaret med en hostning är det verkligen dags att se upp!) "ehhhhhhhhh, jo nja det är några stycken fast katter är ju så snälla de märker man aldrig av.." Hon vet inte själv hur många katter hon har! Hon är definitivt en inbiten och notorisk uppfödare, vill du värna om din människofrihet... SPRING!!!!

Saker man bör vara förberedd på första gången man dejtar en uppfödare

Allt det du dricker och äter blir filtrerad vare sig du vill eller inte genom alla de hårtussar som vivlar omkring i en kattuppfödares hem och som hamnar i öron näsa och mun. Detta gäller även om du kysser en uppfödare, fråga INTE om hon glömt bort att raka sig! Har du trots alla varningar tänkt dig en någorlunda varaktig relation så bör du veta när det är dags för kyssar att det finns något som heter ; vår-vinter-sommar-höst pälsfällning, pälsfällning efter löp, före löp, fällning för att de är små, fällning för att de är stora, för att de är dräktiga, för att de är odräktiga, för att de fått ungar, för att de ska få ungar, kort sagt KATTER FÄLLER JÄMT!! Finns en gammal schlager som heter "Vad vore kärlek utan kyssar" denna version heter "Vad vore kyssar utan katthår" !

Du ska inte bli förvånad, chockerad och absolut inte upphetsad om du vid första kaffekoppen på dejten blir vittne till en ohämmad sexuell aktivitet alternativt orgie på golvet. Bli inte alltför exalterad och optimistisk om din dejt faller i trans och med fuktig blick mjukt viskar, vilket färgutfall det kan bli. OBS Många blivande har här direkt blivit föredettor när de tolkat damens drömmande uttryck som någon invit för en mänsklig form av liknande aktivitet, detta ska absolut(!!!) undvikas utan vill man skaffa sig pluspoäng så ska man fråga om det är första parningen.

Umgänget med din dejts katter tarvar ett visst mått av försiktighet, inte umgänget med katterna i sig men det du ska komma ihåg är att din dejt har sina Argusögon på dig hela tiden, du får aldrig slappna av! Du får aldrig vårdslöst skaka bort en katt som frenetiskt vässar sina klor på ditt ben, absolut inte sparka undan en katt som satt tänderna i din ena stortå, inte svära när en 8 kgs katt använder dig som trampolin och hotar göra dig till en överårig överviktig Wiener Sängenknaben (dvs på kattspråk kastrat!) alltid klappa alla katter och prata med dem vänligt och se på dem med beundran i blicken. Lämplig klädsel vid dejts hemma hos uppfödare är oömma klösvänliga kläder (detta är dock en svår balansgång eftersom man vill vara någorlunda snyggt klädd om man uppvaktar en dam även om hon är kattuppfödare) dubbla par långkalsonger, tjocka strumpor med dold tåhätta av stål, suspensoar, inled varje mening med snuttipluttankissen och ha ständigt ett fånigt påklistrat leende vad än som händer!


Om det värsta förlåt bästa inträffar och ni blir ett par

I kapitlet ovanför så varnades du för vissa spontana manliga reaktioner, går du vidare i relationen så bör du akta dig för att ha manliga reaktioner överhuvudtaget för att ge ett exempel: Blir du väckt en natt och din käresta exalterat skriker i ditt öra. "-Hon är villig, hon är villig!!! " Alternativt vrålar "tuttarna är rosa!!" Så ska du absolut inte på några villkor !! kvida fram "Inte nu älskling jag är trött" eller ännu värre dra ner henne i sängen för då väntar dig ett öde värre än hos veterinären! Det enda du ska göra är att klappa henne på armen och säga "Men så roligt älskling hoppas att det går bra" Den enkla repliken har räddat många relationer, att du sedan inte vet vad som hänt eller som gått bra är av mindre betydelse.

Eventuella romatiska middagar tarvar lång tids förberedelse, först måste du checka av så att det inte är kattutställning, kattparning, kattförlossning, kattbad, kattmatteträff, kloklippningskväll eller möte i kattklubben. Dagen när den romantiska middagen ska ske bör du vara ledig och gå upp i ottan för att hinna med förberedelserna. För att underlätta så har jag iordningställt ett tidschema för den hugade middagsvärden.


Middagsschema


8-9 Uppgång och utfordring av katter

9-10 Handla middag

10-11 Låsa upp kökskåpen, stoppa in maten i dessa och låsa igen

11-13 Städa

13-15 Låsa upp kylskåp och skafferi och börja laga maten samtidigt som man kastar förlåt sätter försiktigt ner katter som är på köksbänken och i grytorna.

15-17 Inspektera maten med förstoringslas och pincett för att avlägsna hår

17-18 Leta efter katter för att stänga in dom i olika rum för att det ska bli kattfritt

18-19 Dammsuga igen

19-20 Uppfödaren kommer hem, ägna en timme till att få densamma i en romantisk stämning och utan funderingar och tankar på katter

20-21 Stänger av telefonen i smyg så att ingen kattuppfödarkompis ringer och stör för att berätta om någon utställning de varit eller nån planerad parning

21-22 Dukar och tänder kandelabern, värmer middagen, sätter i en CD med Andrea Bocelli

22- Antar en strategisk sexig halvliggande pose i soffan medan Uppfödaren är i badrummet och middagsspreparerar sig..

08 Vaknar på soffan av att en sträv kattunga i ansiktet och ser resterna av den romantiska middagen som uppfödaren avnjutit tillsammans med katterna allt medan värden sovit utmattad på soffan..

08-09 Stirrar ner i kaffekoppen förbannades att du drunknade i hennes ögon och aldrig kom dig för att fråga HUR MÅNGA katter hon hade innan det var försent!!

:D
 
Sv: Att dejta en kattuppfödare

Min sambo var inte road av den artikeln. :D

Men han slipper ju i alla fall katthårsdelen av uppfödningen. Han lider inte i samma utsträckning som långhårsuppfödar-män :angel:

Jag har upptäckt att man kan bli av med påfrestande män genom att i bland enbart nämna att man är/på väg att bli kattuppfödare. I bland måste man ta i lite mer och börja prata katt ordentligt. Det räcker oftast med tio minuter- en kvart ;)

(Vill man hålla kvar ragget en stund råder jag er alla att kanske inte nämna just Hur "illa" det faktiskt står till :angel: )
 
Sv: Att dejta en kattuppfödare

c010.gif
Räknas man som kattuppfödare med 4 katter?
c010.gif
 
Sv: Att dejta en kattuppfödare

Alltså, jag har bara 1 katt som kommer bo hemma nu... Ändå är jag uppfödare... :D Så om någon dejt frågar mig hur många katter jag har kan jag svara 1 utan att ljuga. Tittar man närmare på saken så har jag även en avelshane hos mamma och pappa och ännu en avelshane som kommer komma på tillväxt hos mamma och pappa, plus en foderkatt. :angel: Och så letar jag ju iofs efter en ny avelshona... :o Men en katt är det iaf! :rofl:

/Erica
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 848
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp