Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Fast det är så det är.
I början har man en ”honeymoon”, hur länge den varar är olika. När den är över så behöver de flesta fortsätta anstränga sig rejält, helst ska man ju hålla fast vid matschema osv även om portionerna inte är lika små som i början.
Jag vet också att mediciner kan ha en stor negativ inverkan på vikten. Jag själv tränade 7 dagar i veckan och åt sunt. Gick ändå upp i vikt.
Försökte sluta med medicinen som var orsaken vilket resulterade i en katastrof som jag inte vill eller bör gå in på här.

Så det är inte alltid så enkelt.
Sett många patienter också ed liknade problematik under mina 12år som sjuksköterska inom psykiatrin.
 
Jag vet också att mediciner kan ha en stor negativ inverkan på vikten. Jag själv tränade 7 dagar i veckan och åt sunt. Gick ändå upp i vikt.
Försökte sluta med medicinen som var orsaken vilket resulterade i en katastrof som jag inte vill eller bör gå in på här.

Så det är inte alltid så enkelt.
Sett många patienter också ed liknade problematik under mina 12år som sjuksköterska inom psykiatrin.

Men det är inte samma sak som att operationen ”slutar fungera”.
 
Jag har tyvärr gått upp mycket igen pga mediciner och hypothyreos.
Gick upp 10 kg på bara en månad.
Maten har jag skött sisådär pga svåra depressioner. Men inte SÅ dåligt.
Det kan bli dags för en gbp då mitt BMI är uppe på över 30.:down:
Åh, skitläge :down: Mediciner är ett aber. Fick höra på bariatrin här att de flesta som går upp igen gör det pga något kemiskt, i många fall just mediciner. Var jäkligt skeptisk till att medicinera min pmds själv just för risken för viktuppgång, men samtidigt kan man ju inte leva hur som helst heller... Nu har medicinen inte gett någon viktuppgång för mig turligt nog, men hade den gjort det så vete fan alltså. Kan ju inte ligga och vilja dö halva livet heller liksom.

Fast det är så det är.
I början har man en ”honeymoon”, hur länge den varar är olika. När den är över så behöver de flesta fortsätta anstränga sig rejält, helst ska man ju hålla fast vid matschema osv även om portionerna inte är lika små som i början.
...tyvärr :cautious: Jag gick upp 4 kg på kort tid bara på godis rätt nyligen, antar att min smekmånadsfas är över.
Det är ju skönt att man ändå får utdelning för det man gör iaf. Skärpning med snasket så drällde kilona av igen.
 
Åh, skitläge :down: Mediciner är ett aber. Fick höra på bariatrin här att de flesta som går upp igen gör det pga något kemiskt, i många fall just mediciner. Var jäkligt skeptisk till att medicinera min pmds själv just för risken för viktuppgång, men samtidigt kan man ju inte leva hur som helst heller... Nu har medicinen inte gett någon viktuppgång för mig turligt nog, men hade den gjort det så vete fan alltså. Kan ju inte ligga och vilja dö halva livet heller liksom.


...tyvärr :cautious: Jag gick upp 4 kg på kort tid bara på godis rätt nyligen, antar att min smekmånadsfas är över.
Det är ju skönt att man ändå får utdelning för det man gör iaf. Skärpning med snasket så drällde kilona av igen.

Ffa att man faktiskt vet att man kan, för man har gjort det en gång. Det finner jag styrka i.
 
Ffa att man faktiskt vet att man kan, för man har gjort det en gång. Det finner jag styrka i.
Jo men precis.
För mig var det ett hinder innan. Jag gick ner, visste att det gick, men såg det som totalt lönlöst när jag bara går upp igen ändå. Men nu däremot är ju kroppen mer normalfungerande och jobbar inte mot mig hela tiden, så jag hoppas helt klart att det kommer underlätta mentalt på sikt för mig också!
 
Åh, skitläge :down: Mediciner är ett aber. Fick höra på bariatrin här att de flesta som går upp igen gör det pga något kemiskt, i många fall just mediciner. Var jäkligt skeptisk till att medicinera min pmds själv just för risken för viktuppgång, men samtidigt kan man ju inte leva hur som helst heller... Nu har medicinen inte gett någon viktuppgång för mig turligt nog, men hade den gjort det så vete fan alltså. Kan ju inte ligga och vilja dö halva livet heller liksom.


...tyvärr :cautious: Jag gick upp 4 kg på kort tid bara på godis rätt nyligen, antar att min smekmånadsfas är över.
Det är ju skönt att man ändå får utdelning för det man gör iaf. Skärpning med snasket så drällde kilona av igen.
Jag blev tvungen att ta den här medicinen för det handlar om mitt liv tyvärr.
När jag gjorde första operationen var det också pga medicin. Den kunde jag tack och lov sluta med.
 
Åh, skitläge :down: Mediciner är ett aber. Fick höra på bariatrin här att de flesta som går upp igen gör det pga något kemiskt, i många fall just mediciner. Var jäkligt skeptisk till att medicinera min pmds själv just för risken för viktuppgång, men samtidigt kan man ju inte leva hur som helst heller... Nu har medicinen inte gett någon viktuppgång för mig turligt nog, men hade den gjort det så vete fan alltså. Kan ju inte ligga och vilja dö halva livet heller liksom.


...tyvärr :cautious: Jag gick upp 4 kg på kort tid bara på godis rätt nyligen, antar att min smekmånadsfas är över.
Det är ju skönt att man ändå får utdelning för det man gör iaf. Skärpning med snasket så drällde kilona av igen.
Skönt att du slapp viktuppgången av medicinen :heart
 
Indeed! Ska bli så kul bara att få hästkontakt igen, det har varit så fruktansvärt saknat i alltför många år nu :love: Jag är ju som ett barn än, blir alldeles lyrisk bara jag ser hästar på håll eller hittar lite hästskit nånstans :laugh: Tack!
Haha, skönt att det inte bara är jag! Jag tittade drömmande på en hög hästskit som en polishäst (får jag anta, annars är det en extremt äventyrlig hobbyryttare) lämnat efter sig när jag var ute och gick i parken i eftermiddags. Sambon fattade inte grejen :banghead:
 
Haha, skönt att det inte bara är jag! Jag tittade drömmande på en hög hästskit som en polishäst (får jag anta, annars är det en extremt äventyrlig hobbyryttare) lämnat efter sig när jag var ute och gick i parken i eftermiddags. Sambon fattade inte grejen :banghead:
Haha förstår precis! Kan vara ute på promenad och bara "ååååh, hästskit! :love:" och folk är totalt förvirrade och konstaterar mest att jag är helt dum i huvudet som blir lyrisk över bajs :angel:

Var ute och körde för ett par veckor sen och stötte på en sjuuukt gullig ponny som kördes längs vägen. Tror du inte att den precis intill bilen gnäggade sådär som bara en liten ponny kan gnägga också?! Herregud, lyckan! :love: Då hade jag en hästmänniska bredvid men blev lika idiotförklarad ändå :D
 
Gissa vem som har ridit idag, jo jaaaag :D
Herreguuud vad jag har tappat! Gruppen var lite väl hög nivå för mig men hoppas på snar plats i bättre passande grupp :bump: Hur som helst sjukt kul att äntligen vara tillbaka på hästryggen igen och att få stå och klia hästmanke och bara vara i miljön och hästlukten och ja, ni fattar. Helt underbart, har saknat det så sjukt mycket! :love:
 
Gissa vem som har ridit idag, jo jaaaag :D
Herreguuud vad jag har tappat! Gruppen var lite väl hög nivå för mig men hoppas på snar plats i bättre passande grupp :bump: Hur som helst sjukt kul att äntligen vara tillbaka på hästryggen igen och att få stå och klia hästmanke och bara vara i miljön och hästlukten och ja, ni fattar. Helt underbart, har saknat det så sjukt mycket! :love:
Så glad för din skull :heart :heart :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 641
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 656
Senast: Ullmerkott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp