Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Gud ja! Och även om det går att fixa till så är det fler ärr, en extra omgång med läketid med allt vad det innebär, ett extra ingrepp i kroppen som i sig kan påverka framtida ingrepp... Det är ju inga små ingrepp heller, en gastric bypass är ju en walk in the park i jämförelse vad jag förstått. Det finns så mycket dumt i resonemanget att jag inte ens orkar tänka på det och jag känner mest att ju färre ingrepp jag behöver göra desto bättre.
Extra dumt är ju att de pengar som kommer läggas ändå bara går till FK annars (indirekt). Antingen så lägger jag pengar på ett bra resultat eller så tar jag ett kasst och sparar pengar som ändå inte kommer mig till gagn. Att försöka snåla vore rimligare om FK haft andra regler kring bostadstillägg men i mitt läge är det bara skitdumt.


Ridningen står stilla just nu tyvärr. Det lät jättepositivt när jag provred, läraren trodde på en ledig plats i passande grupp inom en månad, men någon ledig plats finns fortfarande inte utan jag står i kö än. Har även ställt mig i kö på en ridskola i grannstaden men än står jag bara och trampar tyvärr.
Just nu känns det dock lika bra, för efter bukplastik är det noll magträning i ett halvår ändå och jag vete sjutton om en ridskola vill hålla en plats öppen åt mig så länge utan att jag betalar för det och jag känner inte för att betala ett halvårs ridlektioner jag inte går på :p
Nä herregud vad handikappande den där operationen är! Inte lyfta något alls, inte räta ut ryggen på flera veckor, nästan alla jag hört om har drabbats av serom. Sambon fick dessutom en elak infektion efter första operationen. Han gick med dränage i flera veckor.

Men de resultaten vissa får (privatopererande) är ju helt fantastiska så jag tror verkligen att det är värt det!
 
Nä herregud vad handikappande den där operationen är! Inte lyfta något alls, inte räta ut ryggen på flera veckor, nästan alla jag hört om har drabbats av serom. Sambon fick dessutom en elak infektion efter första operationen. Han gick med dränage i flera veckor.

Men de resultaten vissa får (privatopererande) är ju helt fantastiska så jag tror verkligen att det är värt det!
Precis, och att då utgå från att göra en mer än nödvändigt? Alltså, njae, jag kan tänka mig roligare saker att lägga tid och energi på... Det blir nog med ingrepp ändå iom att jag har så mycket annat att fixa också - dubbelhakan ska bort, skinn på både lår och vader ska bort, gäddhänget ska bort, röven ska lyftas och eventuellt stoppas litegrann... Nej för fan, det räcker så känner jag.
Infektion fick hen jag känner också, det räckte tydligen inte med hundöron och konstanta problem med den för trånga naveln. Mötte hen några veckor efter sin op och har aldrig sett henom så sliten som då.

Serom är väl nånting man får mer av med en kass gördel vad jag förstått iom att gördeln är där just för att förebygga/minska serom. Ytterligare minuspoäng på landstingskontot där känner jag, det är en så dumsnål grej att spara in på.

Värt det är det nog absolut! Kanske inte om man har pyttelite häng som enbart är estetiskt och man är lite "meh 🤷‍♀️" över det men annars så ja, absolut. Själv har jag ju rätt enormt häng just på magen så här råder det ingen tvekan, det ska bort. Kommer väl ångra mig både en och två och femtielva gånger i läkningen men det är ju övergående iaf :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 806
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 556
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 924
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 468
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp