Att hitta en bra ridskola i Stockholm

Kijona

Trådstartare
Jag har de senaste åren känt att det är dags att ta upp ridningen igen, och nu är det dags !
Men, jag har fastnat lite i mitt letande efter ridskola då jag inte riktigt lyckas hitta det jag söker efter.
Vet att det funnits liknande trådar i ämnet, men då det aldrig skrivs ut namn på ridskolor så tänkte jag räcka upp handen här och hoppas att någon har tips!

Har varit och tittat på en ridskola i dagarna och kände att det såg okej ut, men för det priset jag isåfall skulle betala (som gör mig lite knäsvag :D ) för en termin så hade jag gärna sett att:

1. Jag slipper hopplektioner.
2. Hästarna har väl anpassade dressyrsadlar. Finns de ridskolorna ?
3. Att jag slipper gå ensam i mörket 20-25 min från t-banan i vad som kändes som en enslig skog :crazy:
4. Vet att stora hagar för ridskolehästarna kanske är att önska för mycket, men i en perfekt värld.

Sist jag red lektion för 10+ år sen var jag på LB-LA nivå (inte tävlande), och kände väl att jag inte kom dit jag ville med min ridning.
Det går bara till en viss gräns att fila på sin sits i en allroundsadel, och lektionerna var inte så fokuserade på sits och inverkan som jag hade velat. Inte heller på den lektionen jag var och tittade på. Jag vill lära mig rida på riktigt med mjuka fina hjälper.

Inser såklart att jag kanske hade gjort detta lättare genom att skaffa en medryttarhäst som jag kan ta lektioner på, och ärligt talat så är det ingen större skillnad i pris har jag insett, men jag har då problemet att alla stall verkar ligga så långt bort från innerstan och vara så svåråtkomliga att man behöver en bil för att kunna ta sig dit.

Kan ni inte berätta om de ridskolor ni rider på i Stockholm, är det kanske till och med någon som rider på min drömridskola?
Hur tar ni er till och från stallet, klarar man sig även utan bil och långa promenader i mörkret?
 
Att det inte skrivits ut namn beror på att det inte är tillåtet enligt forumreglerna.
 
Om du googlar på typ "dressyr ridskola stockholm" får du upp en ridskola strax norr om stan som, vid en snabb koll, verkar kunna ha det du efterfrågar.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
1 910
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 303
Senast: WSLPZF
·
Träning Jag berättade för nån vecka sen om att jag nyss tagit mig tillbaka i vuxen ålder till ridskola och hur fantastiskt det känns men att jag...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: Lager
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
1 797
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp