Att ha häst eller inte?

Det som slår mig när jag skummar tråden är att du skulle ha en häst typ anpassad för handikappridning, en som hjälper dig när du behöver det.På min förra ridskola fanns en andalusier som var jätteklok - hon stannade när ryttaren höll på att trilla av och "plockade upp en " när ryttaren t.ex tappade balansen i galoppen. Hon var LUGN men samtidigt tillräckligt känslig och inkännande för att märka när något var fel eller det t.ex var dags att göra halt och vänta in ryttaren. Hon användes mycket till handikappridning för både de med psykiska och fysiska utmaningar... kanske någon sån häst du skulle kunna ha?

Sen som flera säger,är ju alltid en risk och något kan hända med den bäst lämpade av hästar! Men vill du ta risken och förlusten att inte leva med hästar känns för stor, så pröva. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 434
Senast: Hedinn
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 980
Senast: bettysmatte
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 328
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 969
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp