Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Sv: Att göra det omöjliga, halvera sin vikt


Tack, ska ta en titt!


Hoppas att det löser sig med GBP :)
Hälften är inget som skulle fungera för min del. Mina hungerskänslor gör att jag förvisso sällan blir hungrig, men när jag väl blir det gör det rent av ont och jag blir så galet godissugen. Jag behöver kunna äta mig hyfsat mätt.
Samtidigt äter jag inga jättemängder nu heller, att halvera skulle vara just svältkost :p


*pekar uppåt* Svältkost är inget som fungerar för mig tyvärr. Synd, för Nutrilettes chokladgrejs är rätt smarrig efter en stund i frysen. däremot kanske det kan vara något att varva med som godis när suget blir för stort?


Jag tror det vore lättare att köra på samma antal kalorier varje dag isf - jag är en kronisk uppskjutare nämnligen och jag kan riktigt se mig själv skjuta upp fastedagarna gång på gång på gång. Sen sitter jag där om ett år och bara "justja, skulle inte jag fasta också?" :p
Jag är väldigt rutinbunden dessutom, har svårt att få in en ny rutin men får jag in den så håller jag den också, vilket kanske kan vara en nackdel för just 5:2 men fördel i kaloriräkning överlag?


Nej, tvärtom önskar jag att den dietist jag gått till som barn hade gjort just det. Istället blev jag bara traumatiserad av en totalt galen kärring som bara stod och skrek på mig när jag gått upp 2 kg och har aldrig vågat gå till en dietist någonsin igen. Hjälp behöver jag definitivt, det är ju därför jag ber om den hjälpen här på buke.


GBP har jag funderat mycket på de sista åren, men det tar emot. Dels är det några år sen jag försökte själv, så jag vill göra det i första hand. Samtidigt är jag rädd för vad min familj skulle säga om det - har bekanta som opererat sig och det är tamefan sjukt vilken massa skitsnack det blir, "den där är bara lat" och allt vad det är. Jag har suttit där och försvarat de som valt GBP och försökt förklara hur sjukt jobbigt det är, men de är helt orubbliga. Latstämpel har jag redan tack vare min sömnstörning, det känns som att det är tillräckligt liksom. Att framkalla mer skitsnack, som jag vet att det blir om jag skulle gör en GBP, det är inget jag ger mig in i i första taget.

Samtidigt är jag livrädd för att få en massa löst skinn och är isf hellre tjock, hur sjukt det än må låta :o
Jag gjorde en för 6 år sedan nu och ångrar ingenting. Och visst får jag skit för att jag skulle varit lat.
Bara säga till dom att gå ned sina egna överflödskilon om det nu är så jäkla lätt.

Jag sopade till en supersmal tjej i somras, hon gnällde över att hon inte kunde gå upp i vikt trots bra mat och träning.
Hon fick nys på att jag gjort en Gbg och då började hackandet.
Lät henne kräka av sig, vilket tog en lång stund.

Till sist när hon var klar frågade jag om hon lyckats gå upp i vikt? Nej, svarade hon. Det är omöjligt.

Svarade henne att det är lika svårt för många att gå ned, som för dig att gå upp. Din fördel är att du slipper släpa runt på en tung ryggsäck i onödan.

Hon blev mållös och öppnade munnen men sa inte mer. Efteråt bad hon om ursäkt.

Känner du att en op är din lösning, så gör du den. Det är dig det gäller, inte alla andra.

Kram

Jag gick ned 60 kg och det förändrade mitt liv totalt till det bättre
 
Jag gjorde en för 6 år sedan nu och ångrar ingenting. Och visst får jag skit för att jag skulle varit lat.
Bara säga till dom att gå ned sina egna överflödskilon om det nu är så jäkla lätt.

Jag sopade till en supersmal tjej i somras, hon gnällde över att hon inte kunde gå upp i vikt trots bra mat och träning.
Hon fick nys på att jag gjort en Gbg och då började hackandet.
Lät henne kräka av sig, vilket tog en lång stund.

Till sist när hon var klar frågade jag om hon lyckats gå upp i vikt? Nej, svarade hon. Det är omöjligt.

Svarade henne att det är lika svårt för många att gå ned, som för dig att gå upp. Din fördel är att du slipper släpa runt på en tung ryggsäck i onödan.

Hon blev mållös och öppnade munnen men sa inte mer. Efteråt bad hon om ursäkt.

Känner du att en op är din lösning, så gör du den. Det är dig det gäller, inte alla andra.

Kram

Jag gick ned 60 kg och det förändrade mitt liv totalt till det bättre
Kul att höra!
Helt rätt :D

Ja här blir det en gastric bypass snart, har drygt en vecka kvar till jag ska köra igång med flyt. Familjen har inte samma attityd längre, mycket förmodligen för att en person jag fått gå i försvar för om och om igen som hade världens latstämpel förut gick över till att bli sjukt aktiv efter op. Tror det blev en liten knäpp på näsan på folk :D Samtidigt har jag blivit mindre brydd i vad folk tycker. Vill folk tro att jag tar den enkla utvägen så jaha, tro det då. Det är som någon klok bukefalist sa en gång (kan det ha varit @Tassetass ?), om det fanns en enkel utväg så vore det bara dumt att försvåra för sig själv i onödan genom att inte ta den.
 
Kul att höra!
Helt rätt :D

Ja här blir det en gastric bypass snart, har drygt en vecka kvar till jag ska köra igång med flyt. Familjen har inte samma attityd längre, mycket förmodligen för att en person jag fått gå i försvar för om och om igen som hade världens latstämpel förut gick över till att bli sjukt aktiv efter op. Tror det blev en liten knäpp på näsan på folk :D Samtidigt har jag blivit mindre brydd i vad folk tycker. Vill folk tro att jag tar den enkla utvägen så jaha, tro det då. Det är som någon klok bukefalist sa en gång (kan det ha varit @Tassetass ?), om det fanns en enkel utväg så vore det bara dumt att försvåra för sig själv i onödan genom att inte ta den.

Man önskar att folk, speciellt släkt, skulle hålla käften lite mer... det är inte lathet som gör att man väger mycket!

Sedan skulle jag verkligen inte säga att en operation är en "enkel utväg", den är ansträngande på sitt sätt. Önskar dig stort lycka till och hoppas allt går bra i samband med operationen :up: :)
 
Kul att höra!
Helt rätt :D

Ja här blir det en gastric bypass snart, har drygt en vecka kvar till jag ska köra igång med flyt. Familjen har inte samma attityd längre, mycket förmodligen för att en person jag fått gå i försvar för om och om igen som hade världens latstämpel förut gick över till att bli sjukt aktiv efter op. Tror det blev en liten knäpp på näsan på folk :D Samtidigt har jag blivit mindre brydd i vad folk tycker. Vill folk tro att jag tar den enkla utvägen så jaha, tro det då. Det är som någon klok bukefalist sa en gång (kan det ha varit @Tassetass ?), om det fanns en enkel utväg så vore det bara dumt att försvåra för sig själv i onödan genom att inte ta den.
Du är så medveten om kost och motion och vet att inget kommer gratis, så jag tror det kommer gå kanon! Jag har följt olika människor efter deras gbp och de har helt klart olika förutsättningar efteråt. Min jobbarkompis grabbar stora nävar godis varje gång han passerar en godisskål. Medans andra säger att nej tack jag äter inte sådant mer...
 
Man önskar att folk, speciellt släkt, skulle hålla käften lite mer... det är inte lathet som gör att man väger mycket!

Sedan skulle jag verkligen inte säga att en operation är en "enkel utväg", den är ansträngande på sitt sätt. Önskar dig stort lycka till och hoppas allt går bra i samband med operationen :up::)
Nej gud nej! Och det har de alltid vetat om (jag har inte direkt varit inaktiv själv om vi säger så). I den här personens fall har jag gång på gång fått säga åt de att de inte vet varför personen är vad de uppfattat som lat, men det har liksom inte gått fram utan hen har minsann bara varit lat. Tills samma person efter op blivit mer aktiv på en dag än de är på ett år typ - de är inte lika stora i käften längre kan jag ju säga ;)

Gud nej! Det blir nog ganska jävligt, speciellt vid speciella tillfällen (det är nu jag är glad över att inte ha gått och småätit på jobbet, som till stor del består av att baka :p). Men troligtvis väl värt besväret :) Tack!

Du är så medveten om kost och motion och vet att inget kommer gratis, så jag tror det kommer gå kanon! Jag har följt olika människor efter deras gbp och de har helt klart olika förutsättningar efteråt. Min jobbarkompis grabbar stora nävar godis varje gång han passerar en godisskål. Medans andra säger att nej tack jag äter inte sådant mer...
Tack! Ja det ska nog gå bra :) Om inte så hoppas jag på att dumping ska göra det lättare att välja bort lasterna iaf :up:
 
Dag 7 på pulver. Det ska tydligen vara jobbigast första veckan... Själv väntar jag fortfarande på att det ska bli jobbigt :D Är mätt och belåten typ hela tiden, som mest lite sugen på annat (bläckfiskringar! :love:) men inte värre än så. Äntligen en fördel i mina uppfuckade hungerskänslor! :p

Funderade lite kring det här med kosten efter operation. Ska äta flytande en vecka och det är inga konstigheter, fortsätter förmodligen med pulver för enkelhets skull. Sen blir det 3 veckor med mat som är lättmosad - tänk sånt som kan mosas/skäras med gaffel, som potatis, fisk och färs. Prio på protein, därefter grönt och sist kolhydrater.
Nu är det här inte min starka sida, jag är ju öht ganska ensidigt lagd och kokar väl upp en massa alaskan pollock med lite grönt till dagligen typ, så idéer på lättmosad mat mottages tacksamt :)
 
Hur funkar tex Keso?
Kvarg
Propud? Den drickbara är :love::up:

Alla tre är mycket proteinrika.

Omelett?
Hur det funkar återstår att se, men texturmässigt och innehållsmässigt är det spot on! :)

Åh, propud... Önskar att jag kunde dricka den chokladshaken nu, så god :love:
 
Dag 7 på pulver. Det ska tydligen vara jobbigast första veckan... Själv väntar jag fortfarande på att det ska bli jobbigt :D Är mätt och belåten typ hela tiden, som mest lite sugen på annat (bläckfiskringar! :love:) men inte värre än så. Äntligen en fördel i mina uppfuckade hungerskänslor! :p

Funderade lite kring det här med kosten efter operation. Ska äta flytande en vecka och det är inga konstigheter, fortsätter förmodligen med pulver för enkelhets skull. Sen blir det 3 veckor med mat som är lättmosad - tänk sånt som kan mosas/skäras med gaffel, som potatis, fisk och färs. Prio på protein, därefter grönt och sist kolhydrater.
Nu är det här inte min starka sida, jag är ju öht ganska ensidigt lagd och kokar väl upp en massa alaskan pollock med lite grönt till dagligen typ, så idéer på lättmosad mat mottages tacksamt :)
Äggröra kanske?
 
Sitter och trugar i mig frukost och måste få gnälla lite.
När jag var hos kirurgen i augusti vägde jag in mig på min maxvikt - 146,9 kg. Lyckan var total, då jag trodde att jag vid det laget borde ha gått över 150 kg men istället stått stilla i 1,5 år. I'm awesome osv :banana:

Några veckor senare fick jag operationstid och tid för att börja med pulverdiet. Jag passade på att äta skit - pizza, kebabrulle, chips... Och gick ner 2,8 kg :D

Sen blev det pulver! De dagar som ska vara jobbigast flöt förbi hur lätt som helst och kilona tickade neråt. Började väga mig oftare än jag borde :banghead: Men det tickade neråt, så jag sket i det.
Sen blev det jobbigt. Trött som fan på pulver och vill äta mat. Och vikten... Den började gå uppåt. Hur mycket vete fasen, jag vägrade anteckna, men inget enormt utan kan mycket väl ha varit vattenvikt eller vad som helst. Idag har jag gått ner uppgången plus ett hekto vilket såklart även det sätter griller i huvudet iom att i min hjärna har jag bara gått ner ett hekto. Jag vet att det inte är så, total minskning sen flytstart är 6,7 kg på drygt 2 veckor, minskning sen maxvikt är 9,5 kg. Jag har snart gått ner tvåsiffrigt på kort tid och jag har en 3a som andrasiffra när jag nyligen befarade en 5a... Det är ingen fara, men säg det till min jävla hjärna liksom! :meh:

Och suget sen! Gick flera dagar och var så jävla sugen på hamburgare. Inte vilken som helst utan en tjock burgare med ost, så mycket "mittenfärs" och så lite stekyta som möjligt liksom. Bara det, bröd och annat var ointressant. Sen dess har jag landat i ett sug efter oxjärpar. Är det såhär det känns att ha gravidcravings eller?! :laugh: Tidvis är det ett jävla elände men jag konstaterar samtidigt att oxjärpar iaf är lättmosat, så jag kan käka sånt så fort jag får äta mosat... Om 2 veckor och 4 dagar. Tidsmaskin vore uppskattat!
 
@gul_zebra: Givetvis "ljuger" kroppen för oss men för mig betyder cravings efter kött att jag har dippat i blodvärde (tar ju prover regelbundet) eller ätit för lite protein. Inom rimliga gränser tror jag faktiskt kroppen talar om vad den behöver (chips räknas inte dit :p :D).
 
@gul_zebra: Givetvis "ljuger" kroppen för oss men för mig betyder cravings efter kött att jag har dippat i blodvärde (tar ju prover regelbundet) eller ätit för lite protein. Inom rimliga gränser tror jag faktiskt kroppen talar om vad den behöver (chips räknas inte dit :p:D).
Vet du, nu tycker jag du är väldigt orättvis mot chips! :p

Jag känner mig inte speciellt sugen på just kött egentligen. Bara just det köttet, det lite... Mjuka, slabbiga liksom :laugh: Andrahandsvalet vore potatis och fläskfilé med gorgonzolasås, men då för såsens skull :D
 
True! Det resultatet kan gott vänta till det finns en man som tar morgnarna så jag får sova :angel:

Fan så bra du är!

Gravidcravings, ja troligen:D jag blev besatt av tanken på gin&tonic med första barnet. Var bara att bita ihop och det släppte efter nån vecka. Eller två.
Jag tror det är en pulvereffekt, jag blev sugen på massa konstiga saker när jag pulverdietade.
 
Fan så bra du är!

Gravidcravings, ja troligen:D jag blev besatt av tanken på gin&tonic med första barnet. Var bara att bita ihop och det släppte efter nån vecka. Eller två.
Jag tror det är en pulvereffekt, jag blev sugen på massa konstiga saker när jag pulverdietade.
Fy fan vilket elakt sug! :laugh:

Ja det är ju inte speciellt förvånande egentligen. Sötsug däremot hörde jag ofta försvinner med pulverdiet. Just my luck, jag dissar för det mesta sötsaker och är mer för fett och salt :p
 
Fy fan vilket elakt sug! :laugh:

Ja det är ju inte speciellt förvånande egentligen. Sötsug däremot hörde jag ofta försvinner med pulverdiet. Just my luck, jag dissar för det mesta sötsaker och är mer för fett och salt :p

Jag drack alkoholfri öl och åt ostbågar. Charmigt.

Jag gillar beskt och salt och surt, och just beska är svårt att hitta utöver grapefrukt.
 
Jag drack alkoholfri öl och åt ostbågar. Charmigt.

Jag gillar beskt och salt och surt, och just beska är svårt att hitta utöver grapefrukt.
Åh, ostkrokar, det hade inte suttit fel :love:

Kan tänka mig det ja, och skattar mig lycklig som inte gillar varken beskt eller surt :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 764
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 498
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 886
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 275
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp