Att inte bli blåst på jobberbjudanden

Wille

Trådstartare
Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet och då tackar jag för mig. Företag som inte går att kommunicera med går bort.

Nu har jag ett jobberbjudande att försöka bedöma igen. Jag ställde ett flertal frågor och fick svaret ja, men det framkom inte riktigt vilken fråga det var ett svar till. Men det är i alla fall ett svenskt bolag. Incluso AB. Kollade deras hemsida och såg inte något konstigt direkt.

Någon som vet om de är seriösa?
 
Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet och då tackar jag för mig. Företag som inte går att kommunicera med går bort.

Nu har jag ett jobberbjudande att försöka bedöma igen. Jag ställde ett flertal frågor och fick svaret ja, men det framkom inte riktigt vilken fråga det var ett svar till. Men det är i alla fall ett svenskt bolag. Incluso AB. Kollade deras hemsida och såg inte något konstigt direkt.

Någon som vet om de är seriösa?
På deras startsida finns denna texten

"Någon använder vårt namn och kontaktar personer på WhatsApp och Telegram med jobberbjudanden.
Detta sker internationellt och flera rekryteringsföretag är drabbade
Vi är inte associerade med detta på något vis och kontaktar aldrig någon på detta sätt.
Obs! Detta är en Scam. Blocka och rapportera, tack."

Så gissar att det även gäller FB
 
På deras startsida finns denna texten

"Någon använder vårt namn och kontaktar personer på WhatsApp och Telegram med jobberbjudanden.
Detta sker internationellt och flera rekryteringsföretag är drabbade
Vi är inte associerade med detta på något vis och kontaktar aldrig någon på detta sätt.
Obs! Detta är en Scam. Blocka och rapportera, tack."

Så gissar att det även gäller FB
Ok, jag bläddrade aldrig ner på första sidan. Men ja, då var det som jag misstänkte då. Jävla fula fiskar att behöva hantera.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 786
Senast: ako
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 189
Senast: Soapbubble
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 669
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 628
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp