Bukefalos 28 år!

Att få mat som vegetarian.

Lilla

Trådstartare
Jag är inte vegetarian men jag äter bara kyckling och fisk, inte kött. Men det är otroligt svårt att få mat när man är någonstans. I dag tex var jag på trav. En stor travdag. På publikplats fanns korv och hamburgare. Och bara kött där det fanns lite lagad mat. Inte en smörgås. På dom ställen det finns smörgås är det nästan alltid ost och skicka. Det är ju inte en person som är vegetarian idag.
Tar ni med egen mat när ni är på ngt evenemang?
 
Majoriteten av folk äter ju kött, så det är lite svårt att anpassa sån snabbmat till alla. Äter man alternativt får man nog vänja sig vid att ta med egen mat,alternativt åka förbi någon bensinmack eller matbutik i närheten och köpa något (det gör jag trots att jag äter kött, jag är bara lite kräsen ;))

Annars skulle det inte gå att bara ta bort skinkan på mackan?
 
Majoriteten av folk äter ju kött, så det är lite svårt att anpassa sån snabbmat till alla. Äter man alternativt får man nog vänja sig vid att ta med egen mat,alternativt åka förbi någon bensinmack eller matbutik i närheten och köpa något (det gör jag trots att jag äter kött, jag är bara lite kräsen ;))

Annars skulle det inte gå att bara ta bort skinkan på mackan?

Fast man borde faktiskt kunna ha ett alternativ utan kött, särskilt typ en vanlig ostsmörgås. Jag köper mycket hellre en ostsmörgås med lite sallad som svettats en stund, än en med ost/skinka som kan kännas hyfsat ofräsch. Varför ska det vara kött i all snabbmat? Verkar helkonstigt.
 
Fast man borde faktiskt kunna ha ett alternativ utan kött, särskilt typ en vanlig ostsmörgås. Jag köper mycket hellre en ostsmörgås med lite sallad som svettats en stund, än en med ost/skinka som kan kännas hyfsat ofräsch. Varför ska det vara kött i all snabbmat? Verkar helkonstigt.
Självklart borde man det. Men tyvärr inget man kan förvänta sig. :( (Jag äter helst sallader osv när jag är ute på språng, men det brukar nästan bara serveras snabbmat/fetmat som korv eller hamburagre. Jättejobbigt)
 
Det låter faktiskt väldigt märkligt och ogenomtänkt. Till och med när jag är funktionär i kiosken på brukshundklubben på våra tävlingar så har vi förberett så att vi kan göra varma mackor med bara ost i stället för ost/skinka. Det är ju jättemånga som inte äter kött!
 
Majoriteten av folk äter ju kött, så det är lite svårt att anpassa sån snabbmat till alla. Äter man alternativt får man nog vänja sig vid att ta med egen mat,alternativt åka förbi någon bensinmack eller matbutik i närheten och köpa något (det gör jag trots att jag äter kött, jag är bara lite kräsen ;))

Annars skulle det inte gå att bara ta bort skinkan på mackan?
Nej det går inte när man spyr av smaken av skinkan.
 
Fast man borde faktiskt kunna ha ett alternativ utan kött, särskilt typ en vanlig ostsmörgås. Jag köper mycket hellre en ostsmörgås med lite sallad som svettats en stund, än en med ost/skinka som kan kännas hyfsat ofräsch. Varför ska det vara kött i all snabbmat? Verkar helkonstigt.
Ja jag kräver inte ngt fantastiskt men just en ostmacka eller ngt.
 
Jag är inte vegetarian men jag äter bara kyckling och fisk, inte kött. Men det är otroligt svårt att få mat när man är någonstans. I dag tex var jag på trav. En stor travdag. På publikplats fanns korv och hamburgare. Och bara kött där det fanns lite lagad mat. Inte en smörgås. På dom ställen det finns smörgås är det nästan alltid ost och skicka. Det är ju inte en person som är vegetarian idag.
Tar ni med egen mat när ni är på ngt evenemang?

Just på trav verkar det vara hopplöst. Men annars borde det väl finnas alternativ om du äter kyckling, fisk och ost? Jag brukar hitta veganska alternativ på de flesta ställen, dock brukar maten inte alltid vara nån höjdare. Många ställen där dom säljer korv har dom börjat sälja vegankorv, hjälper dock inte mig för jag avskyr all korv men jag vill nästan köpa en ibland bara för att jag gillar initiativet.
 
Hm har jag aldrig tänkt på. Måste jag kolla upp nästa gång jag är på något event.

Sen undrar jag om du har efterfrågat något vegetariskt/veganskt alternativ när du varit på dessa events. Om det inte finns någon efterfrågan, kommer det heller inte dyka upp som alternativ.
 
Hm har jag aldrig tänkt på. Måste jag kolla upp nästa gång jag är på något event.

Sen undrar jag om du har efterfrågat något vegetariskt/veganskt alternativ när du varit på dessa events. Om det inte finns någon efterfrågan, kommer det heller inte dyka upp som alternativ.
Varje gång!
 
Det där oskicket att lägga skinka på ostsmörgåsar begriper jag inte. Det brukar ju dessutom vara trist skinka på många ställen.

Att kasta skinkan, som någon föreslog, är enligt min meninh betydligt mer oetiskt än att äta upp den, så det löser inte problemet.
 
Tävlar med häst en hel del, sen bilevent med maken, marknader, olika happenings här i byn osv.
Även på travet här har jag alltid fått smarrig veggiemat i restaurangen :d
Vilken travbana tillhör du?
Som jag upplever det är det större chans att kunna få på stallbacken men då gäller det att ha tillträde dit. (Fick idag)
 
Jag ska poängtera att jag inte tycker om kött, jag klarar inte att äta det. Har inget med djuren i sig att göra.
 
Jag tar med frukt eller nåt. Är inte jätteförtjust i att äta öht och blir ännu jobbigare när man behöver vara "obekväm" för att få mat.

Var på kickoff där någon missat anmäla att jag var veggie. Normalt kan man överleva på sallad och potatis mende hade kött i sin sallad och potatisgratäng med kött i. Och diverse köttalternativ. Fick en specialgjord liten sallad utan kött men hur svårt ska det vara att erbjuda köttfritt? Kan vara en grönsaks- eller ostpaj/gratäng, sånt äter ju många som inte är veg också....
 
Det där oskicket att lägga skinka på ostsmörgåsar begriper jag inte. Det brukar ju dessutom vara trist skinka på många ställen.

Att kasta skinkan, som någon föreslog, är enligt min meninh betydligt mer oetiskt än att äta upp den, så det löser inte problemet.

Det är verkligen onödigt att göra på alla, det är lättare att lägga till skinka än att ta bort. Däremot är det faktiskt så att de flesta väljer ost och skinka framför bara ost enligt min erfarenhet. Visserligen är skinkan trist men osten är inte särskilt spännande den heller så med båda kanske man får lite omväxling iaf? :D
Nu kan man för övrigt även köpa paj på våra klubbevenemang. Och där har man inget val, där finns det bara vegetarisk att välja på.
 
På Sthlm horse show i vintras fanns det inget vego när jag skulle handla i kioskerna som var vid läktarna... Fick bli popcorn till middag!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 687
Senast: Myrten
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 157
Senast: Enya
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 217
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 018
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp