Att följa hjärtat eller hjärnan

Jag fick brev från arbetsförmedlingen idag. Där fanns bl.a. info om de yrken jag söker jobb inom. Och jag rekommenderades att söka trädgårdsjobb då jag både har utbildning och erfarenhet och för att konkurrensen om dessa jobb är relativt låg. Haken är ju att det är svårt att få en tillsvidaretjänst inom trädgård.

Så jag funderar på hur jag ska kunna få en tillsvidaretjänst och jag vet inte alls. Jag känner att jag är fullständigt vilse vad gäller att hitta en tillsvidaretjänst. Vad skulle jag behöva utbilda mig inom för att få ett sådant jobb? Och skulle jag tycka det vore kul? Nja, jag skulle nog bara göra det för att det är förnuftigt i så fall.

De utbildningar jag vill gå i Skåne kommer ju inte heller att bidra till att jag får jobb. De utbildningarna går man främst för att man brinner för ämnena.

Men som en person jag känner säger: Följ ditt hjärta så går du aldrig vilse.

Synd att man behöver pengar också.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på Impectas sida ett tag nu och lagt fyra fröpåsar i kundvagnen. Det känns som en väldigt liten beställning...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 833
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Jag får börja med att jag trivs ypperligt med mitt nuvarande yrkesval! Jag jobbar som medicinsk sekreterare och favoritsysslan där är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 476
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 321
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp