Att ge för mycket av sig själv (utbruten från Dejtingtråden 25)

Men det är något annat än det som flera berättar om här? Ditt sätt låter sunt och även ganska vettigt och vanligt. Jag vet flera som ger mycket men de har också mycket, får mycket tillbaka.

Ja, jag ville mest belysa att man kan vara givare utan att vara det destruktivt.
Jag tyckte ex @Voeux beskrev liknande.

Jag kan ju ex ge lika mycket som en person som mår dåligt och gör det av andra orsaker. Då påverkar det ju oss rätt olika.

Jag och mina tränare har också pratat om det i yrkesroll som tränare. Att det kan bli rätt envägars och man måste få tanka någon annanstans ibland.

I en sund relation mellan givare så får man ju tillbaks. Man kan tanka.
För givetvis måste man ha ngt för att kunna ge i någon större mängd utan att må dåligt.

Tycker jag....
 
Jag var sådan tidigare, men har av erfarenhet lärt mig att sluta med det. Nu är jag mest cynisk och lite kall faktiskt.
 
Ja, jag ville mest belysa att man kan vara givare utan att vara det destruktivt.
Jag tyckte ex @Voeux beskrev liknande.

Jag kan ju ex ge lika mycket som en person som mår dåligt och gör det av andra orsaker. Då påverkar det ju oss rätt olika.

Jag och mina tränare har också pratat om det i yrkesroll som tränare. Att det kan bli rätt envägars och man måste få tanka någon annanstans ibland.

I en sund relation mellan givare så får man ju tillbaks. Man kan tanka.
För givetvis måste man ha ngt för att kunna ge i någon större mängd utan att må dåligt.

Tycker jag....
Jag tycker absolut inte att det är något fel i att ge! Tvärtom. Det är det första inlägget jag hela tiden utgått efter. När de som ger och ger blir tomma och ändå fortsätter. Det är intressant varför det är så. Vilka är orsakerna.

Som tränare tycker jag det är oerhört givande och man får massor!
 
Och när jag såg den där texten så tyckte jag bara att det lät som allt annat martyrigt dravel man ser på Facebook ibland. Såna där saker som folk som alltid har en massa pågående drama postar.

KL

Impopulär åsikt: Jag tror att det är väldigt lätt när relationer inte funkar att man hamnar i lite self pity mode och tycker att problemet var att man alltid är den som ger och ger och alla andra bara tar och tar och därför funkar det inte. Men det kanske bara är ett sätt att bortse från andra saker man kanske fuckar upp i relationer? Kanske skulle de andra personerna, som det inte funkat med, se det på helt andra sätt? Jag vet själv att jag har lätt att hamna just där, att jag tycker att jag är så altruistisk och den som alltid ger mest men jag vet ju innerst inne att det ju bara är min, såklart väldigt skeva, bild av det som hänt.

Jag tror att man ska akta sig för att måla upp nån romantisk bild av sig själv där man är den som ger så himla mycket för man är så himla fin, så pass att man glorifierar en väldigt självdestruktiv egenskap. Känns som det är lätt att hamna i ett martyrigt "jag är så bra, alla andra är så själviska"-tänk.
Den variant av "givare" jag tänkte på, omtalar nog sällan sig själv i de termerna, tror jag. Snarare är det något tex jag tycker mig se hos någon annan kvinna, men som de berörda parterna förnekar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 168
Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 841
Senast: BernT
·
Hemmet Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på...
Svar
16
· Visningar
713
Senast: Linn-Nora
·
Trädgård & Växter Fick en/ett prickblad av min mamma som inte mått så bra. Min gissning, baserat på hennes övriga växters status, är att hon vattnat den...
Svar
2
· Visningar
365
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp