Att gå in oss någon annan oinbjuden (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 16)

Jag gissar att du behöver köpa lite wd40 eller 5-56 :)
Det är nog inte enda felet. Ska jag ha dörren låst 24/7 så behöver jag också alltid ha nycklarna med mig och det blir ju sjukt opraktiskt. Nycklarna ska bo i en viss ficka i handväskan, men ska jag bära med mig dem när jag går ut i trädgården och liknande så lär jag tappa bort dem på nolltid.
 
Det är nog inte enda felet. Ska jag ha dörren låst 24/7 så behöver jag också alltid ha nycklarna med mig och det blir ju sjukt opraktiskt. Nycklarna ska bo i en viss ficka i handväskan, men ska jag bära med mig dem när jag går ut i trädgården och liknande så lär jag tappa bort dem på nolltid.
Du menar att folk går in i ditt hus när du står utanför??
 
Du menar att folk går in i ditt hus när du står utanför??
Vad säger att jag står precis utanför? Jag kan lika gärna vara på andra sidan av tomten utom synhåll. Eller så är jag på promenad. Och jo, folk kliver bara in om de saknar respekt för hemfriden.
Trodde du ville ha mer folk att umgås med?

Men dom ska alltså bara komma när du bjudit in dom och aldrig annars?
Ja, men jag vill verkligen inte ha in folk i mitt hus oinbjudna. Över min döda kropp liksom. Jag släpper inte ens in vänner när det är kaos i mitt hem. Ska vi ses så får det ske på annan plats. Jag skäms väldigt mycket över hur det ser ut som mig då det i princip är sanitär olägenhet hos mig. Jag vantrivs själv med mitt hem.
 
Trodde du ville ha mer folk att umgås med?

Men dom ska alltså bara komma när du bjudit in dom och aldrig annars?
Jäkla märkligt förresten att tycka det är okej med gränslöst beteende och hemfridsbrott med motiveringen att man ju vill ha mer människor att umgås med. Jag har mina gränser som inte ska överskridas. Det kallas integritet. Kan man inte respektera det så är jag hellre ensam.
 
Jäkla märkligt förresten att tycka det är okej med gränslöst beteende och hemfridsbrott med motiveringen att man ju vill ha mer människor att umgås med. Jag har mina gränser som inte ska överskridas. Det kallas integritet. Kan man inte respektera det så är jag hellre ensam.
Jag pallar inte heller spontanbesök, trots att jag är uppväxt med föräldrar som var lite mer spontanbesökande i sitt sätt att umgås än de flesta andra i bekantskapskretsen (som också umgicks så alltså) och trots att jag är van att bo mer lantligt. Får panik i stort sett, haha. Men samtidigt förstår jag att det i vissa kontexter på landet är lite sådär, och att man är van att göra så. Därför skulle jag inte riktigt kategorisera det hela som hemfridsbrott etc.
 
Jäkla märkligt förresten att tycka det är okej med gränslöst beteende och hemfridsbrott med motiveringen att man ju vill ha mer människor att umgås med. Jag har mina gränser som inte ska överskridas. Det kallas integritet. Kan man inte respektera det så är jag hellre ensam.

Bor man på landet får man nog gilla läget vad gäller sådant där eller acceptera att folk undviker en. Vill man som sagt att ingen kliver på får man väl låsa då.

Det är inte en fråga om att de vill kränka din integritet utan en fråga om att man får lov att bjuda på sig lite. Dvs allt kan inte vara exakt efter ens egna idéer.

Fö är hemfridsbrott något helt annat och betydligt allvarligare än att en granne kliver på efter att ha knackat...
 
Bor man på landet får man nog gilla läget vad gäller sådant där eller acceptera att folk undviker en. Vill man som sagt att ingen kliver på får man väl låsa då.

Det är inte en fråga om att de vill kränka din integritet utan en fråga om att man får lov att bjuda på sig lite. Dvs allt kan inte vara exakt efter ens egna idéer.

Fö är hemfridsbrott något helt annat och betydligt allvarligare än att en granne kliver på efter att ha knackat...

Fast jo, i mitt hem gäller mina idéer. De som inte gillar det och anpassar sig är inte välkommen.
 
Bor man på landet får man nog gilla läget vad gäller sådant där eller acceptera att folk undviker en. Vill man som sagt att ingen kliver på får man väl låsa då.

Det är inte en fråga om att de vill kränka din integritet utan en fråga om att man får lov att bjuda på sig lite. Dvs allt kan inte vara exakt efter ens egna idéer.

Fö är hemfridsbrott något helt annat och betydligt allvarligare än att en granne kliver på efter att ha knackat...
Så var det hos mitt ex familj på landet. De låste när de inte var hemma, men hängde nyckeln vid dörren så grannarna skulle kunna gå in om de ville. Låste gjorde de bara för att hunden inte skulle öppna dörren och smita ut.
Det tog ett tag att vänja sig vid det när jag bodde hos dom då jag inte är uppvuxen på landet.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 047
Senast: Whoever
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 504
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 643
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp