Att göra det omöjliga, halvera sin vikt

Kära bukefalister, nu behöver jag lite hjälp igen :p

Det här med att krympa... Det sker ju liksom lite överallt. Även på knäna, vilket börjat bli ett problem. Jag har ju ingen jäkla stoppning längre! Jag kan stå på knä ett tag om jag hittar rätt sätt att stå på och har stöd av underbenen, men det gör snabbt ont i diverse rörelser när jag inte bara står still utan ska lyfta de om vartannat eller töja och greja. Och ptja, ett av de pass jag går på innehåller en hel del knästående som trots mjukt underlag på mjukt golv gör ont. I ett annat är det en hel del knästående under nedvarvningen och det går helt enkelt inte.

Så - vad gör man, kan jag träna bort det här? Tänker på om det finns någon muskel kring knäet som kan tränas upp nog för att ge den där dämpningen som fettet gav? Om så, hur tränar jag den/de? Känner inte för att gå till träningen i knäskydd liksom :cautious:
Pluspoäng för övningar som kan göras hemma utan en massa gymprylar!
 
Det finns ingen muskel du kan träna men kan tänka mig att det väldigt mycket är en vanegrej och att det kommer göra mindre ont med tiden.
Ah, skit också! Såg att nån på annat forum råddes att träna för samma sak men då för utseendet på knäna.
Får hoppas på det, annars får jag väl transplantera dit lite fett sen :laugh:
 
Kära bukefalister, nu behöver jag lite hjälp igen :p

Det här med att krympa... Det sker ju liksom lite överallt. Även på knäna, vilket börjat bli ett problem. Jag har ju ingen jäkla stoppning längre! Jag kan stå på knä ett tag om jag hittar rätt sätt att stå på och har stöd av underbenen, men det gör snabbt ont i diverse rörelser när jag inte bara står still utan ska lyfta de om vartannat eller töja och greja. Och ptja, ett av de pass jag går på innehåller en hel del knästående som trots mjukt underlag på mjukt golv gör ont. I ett annat är det en hel del knästående under nedvarvningen och det går helt enkelt inte.

Så - vad gör man, kan jag träna bort det här? Tänker på om det finns någon muskel kring knäet som kan tränas upp nog för att ge den där dämpningen som fettet gav? Om så, hur tränar jag den/de? Känner inte för att gå till träningen i knäskydd liksom :cautious:
Pluspoäng för övningar som kan göras hemma utan en massa gymprylar!

Jag vägde 92 kg innan jag gick ner till min nuvarande storlek och det där med vadderingen på sådana ställen är ett problem när den försvinner... Det är bara att vänja sig som funkar, man blir mer "okänslig" med tiden. Jag får dock fortfarande ont i rumpan om jag sitter på något hårt för länge... och så var det inte med mer vaddering. Om jag vore du hade jag testat med en bra dämpningsmatta (ev dubbelvikt) och gradvis försökt utan, för att sas härda knäna.
 
Det är ju inte helt ovanligt att behöva ha tex en dubbelvikt träningsmatta under knäna på pass av olika slag, finns inga sådana att tillgå?
Core-passen körs på matta på mjukt golv. Det är mest jag som tycker att det känns dumt att ta två mattor :o
Går annars på pass där det inte brukar finnas sånt, det som finns är hårdare mattor med ett sittunderlag på en del stationer. Det rör sig dock om 40 sekunder innan man byter station och det brukar gå fint. Problem blir det först vid nedvarvningen, det delas ut sittunderlag för det men dubbla sittunderlag blir mest bökigt tyvärr. Körde på det hemma en period, det gick inte alls.

Provar ett nytt pass imorrn, har ingen aning om vad som förekommer på det så det ska bli intressant att se hur det går :p
 
Core-passen körs på matta på mjukt golv. Det är mest jag som tycker att det känns dumt att ta två mattor :o
Går annars på pass där det inte brukar finnas sånt, det som finns är hårdare mattor med ett sittunderlag på en del stationer. Det rör sig dock om 40 sekunder innan man byter station och det brukar gå fint. Problem blir det först vid nedvarvningen, det delas ut sittunderlag för det men dubbla sittunderlag blir mest bökigt tyvärr. Körde på det hemma en period, det gick inte alls.

Provar ett nytt pass imorrn, har ingen aning om vad som förekommer på det så det ska bli intressant att se hur det går :p
Jag tänker att knäproblem är extremt vanligt, så vanligt att jag tycker att ledare på pass brukar uppmana deltagarna att vika mattan dubbel under knät vid tex stretch. Så, om du kan, försök att inte känna dig dum, massor av människor i alla möjliga storlekar har onda knän!

Är underläggen inte sådana att de går att vika? Två kan jag förstå blir krångligt och halkigt!

Jag hade inte dragit mig för att höra med ledaren om det finns anpassningar att göra.
 
Jag tänker att knäproblem är extremt vanligt, så vanligt att jag tycker att ledare på pass brukar uppmana deltagarna att vika mattan dubbel under knät vid tex stretch. Så, om du kan, försök att inte känna dig dum, massor av människor i alla möjliga storlekar har onda knän!

Är underläggen inte sådana att de går att vika? Två kan jag förstå blir krångligt och halkigt!

Jag hade inte dragit mig för att höra med ledaren om det finns anpassningar att göra.
Jodå, på core-passet går det att vika, men då är det enklare att ta en extra matta för att slippa greja med mattan stup i kvarten under passet. Sittunderläggen på andra pass är däremot inte vikbara så jag hoppas på att jag vänjer mig :)
 
@gul_zebra Jag vänjer mig aldrig utan tar med egen, tjock matta när jag går på Core och dylikt. Får snoront i knäna nästan på en gång annars.
 
@gul_zebra Jag vänjer mig aldrig utan tar med egen, tjock matta när jag går på Core och dylikt. Får snoront i knäna nästan på en gång annars.
Åh, det hade jag aldrig orkat. Fördelen med core är ju att det bara är att traska rätt in typ :D För ett par år sen hade jag kanske övervägt det dock, bara för att ha en bra ursäkt till att köpa en döfin yogamattaväska på Indiska :angel:
 
Åh, det hade jag aldrig orkat.
Ta med matta? Det är rätt smidigt ändå tycker jag. Har en sån här typ och drar den bara över axeln:

516BDvj7bzL.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 811
Senast: SiZo
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 559
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 504
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp