Bukefalos 28 år!

Att ha hund(-barn)

Y

Yellow_Dino

Okej att dom sagt att när man skaffar hund är det som att ha en liten bäbis. Men inte insåg jag att det skulle vara SÅ likt:D... Luffsa runt i en skitig college-tröja & rufsigt hår, ständigt påväg ut på pisspromenad (kan liknas med blöjbyte;)). Har hämtat hem en mycket söt och lydig liten dam igår kväll. Sov nästan hela natten utan problem och markerar tydligt när hon behöver gå ut. Inte visste jag att valpar kunde gå väluppfostrat i koppel när dom var så små? Nå det kanske blir värre. Iaf en Underbar vovve! :love:
 
Sv: Att ha hund(-barn)

Vad kul! Valpar är så underbara :love:

Vad är det för ras?
 
Sv: Att ha hund(-barn)

Åhh dom är så söta som valpar! Dom ser ju ut som en liten bomullstuss med ben :D
 
Sv: Att ha hund(-barn)

Är hundvakt åt en 4 månader gammal valp i helgen! :love:
Han är otroligt söt och social men tyvärr så får han inte den tid han kräver där hemma. :(
Ägaren har en liten tös också på 3 år så valpen är väldigt understimulerad och gör saker på djälvulstyg bara för att få uppmärksamhet.

Var ute en timme med honom nyss, och jag såg hela promenaden hur skitnödig han var, men nej, inte bajsa!
Det gjorde vi precis när vi kommer innanför dörren istället. :smirk:
Så gör han tydligen hemma också, gärna i lilltjejens rum.
Känns tråkigt med den stackars kraken.
Det här är ett typsikt mardrömsfall där en blandras på två aktiva hundraser (shäfer och någon ovanlig herdehund) inte kommer få göra mer än korta promenader till lekparken och mataffären.
 
Sv: Att ha hund(-barn)

Stackars liten!

Våran är förresten ingen bommulstuss, den är i valppälsen rakhårig;) ser ut som en liten terrier:P
 
Sv: Att ha hund(-barn)

SessCa skrev:
Är hundvakt åt en 4 månader gammal valp i helgen! :love:
Han är otroligt söt och social men tyvärr så får han inte den tid han kräver där hemma. :(
Ägaren har en liten tös också på 3 år så valpen är väldigt understimulerad och gör saker på djälvulstyg bara för att få uppmärksamhet.

Var ute en timme med honom nyss, och jag såg hela promenaden hur skitnödig han var, men nej, inte bajsa!
.
en timmes promenad med en 4 månades valp :confused:
 
Sv: Att ha hund(-barn)

Vi gick inte rakt av i en timme.. Vi var utomhus i en timme.
DET har inte någon 4 månaders valp dött av.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 296
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 084
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 216
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 860
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp