Att gå in oss någon annan oinbjuden (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 16)

Det är ju inget relevant alls som står där. Det står att du inte ens får gå in på någons villaträdgård när du är ute och vandrar.
Läste du på sidan 15 andra stycket?
Om ärende som den boende kan antas acceptera, t.ex. fråga om vägen.
Jag antar att Willes grannar letar efter henne och inte bara går in för att de vill just komma in i ett hus.
 
Läste du på sidan 15 andra stycket?
Om ärende som den boende kan antas acceptera, t.ex. fråga om vägen.
Jag antar att Willes grannar letar efter henne och inte bara går in för att de vill just komma in i ett hus.

Men vi kanske bara kan släppa spekulationerna om vad grannen ville. Dels för att det aldrig går att använda generella antaganden för att veta saker om enskilda personer och dels för att grannen nu verkar ha förstått budskapet.
 
Men har du fortfarande problem med att folk går in hos dig då?
Nej. Var har du fått det ifrån?
Läste du på sidan 15 andra stycket?
Om ärende som den boende kan antas acceptera, t.ex. fråga om vägen.
Jag antar att Willes grannar letar efter henne och inte bara går in för att de vill just komma in i ett hus.
Grannen behöver definitivt inte kliva in i mitt hus för att få tag i mig. Det finns många andra sätt, som redan påpekats här i tråden.
 

Det blir otroligt dumt när man blandar äpplen och päron. Dels har Hemfridszonen ingenting med olovligt intrång i bostäder att göra.

Det naturvårdsverket skriver är att man kan anta att fastighetsägare tycker att det är ok att främlingar går in på ens gård (dvs bryta mot allemansrätten) för att fråga om vägen. Det betyder INTE att Naturvårdsverket anser att det är ok att gå in i någons kök för att fråga om vägen. Varför skulle ens Naturvårdsverket göra uttalanden om brott enligt brottsbalken som inte har med deras eget område att göra?
 
Det blir otroligt dumt när man blandar äpplen och päron. Dels har Hemfridszonen ingenting med olovligt intrång i bostäder att göra.

Det naturvårdsverket skriver är att man kan anta att fastighetsägare tycker att det är ok att främlingar går in på ens gård (dvs bryta mot allemansrätten) för att fråga om vägen. Det betyder INTE att Naturvårdsverket anser att det är ok att gå in i någons kök för att fråga om vägen. Varför skulle ens Naturvårdsverket göra uttalanden om brott enligt brottsbalken som inte har med deras eget område att göra?
Det var som en förklaring över varför folk gör som de gör.
Inget anspråk på något annat.
 
Jag bor på landet och umgås tex frekvent med min granne. Vi skulle aldrig bara gå in.
Skulle någon jag inte umgås med bara kliva in skulle jag bli jättearg. Jag bor ju här för jag vill kunna känna mig fri och ifred i lugn och ro.
Svarar mig själv. Gick bara in hos grannen häromdagen. Hennes yngsta barn hade plötsliga stora utslag över hela kroppen och hon skrev på Messenger att paniken är nära snälla kom. Antog att de var på övervåningen och bara klev in. Direkt. Jag blev biten av en hund jag anser att jag känner. Så kan det gå.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 921
Senast: Whoever
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 449
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 319
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 897
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp