Att få ett bättre självförtroende

En sak som jag glömde skriva igår i det ursprungliga inlägget är att under den tiden jag har haft jobb har mycket annat fallit på plats i livet. Jag bor i huset jag velat ha i ~ tio års tid, jag har äntligen eget stall och jag har ett kontaktnät här som jag inte är beredd att ge upp. Därav att jag inte vill flytta. Huset och stallet är viktigare än ett eventuellt nytt umgänge, och jobb finns det att söka här.
 
Det var detta jag hoppades att bemanningsföretaget skulle kunna hjälpa mig med. Det vill säga spetsa till papperna så att chanserna att komma på en intervju ökar. De jobb jag fått komma på intervju på har jag varit med långt i processen sen, så det känns som om problemet egentligen ligger på att ta sig dit. Hoppades att de också skulle kunna hjälpa mig med att få in en fot någonstans, men det har istället blivit så att bemanningsföretaget (eller egentligen handledaren) är det som helt knäckt mig. Men jag är på g att försöka byta bemanningsföretag, och hoppas att det kan bli bättre.

Om du är med i facket så kolla upp ifall det ingår i dina medlemsförmåner att få karriärhjälp. Jag är med i Jusek och de har detta. Mycket bra att få en objektiv och professionell bedömning av sina ansökningshandlingar.

Jag har tidigare använt mig av arbetskamrater och chefer för att få en bedömning av mina ansökningshandlingar. Om man säger så är... det har INTE blivit så bra.... i alla fall inte i mitt fall. Folk gör konstiga bedömningar pga konkurrens, avundsjuka, missunnsamhet etc...

/Lizzie
 
Om du är med i facket så kolla upp ifall det ingår i dina medlemsförmåner att få karriärhjälp. Jag är med i Jusek och de har detta. Mycket bra att få en objektiv och professionell bedömning av sina ansökningshandlingar.

Jag har tidigare använt mig av arbetskamrater och chefer för att få en bedömning av mina ansökningshandlingar. Om man säger så är... det har INTE blivit så bra.... i alla fall inte i mitt fall. Folk gör konstiga bedömningar pga konkurrens, avundsjuka, missunnsamhet etc...

/Lizzie

"Problemet" är väl att jag är med i handels eftersom det är inom det området jag har jobbat. Men det är ju samtidigt inte de jobben i första hand som är aktuella, allra mest för att de inte erbjuder heltid. De tjänster jag har sett har legat på max 20 timmar i veckan men de flesta runt tio. Och det klarar jag mig inte på ekonomiskt.
 
"Problemet" är väl att jag är med i handels eftersom det är inom det området jag har jobbat. Men det är ju samtidigt inte de jobben i första hand som är aktuella, allra mest för att de inte erbjuder heltid. De tjänster jag har sett har legat på max 20 timmar i veckan men de flesta runt tio. Och det klarar jag mig inte på ekonomiskt.

Man kan vara med i flera fackförbund, men bara betala till en arbetslöshetskassa :D.

Eller man kunde tidigare i alla fall :angel: Jag var med i SKTF (numera Vision) och Jusek samtidigt under flera år. Jag var i och för sig arbetslös, så det var inte läge att byta arbetslöshetskassan. Ville dock vara med i Jusek för att vara med i rätt fack utifrån min utbildning.

/Lizzie
 
Man kan vara med i flera fackförbund, men bara betala till en arbetslöshetskassa :D.

Eller man kunde tidigare i alla fall :angel: Jag var med i SKTF (numera Vision) och Jusek samtidigt under flera år. Jag var i och för sig arbetslös, så det var inte läge att byta arbetslöshetskassan. Ville dock vara med i Jusek för att vara med i rätt fack utifrån min utbildning.

/Lizzie

Jag kommer så klart byta till ett mer passande om jag får ett jobb mer utifrån utbildning. :)
 
Allt administrativt. Är egentligen utbildad för handläggartjänster liknade socionom, men förstår att det är avancerat och att det kanske inte är där jag ska börja, så jag kan mycket väl tänka mig lättare administrativa jobb också. Var sekreterare på en bilverkstad innan och älskade det. Bor i en liten avkrok i södra Sverige, dock finns det ganska mycket såna jobb här. Mycket mer än exempelvis inom handels som jag också jobbat med innan. Problemet är att jag sällan får chansen att komma till en intervju och det är det jag vill ha hjälp med av handledaren, inte tips om mitt privatliv.

FYI så fullständigt skriker socialtjänsten i Stockholm efter socionomer och liknande. Det är komplett huggsexa mellan arbetsgivarna mellan de få kandidater som finns, och ingångslönerna för en nyutexaminerad socionom utan erfarenhet har seglat upp på över 30 000 i Stockholms stad. Så om du kan tänka dig att flytta... Man får nog vara i princip folkilsk och inte gå att ha i möblerade rum för att inte få jobb om man är behörig för socialtjänsten, mer eller mindre.
 
FYI så fullständigt skriker socialtjänsten i Stockholm efter socionomer och liknande. Det är komplett huggsexa mellan arbetsgivarna mellan de få kandidater som finns, och ingångslönerna för en nyutexaminerad socionom utan erfarenhet har seglat upp på över 30 000 i Stockholms stad. Så om du kan tänka dig att flytta... Man får nog vara i princip folkilsk och inte gå att ha i möblerade rum för att inte få jobb om man är behörig för socialtjänsten, mer eller mindre.

Jag är inte socionom. Däremot en snarlik utbildning. Jag är inte flyttbar. Vad handledaren än tror har jag ett liv utanför ett jobb som jag inte vill ge upp.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 037
Senast: Whoever
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 784
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Grazing
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 966
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp