Att dejta/ svårt att hitta kärlek

Tossa90

Trådstartare
Jag är så frustrerad xD Fyller snart 29 år och har aldrig varit i ett seriöst förhållande och endast gått på några få dejter som inte lett till något.
Tycker det är så sjukt svårt att träffa någon. Har försökt med dejting appar, gå ut på krogen. Men de funkar aldrig. Jag är blyg som person o blir jättenervös när jag pratar med killar å kan börja babbla om helt knasiga grejer, å det känns som jag alltid lyckas skrämma bort dem. :(


Någon mer som känner sig totalt hopplös när det kommer till killar, kärlek och dejting?
 
Det absolut bästa borde vara att försöka hamna i sociala sammanhang där du känner dig bekväm, och sedan se till att prata med killar utan att tänka på dem som potentiella partners.

För egen del kan jag inte ens föreställa mig att börja prata med någon på krogen. Däremot när jag klättrar (inomhus) så känner jag mig helt trygg och väldigt bekväm i situationen. Det har gjort att jag råkat börja prata med mååånga där och flera män på klättercentret har i olika diskussioner beskrivit mig som otroligt social, pratig, väldigt flirtig, en person med karisma som gör att alla vill prata osv. Det är en beskrivning som jag verkligen inte känner igen, men just tack vare att den miljön är en jag trivs i så blir det plötsligt lätt att vara social.

Har du några hobbys eller liknande där du träffar andra så försök vara lite social där. Om du har vänner så kanske du kan föreslå någon aktivitet där de tar med sig flera av sina vänner som du kanske inte känner? Eller så försöker du testa något helt nytt som kanske visar sig vara jättekul? Blir du mer social så ökar också chanserna för att du ska hitta personer att trivas med :) Och du behöver inte vara superpratig, superrolig och perfekt för att andra ska gilla dig. Att slappna av och prata om sådant du gillar att prata om räcker långt i rätt sällskap.
 
Jag är så frustrerad xD Fyller snart 29 år och har aldrig varit i ett seriöst förhållande och endast gått på några få dejter som inte lett till något.
Tycker det är så sjukt svårt att träffa någon. Har försökt med dejting appar, gå ut på krogen. Men de funkar aldrig. Jag är blyg som person o blir jättenervös när jag pratar med killar å kan börja babbla om helt knasiga grejer, å det känns som jag alltid lyckas skrämma bort dem. :(


Någon mer som känner sig totalt hopplös när det kommer till killar, kärlek och dejting?
Jag vill varmt, varmt varmt VARMT rekomendera dans för att nå social kontakt med andra människor på ett bra sätt. Jag menar inte krogen. Jag har dansat i drygt 4 år började med bugg och gick vidare till andra typer av "håll om" danser. Genom att börja gå kurser för att "lära" sig att dansa kommer du att träffa så mycket softa, sköna, modiga och saftiga människor så du kan inte tro!! Det är alldeles för många som tänker att de inte har någon takt i kroppen och därmed ger upp UTAN ATT ENS FÖRSÖKA! Det är verkligen ledsamt att det är på det viset. Jag menar hur många skulle säga nej jag har ingen chans att lära mig tennis mitt bollsinne är bedrövligt...bara för det aldrig gav en chans att få öva eller prova. Dans ÄR något som man lär sig precis som man lär sig andra saker.
Mitt råd gå danskurser....bättre avslappnande och underbar gemenskap med andra modiga människor går inte att få. Dansande människor är saftiga :D Jag dansar -jag är juicy som tusan:love:
 
Jag är så frustrerad xD Fyller snart 29 år och har aldrig varit i ett seriöst förhållande och endast gått på några få dejter som inte lett till något.
Tycker det är så sjukt svårt att träffa någon. Har försökt med dejting appar, gå ut på krogen. Men de funkar aldrig. Jag är blyg som person o blir jättenervös när jag pratar med killar å kan börja babbla om helt knasiga grejer, å det känns som jag alltid lyckas skrämma bort dem. :(


Någon mer som känner sig totalt hopplös när det kommer till killar, kärlek och dejting?

Alla kanske inte fungerar som bäst i en fast relation? Bara en tanke :)
Kan rekommendera Skilsmässobaren tex. Bra utdelning där annars ;)
Nej men många tycker nog att dejting är väldigt obekvämt. Ofta tycker jag att det känns lite som en stel anställningsintervju och jag tappar snabbt intresset.
Det kanske är lättare att chilla lite med dejting och umgås i andra sociala sammanhang med män och sen blir det kanske lättare när ni känner varandra sen tidigare? Ligga får du ju alltid om du vill tänker jag.
 
Någon mer som känner sig totalt hopplös när det kommer till killar, kärlek och dejting?
Välkommen till klubben, har inga problem att prata men babblar på en hel del om allt möjligt och "skrämmer" väl bort dom som du själv skrev. Jag har i och för sig haft ett förhållande som varade i 7 år, sen efter det har ja strulat lite med två killar (en som visade sig senare va en idiot och en som var en player) vilket lett till att jag halvt om halvt tappat intresset. Gjorde ett försök med dejting via dejtingsidor då jag aldrig är ute på krogen och jag känner i princip ingen där jag bor.
Kan komma igång att chatta, men sen blir det liksom inte av att jag vågar ses. Har alldeles för dåligt självförtroende för det. Har funderat på om jag skulle gå på någon buggkurs om det blir av senare, då kanske man kan träffa nån eller lära känna nya människor och via dom hitta någon men ja vet inte, det känns rent av hopplöst. Känns rätt skönt å va singel också även om ja ibland saknar den där gemenskapen man kan ha med en partner.
 
Jag är så frustrerad xD Fyller snart 29 år och har aldrig varit i ett seriöst förhållande och endast gått på några få dejter som inte lett till något.
Tycker det är så sjukt svårt att träffa någon. Har försökt med dejting appar, gå ut på krogen. Men de funkar aldrig. Jag är blyg som person o blir jättenervös när jag pratar med killar å kan börja babbla om helt knasiga grejer, å det känns som jag alltid lyckas skrämma bort dem. :(


Någon mer som känner sig totalt hopplös när det kommer till killar, kärlek och dejting?

Exakt likadant här. 29 år snart, träffat en snubbe några gånger, aldrig kysst någon "på riktigt", inte känt mig älskad eller så. Varit lite olyckligt kär i en som varit mig nära, men försöker gå vidare då det aldrig kan bli vi.
 
Jag är så frustrerad xD Fyller snart 29 år och har aldrig varit i ett seriöst förhållande och endast gått på några få dejter som inte lett till något.
Tycker det är så sjukt svårt att träffa någon. Har försökt med dejting appar, gå ut på krogen. Men de funkar aldrig. Jag är blyg som person o blir jättenervös när jag pratar med killar å kan börja babbla om helt knasiga grejer, å det känns som jag alltid lyckas skrämma bort dem. :(
Träffar du aldrig bra killar i andra sociala sammanhang än på krogen eller via en dejtingapp? Fester? Intressen? osv

Jag tror aldrig att jag har träffat en kille på krogen som det blivit någonting med, inte på någon dejtingapp heller, men jag har ju varit i långa förhållanden sen sena tonåren så någonting har jag ju uppenbarligen gjort rätt. Jag tror inte det handlar om att vara speciellt social eller framåt, utan det handlar nog mest bara om att vara tillgänglig.
 
Det är svårt att träffa någon man vill ägna tid med men det finns någon för dig med.
Jag misslyckas kapitalt med dejting appar men jag tror att det är rätt vanligt att man miss lyckas där.
Mitt råd är, stressa inte.
 
Jag är så frustrerad xD Fyller snart 29 år och har aldrig varit i ett seriöst förhållande och endast gått på några få dejter som inte lett till något.
Tycker det är så sjukt svårt att träffa någon. Har försökt med dejting appar, gå ut på krogen. Men de funkar aldrig. Jag är blyg som person o blir jättenervös när jag pratar med killar å kan börja babbla om helt knasiga grejer, å det känns som jag alltid lyckas skrämma bort dem. :(


Någon mer som känner sig totalt hopplös när det kommer till killar, kärlek och dejting?

Jag tror man måste komma till ett läge där man inser att män bara är människor de med. Och avdramatisera det hela lite.

Kanske kan det vara klokt att umgås med män i icke-romantiska situationer sas om man inte redan gör det.

Sen ang säga konstiga saker. Jag ÄR konstig. Men det upplever ju en del som charmigt och originellt. Jag har i stort sett varit i långa relationer jämt sedan tonåren. Men det får ju vara med folk som gillar min knäpphet. Min sambo är också en udda fågel. I love it!
 
Jag är så frustrerad xD Fyller snart 29 år och har aldrig varit i ett seriöst förhållande och endast gått på några få dejter som inte lett till något.
Tycker det är så sjukt svårt att träffa någon. Har försökt med dejting appar, gå ut på krogen. Men de funkar aldrig. Jag är blyg som person o blir jättenervös när jag pratar med killar å kan börja babbla om helt knasiga grejer, å det känns som jag alltid lyckas skrämma bort dem. :(


Någon mer som känner sig totalt hopplös när det kommer till killar, kärlek och dejting?

+ @TheRedLightning
Varför skulle ni skrämma bort någon för att ni pratar? De flesta föredrar någon som babblar på än någon som sitter tyst. Men självklart finns det även dom som föredrar tystheten.
Jag tror inte att ni skulle skrämma bort män för att ni pratar? Snarare finns det nog andra faktorer som gjort att det inte fungerat.
Fokusera inte så mycket på att leta fel, va dig själv och babbla på :)
 
Sen ang säga konstiga saker. Jag ÄR konstig. Men det upplever ju en del som charmigt och originellt. Jag har i stort sett varit i långa relationer jämt sedan tonåren. Men det får ju vara med folk som gillar min knäpphet. Min sambo är också en udda fågel. I love it!

Framför allt så vore det ju hemskt jobbigt att gå in i en relation som någon annan, någon man önskar att man är, och sen känner att man måste hålla tillbaks på sina märkliga sidor hela tiden. Min sambo är väldigt normal, stabil, resonlig osv. och själv vet jag knappt varken upp eller ner när jag vaknar på mornarna. Jag är klumpig, känslostyrd och ängslig i jämförelse. Men det är liksom inte upp till mig att bedöma om jag är en älskvärd person för honom eller inte, det får han bestämma.

@Tossa90 var dig själv och försök lära känna många nya männsikor är mitt tips. Ingen drömprins kommer att komma och knacka på dörren, men det är stor sannolikhet att han tillslut dyker upp om du "put yourself out there" på de sätt som känns roligt och bekvämt för dig :)
 
Framför allt så vore det ju hemskt jobbigt att gå in i en relation som någon annan, någon man önskar att man är, och sen känner att man måste hålla tillbaks på sina märkliga sidor hela tiden. Min sambo är väldigt normal, stabil, resonlig osv. och själv vet jag knappt varken upp eller ner när jag vaknar på mornarna. Jag är klumpig, känslostyrd och ängslig i jämförelse. Men det är liksom inte upp till mig att bedöma om jag är en älskvärd person för honom eller inte, det får han bestämma.

@Tossa90 var dig själv och försök lära känna många nya männsikor är mitt tips. Ingen drömprins kommer att komma och knacka på dörren, men det är stor sannolikhet att han tillslut dyker upp om du "put yourself out there" på de sätt som känns roligt och bekvämt för dig :)

Jag håller verkligen med, om man känner att man måste hålla tillbaka något för att vara intressant för en partner så visar man ju inte sig själv. Jag har undrat ibland varför min särbo står ut med mig men bevisligen så gör han det :D

Plus att någon som inte vill ha en när man är sitt värsta jag är ingen att ha. Särbon har sett mig likblek av blodbrist på sjukhus och ändå stannat.
 
Jag vill varmt, varmt varmt VARMT rekomendera dans för att nå social kontakt med andra människor på ett bra sätt. Jag menar inte krogen. Jag har dansat i drygt 4 år började med bugg och gick vidare till andra typer av "håll om" danser. Genom att börja gå kurser för att "lära" sig att dansa kommer du att träffa så mycket softa, sköna, modiga och saftiga människor så du kan inte tro!! Det är alldeles för många som tänker att de inte har någon takt i kroppen och därmed ger upp UTAN ATT ENS FÖRSÖKA! Det är verkligen ledsamt att det är på det viset. Jag menar hur många skulle säga nej jag har ingen chans att lära mig tennis mitt bollsinne är bedrövligt...bara för det aldrig gav en chans att få öva eller prova. Dans ÄR något som man lär sig precis som man lär sig andra saker.
Mitt råd gå danskurser....bättre avslappnande och underbar gemenskap med andra modiga människor går inte att få. Dansande människor är saftiga :D Jag dansar -jag är juicy som tusan:love:

Jag kan absolut hålla med om att det är ett bra sätt att träffa människor och få bekanta och att det ofta är härliga människor :).

Nu är det ju inte direkt det du skriver heller och inte bara riktat till dig, men att börja dansa pardans för att hitta en partner faller nog inte alltid ut så väl.
Andelen som dansar och är singlar är nog ganska hög skulle jag säga, men alla behöver ju inte leta efter någon. Jag har flera gånger varit med om att killar på dansen tolkat in mer än att vi bara gått danskurs tillsammans och det kan ju bli lite påfrestande och obekvämt, tycker jag.

Jag dejtar faktiskt en jag träffat via socialdans, så det kan ju absolut gå att träffa någon på dans :).
 
+ @TheRedLightning
Varför skulle ni skrämma bort någon för att ni pratar? De flesta föredrar någon som babblar på än någon som sitter tyst. Men självklart finns det även dom som föredrar tystheten.
Jag tror inte att ni skulle skrämma bort män för att ni pratar? Snarare finns det nog andra faktorer som gjort att det inte fungerat.
Fokusera inte så mycket på att leta fel, va dig själv och babbla på :)
För att jag är så jäkla awkward när ja pratar, märker det speciellt med okända/nya personer och på sättet de reagerar på.
Kanske svårt att sätta sig in i om man inte varit med om det själv.
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 639
Senast: flera_00
·
  • Låst
Relationer Har träffat en kille från tinder vi började prata ganska omgående och tog varandras snap. Vi bor väldigt nära varann så vi träffades...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
46 931
Senast: Mineur
·
Relationer Jag har på riktigt väldigt svårt att övertala mig själv att det inte är mig det är fel på när allt fortsätter gå åt skogen. Nu vet jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 310
Senast: Lipperta
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
951
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp