Bukefalos 28 år!

Att få plats

ifuh

Trådstartare
Kort fråga;

Är det fysiskt möjligt för en häst på 166 cm i mkh att bo i en box på 8,1 m2 ?
 
Har haft min storhäst en period i en Box som totalstorleken var tillräcklig men kortaste väggen var lite för kort enligt länsstyrelsens begränsningar. Hon rullade fast nån gång också.
- reglerna finns av en anledning och deras minsta mått är inte väl tilltagna och bör (Ska!) hållas om det inte är en väldigt tillfällig lösning. Men visst kommer den få plats.
 
Kort fråga;

Är det fysiskt möjligt för en häst på 166 cm i mkh att bo i en box på 8,1 m2 ?

Ja, men det är inte lagligt och kan vara farligt pga risken att rulla fast. Gäller det att förvara hästen några timmar tex på clinic mellan förmiddagens och eftermiddagens lektioner så hade jag kunnat tänka mig att göra det, men då sett det som nästan likvärdigt med att förvara hästen i transporten och alltså passat den hela tiden.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 175
Senast: BornAgain
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 738
Senast: Valle
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 692
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Bärstol
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp