Att inte vara nyfiken/vetgirig?

Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag vill helt enkelt veta om jag börjar fundera på något. T ex när vi för flera år sen satt och skämtade på jobbet om hur man skulle kunna begå det perfekta brottet och någon tycker "Undra om man får ett annat DNA om man byter ut allt sitt blod?". Ingen visste och alla släppte frågan. Det var ju bara skojande i samband med det perfekta brottet, som ju underlättas om man kan byta DNA. Ingen, inte ens jag, hade ju tänkt ens prova begå det perfekta brottet så svaret på frågan var ju eg helt irrelevant. Det fanns ingen nytta i att veta svaret.

Jag kunde inte "släppa" det dock. Så jag googlade men utan att hitta svar. Kunde dock inte riktigt släppa det, nu hade jag ju börjat fundera på det och ville veta. "Måste" veta. Slutade med att jag frågade SKL (Statens kriminaltekniska laboratorium). Fick svar, var nöjd och kunde "släppa" det.

Ser jag ett ord jag inte förstår slår jag upp det, om jag skulle se ett reportage om en konstig fisk så kan jag känna att "de vill jag veta mer om!". Inte för jag har minsta nytta av att veta mer om den konstiga fisken utan ren nyfikenhet. Så då tar jag reda på mer. I love google - men jag var likadan redan som yngre innan internet fanns och man fick gå till biblioteket och försöka slå upp det i böcker.

Jag är likadan när det gäller människor och relationer. Berättar någon något så är det ganska ofta jag känner att jag vill veta mer. Kompisen tog flygcert. Jag är helt ointresserad av flygning och dessutom djävulskt höjdrädd. Men det var en jäkla intressant bok han hade om flygregler och grejer som jag fastnade lite i....
Berättar någon att de brukar göra prydnadssaker i cement kan jag fråga mer om hur man egentligen gör etc. Inte för att jag nånsin tänker prova själv eller ens tycker det är fina grejer utan bara nyfikenhet. Man kan helt enkelt aldrig veta för mycket, och frågar man inte får man aldrig veta.
Om man träffar någon som intresserar en, t ex när man dejtar, så är jag ju naturligtvis lika nyfiken på "vem är du och vad tycker du om saker och ting". Vill lära känna personen helt enkelt, även "vad som rör sig i personens hjärna" samt veta mer om saker som intresserar personen. Inte bara "hur gammal är du, vad jobbar du med och vad gör du på fritiden", få svaren och vara nöjd där. Det är inte alltid de självklara grejerna jag blir nyfiken på heller.

Jag träffade en person i somras som jag ganska snabbt avfärdade som "Helt jävla ointresserad av mig som person". Han ville ses och ses igen osv - men jag kunde bara se en enda anledning till varför (sex) eftersom han var så uppenbart ointresserad av mig som person, mitt liv osv. Han frågade aldrig nåt om mig. Inte ens när jag frågade om honom, det kom inga returfrågor. Inte heller om jag berättade nåt, så kom det följdfrågor. Vi snackade nivån där jag skulle kunna sagt "Du vi får boka om dejten tror jag, jag har kört på en elefant" utan att han skulle tyckt "En elefant?? Hur i hela friden gick det till?". Utan skulle fått ett "Ojdå, hoppas det gick bra, vi kan ta det på torsdag istället - inga problem" som svar.

Han förnekade han var ointresserad och ute bara efter sex. Jag var skeptisk. Men insåg med tiden att han faktiskt talar sanning. Men varför i hela friden ville han träffa mig då? Han berättade inte mycket om sig själv, men tyckte "Det är ju bara att fråga, fråga vad du vill, jag svarar". Jag testade det och det stämde. Men det kom ändå inga returfrågor. Inte ens där han borde ha haft ett egenintresse i svaret. Typ när jag frågade honom varför han "valt mig", så han svarade. Men vände inte ens frågan. Konstig kille helt enkelt ;P

Sen fick jag vad jag tror är svaret på alla varför, eller vad som åtminstone förklarar den där "ointresserad av mig som person". Han är helt onyfiken generellt. Han kunde inte komma på en enda gång någonsin där han blivit nyfiken och känt att han måste/ville ta reda på mer bara för sakens skull. Han gav många exempel först, men alla var kopplade till nytta. Att ta reda på hur man byter en sån grej på bilen när den gått sönder, eller ta reda på mer om något i samband med att han skulle bygga nåt. Men det är att söka information för nyttan i den. Jag menar den rena nyfikenheten/vetgirigheten där man vill veta bara för att man vill veta. Utan att ha behov eller ens potentiell nytta av svaret. Nä, han kunde inte komma på en enda sådan situation någonsin. Vilket förklarade en hel del..

Jag blev ganska stum ska erkännas. För mig var det otänkbart. Jag har levt i salig tro att ALLA människor har en inneboende nyfikenhet/vetgirighet. Även om den såklart kan vara på olika nivå, och de flesta INTE är så "besatta" som mig. Men att vara helt onyfiken - det trodde jag inte fanns. Men uppenbarligen finns minst en sådan människa.

Så nu är jag nyfiken *s* - hur är ni i frågan?

Jag är nog sjukligt nyfiken (tack morfar! :love:). Tyvärr verkar saker fastna som jag eg inte är intresserad av ibland men det är väldigt praktiskt när man spelar TP :D

Uppslagsböcker är underbara och även Wikipedia använt med sunt förnuft.

På ett personligt plan är jag inte nosig men kan kanske ibland uppfattas som det om någon sagt något om sig själv och jag följer upp pga av att jag är intresserad/fascinerad. Vill personen byta samtalsämne är jag naturligtvis inte påstridig.

Min särbo frågade i ett tidigt skede av vårt förhållande om jag hade militär träning :o Han trodde jag var utbildad i förhör :o :o just för att jag har lätt för att få folk att prata om sig själva. Det fick mig att bli lite generad.
 
Jag är nyfiken och kan fråga "konstiga" frågor men just då kanske det var intressant för mig :P

Jag är just nu lite trött och satt inne på 9gag och hittade den här
http://9gag.com/gag/aKg3ByZ
Och hade jag inte varit trött så hade jag googlat på en del av dessa faktan för att veta mera fast att jag har noll nytta av detta (och ja imorgon lär jag googla..)
 
Jag är enormt nyfiken. Främst på hur människor fungerar och varför. Jag har läst lite psykologi, filosofi, om olika religioner, om politik, om kläder, alltså varför folk klär sig på ett visst sätt och betydelsen av det, olika familjekonstellationer, sjukdomar och vad det är som gör att människor inte reagerar och hanterar samma smärta, sjukdom, glädje, sorg eller vad det nu kan vara på samma sätt och en hel del annat och jag tycker att det är jätteintressant! Människan fascinerar mig helt enkelt.

Jag vet inte varför men människor har en förmåga att öppna sig för mig och berätta om sina innersta tankar och känslor och ibland kan det bli lite fel. Särskilt när det är människor som jag egentligen inte ska veta något personligt om. Som ska ha en professionell hållning gentemot mig. Jag vet inte hur många läkare och annan vårdpersonal, lärare, hemtjänstpersonal osv. som har delat med sig av sina innersta känslor och funderingar, familjeförhållanden och en hel massa annat som jag inte har med att göra.

Jag är också fodernörd och särskilt mineraler fascinerar mig för både häst och människa. Att man genom att tillföra eller ta bort en mineral kan göra så extremt stor skillnad och att det kan bli så fel om man inte intar mineralen på rätt sätt och i rätt kombination. Av samma orsak fascinerar örter och mat/foder mig.

Allt som blir så stor skillnad av små förändringar fascinerar mig också. Som t ex varför en häst älskar ett tredelat bett men avskyr ett annat tredelat bett som ser likadant ut vid första anblicken men som är någon mm. smalare eller tjockare än det andra bettet. Varför endel hästar föredrar ett rakt bett och en annan föredrar ett bett med port fast de ser likadana ut i munnen. Att endel hästar älskar tunga bett och andra vill ha lätta. Att det kan bli en så enorm skillnad bara man sätter en curbstrap på ett vanligt rakt bett. Hur stor skillnad olika nosgrimmor ger i ridningen på olika hästar och att olika hästar tycker om olika sorters nosgrimmor. Varför endel hästar vill ha bettet hängande och endel vill ha det 1,5-2 fingrar ifrån sista tanden där det enligt expertisen ska vara. Varför vissa hästar inte verkar bry sig alls om vilken utrustning de har medans andra är extremt känsliga för vad de har på sig. Varför en sadel accepteras fullt ut av hästen men en annan sadel som har samma mått, bomform, vidd och stoppning inte alls gillas av hästen för att ryttaren hamnar någon cm längre fram eller bak i sadeln. Varför vissa individer är jättekänsliga medans andra är totalt okänsliga osv. i all oändlighet.

Jag älskar att diskutera nästan oavsett vad det är och det beror just på att jag är nyfiken på hur andra människor resonerar och tänker. Mycket intresserar mig dessutom och jag måste googla om jag läser eller hör om något som verkar intressant och som jag inte vet något eller så mycket om. Eller om jag läser/hör ett ord som jag inte vet vad det betyder så måste jag googla på det. Sedan läser jag om nästa grej och nästa och endel fastnar ju i huvudet. Jag kan lite om mycket och då kan det verka som om man kan en hel massa :p Nya kunskaper fastnar tyvärr inte på samma sätt nu som det gjorde innan sjukdomarna invaderade min kropp men turligt nog så har jag lättare för att lära mig det som jag tycker är intressant och så är det nog för de flesta.
 
Jag är nyfiken och kan fråga "konstiga" frågor men just då kanske det var intressant för mig :P

Jag är just nu lite trött och satt inne på 9gag och hittade den här
http://9gag.com/gag/aKg3ByZ
Och hade jag inte varit trött så hade jag googlat på en del av dessa faktan för att veta mera fast att jag har noll nytta av detta (och ja imorgon lär jag googla..)
Jag googlade den mest intressanta, nämligen den om att en ankas kvack inte ekar. Första sökträffen. :down:
 
Halloj Alexandra :)
Jag råkade google-ramla in på denna sida och var helt enkelt nödsakad att skapa ett konto då invasion av inlevelse tvang mig att kommentera ditt inlägg. Jag känner sååå väääl igen mig i det du skriver. Har alltid varit immensly nyfiken o vetgirig, gee what the fuck should I do without nätet, hjäälp. Ett sådant vasst vapen och förfyllnad jag kan inte kunskap e otrolig, samtidigt ett väsen som lockar mig från saker jag borde göra istället, ha, tid o rum försvinner bara då det är svårt att förfalla inför all denna fantastiska kunskap som är möjlig för alla men blir ibland en fallgrop för mig men älskar det samtidigt!

Det jag saknar i livet är mer jämlika, utmanande människor som är mer som jag. JAg har en enorm kapasitet men mer insett mina begränsningar efter problem med ryggen som gjort de sista åren extra utmanande. Var tvungen o stänga mitt företag och my replacement blev internet och sängen, tack you Mother Earth for my brain, ha :)!!!

Vore kul och få svar :)

Peace, love, understanding and brain hi hi
Nepal
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''


Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag vill helt enkelt veta om jag börjar fundera på något. T ex när vi för flera år sen satt och skämtade på jobbet om hur man skulle kunna begå det perfekta brottet och någon tycker "Undra om man får ett annat DNA om man byter ut allt sitt blod?". Ingen visste och alla släppte frågan. Det var ju bara skojande i samband med det perfekta brottet, som ju underlättas om man kan byta DNA. Ingen, inte ens jag, hade ju tänkt ens prova begå det perfekta brottet så svaret på frågan var ju eg helt irrelevant. Det fanns ingen nytta i att veta svaret.

Jag kunde inte "släppa" det dock. Så jag googlade men utan att hitta svar. Kunde dock inte riktigt släppa det, nu hade jag ju börjat fundera på det och ville veta. "Måste" veta. Slutade med att jag frågade SKL (Statens kriminaltekniska laboratorium). Fick svar, var nöjd och kunde "släppa" det.

Ser jag ett ord jag inte förstår slår jag upp det, om jag skulle se ett reportage om en konstig fisk så kan jag känna att "de vill jag veta mer om!". Inte för jag har minsta nytta av att veta mer om den konstiga fisken utan ren nyfikenhet. Så då tar jag reda på mer. I love google - men jag var likadan redan som yngre innan internet fanns och man fick gå till biblioteket och försöka slå upp det i böcker.

Jag är likadan när det gäller människor och relationer. Berättar någon något så är det ganska ofta jag känner att jag vill veta mer. Kompisen tog flygcert. Jag är helt ointresserad av flygning och dessutom djävulskt höjdrädd. Men det var en jäkla intressant bok han hade om flygregler och grejer som jag fastnade lite i....
Berättar någon att de brukar göra prydnadssaker i cement kan jag fråga mer om hur man egentligen gör etc. Inte för att jag nånsin tänker prova själv eller ens tycker det är fina grejer utan bara nyfikenhet. Man kan helt enkelt aldrig veta för mycket, och frågar man inte får man aldrig veta.
Om man träffar någon som intresserar en, t ex när man dejtar, så är jag ju naturligtvis lika nyfiken på "vem är du och vad tycker du om saker och ting". Vill lära känna personen helt enkelt, även "vad som rör sig i personens hjärna" samt veta mer om saker som intresserar personen. Inte bara "hur gammal är du, vad jobbar du med och vad gör du på fritiden", få svaren och vara nöjd där. Det är inte alltid de självklara grejerna jag blir nyfiken på heller.

Jag träffade en person i somras som jag ganska snabbt avfärdade som "Helt jävla ointresserad av mig som person". Han ville ses och ses igen osv - men jag kunde bara se en enda anledning till varför (sex) eftersom han var så uppenbart ointresserad av mig som person, mitt liv osv. Han frågade aldrig nåt om mig. Inte ens när jag frågade om honom, det kom inga returfrågor. Inte heller om jag berättade nåt, så kom det följdfrågor. Vi snackade nivån där jag skulle kunna sagt "Du vi får boka om dejten tror jag, jag har kört på en elefant" utan att han skulle tyckt "En elefant?? Hur i hela friden gick det till?". Utan skulle fått ett "Ojdå, hoppas det gick bra, vi kan ta det på torsdag istället - inga problem" som svar.

Han förnekade han var ointresserad och ute bara efter sex. Jag var skeptisk. Men insåg med tiden att han faktiskt talar sanning. Men varför i hela friden ville han träffa mig då? Han berättade inte mycket om sig själv, men tyckte "Det är ju bara att fråga, fråga vad du vill, jag svarar". Jag testade det och det stämde. Men det kom ändå inga returfrågor. Inte ens där han borde ha haft ett egenintresse i svaret. Typ när jag frågade honom varför han "valt mig", så han svarade. Men vände inte ens frågan. Konstig kille helt enkelt ;P

Sen fick jag vad jag tror är svaret på alla varför, eller vad som åtminstone förklarar den där "ointresserad av mig som person". Han är helt onyfiken generellt. Han kunde inte komma på en enda gång någonsin där han blivit nyfiken och känt att han måste/ville ta reda på mer bara för sakens skull. Han gav många exempel först, men alla var kopplade till nytta. Att ta reda på hur man byter en sån grej på bilen när den gått sönder, eller ta reda på mer om något i samband med att han skulle bygga nåt. Men det är att söka information för nyttan i den. Jag menar den rena nyfikenheten/vetgirigheten där man vill veta bara för att man vill veta. Utan att ha behov eller ens potentiell nytta av svaret. Nä, han kunde inte komma på en enda sådan situation någonsin. Vilket förklarade en hel del..

Jag blev ganska stum ska erkännas. För mig var det otänkbart. Jag har levt i salig tro att ALLA människor har en inneboende nyfikenhet/vetgirighet. Även om den såklart kan vara på olika nivå, och de flesta INTE är så "besatta" som mig. Men att vara helt onyfiken - det trodde jag inte fanns. Men uppenbarligen finns minst en sådan människa.

Så nu är jag nyfiken *s* - hur är ni i frågan?
 
Jag är också extremt nyfiken och vill veta allt som går om hur världen fungerar. På gränsen till sjukligt ibland.

Men jag kan heller inte förstå hur man kan vara helt onyfiken och bara acceptera de mest dumma förklaringar som kan finnas.

Sedan måste man ofta begränsa nyfikenheten för att få just det nyttiga gjort.
 
Jag är väldigt nyfiken, eller vetgirig snarare. Jag är medveten om att jag är det på en nivå som det säkert finns en diagnos på. Jag vill helt enkelt veta om jag börjar fundera på något. T ex när vi för flera år sen satt och skämtade på jobbet om hur man skulle kunna begå det perfekta brottet och någon tycker "Undra om man får ett annat DNA om man byter ut allt sitt blod?". Ingen visste och alla släppte frågan. Det var ju bara skojande i samband med det perfekta brottet, som ju underlättas om man kan byta DNA. Ingen, inte ens jag, hade ju tänkt ens prova begå det perfekta brottet så svaret på frågan var ju eg helt irrelevant. Det fanns ingen nytta i att veta svaret.

Jag kunde inte "släppa" det dock. Så jag googlade men utan att hitta svar. Kunde dock inte riktigt släppa det, nu hade jag ju börjat fundera på det och ville veta. "Måste" veta. Slutade med att jag frågade SKL (Statens kriminaltekniska laboratorium). Fick svar, var nöjd och kunde "släppa" det.

Ser jag ett ord jag inte förstår slår jag upp det, om jag skulle se ett reportage om en konstig fisk så kan jag känna att "de vill jag veta mer om!". Inte för jag har minsta nytta av att veta mer om den konstiga fisken utan ren nyfikenhet. Så då tar jag reda på mer. I love google - men jag var likadan redan som yngre innan internet fanns och man fick gå till biblioteket och försöka slå upp det i böcker.

Jag är likadan när det gäller människor och relationer. Berättar någon något så är det ganska ofta jag känner att jag vill veta mer. Kompisen tog flygcert. Jag är helt ointresserad av flygning och dessutom djävulskt höjdrädd. Men det var en jäkla intressant bok han hade om flygregler och grejer som jag fastnade lite i....
Berättar någon att de brukar göra prydnadssaker i cement kan jag fråga mer om hur man egentligen gör etc. Inte för att jag nånsin tänker prova själv eller ens tycker det är fina grejer utan bara nyfikenhet. Man kan helt enkelt aldrig veta för mycket, och frågar man inte får man aldrig veta.
Om man träffar någon som intresserar en, t ex när man dejtar, så är jag ju naturligtvis lika nyfiken på "vem är du och vad tycker du om saker och ting". Vill lära känna personen helt enkelt, även "vad som rör sig i personens hjärna" samt veta mer om saker som intresserar personen. Inte bara "hur gammal är du, vad jobbar du med och vad gör du på fritiden", få svaren och vara nöjd där. Det är inte alltid de självklara grejerna jag blir nyfiken på heller.

Jag träffade en person i somras som jag ganska snabbt avfärdade som "Helt jävla ointresserad av mig som person". Han ville ses och ses igen osv - men jag kunde bara se en enda anledning till varför (sex) eftersom han var så uppenbart ointresserad av mig som person, mitt liv osv. Han frågade aldrig nåt om mig. Inte ens när jag frågade om honom, det kom inga returfrågor. Inte heller om jag berättade nåt, så kom det följdfrågor. Vi snackade nivån där jag skulle kunna sagt "Du vi får boka om dejten tror jag, jag har kört på en elefant" utan att han skulle tyckt "En elefant?? Hur i hela friden gick det till?". Utan skulle fått ett "Ojdå, hoppas det gick bra, vi kan ta det på torsdag istället - inga problem" som svar.

Han förnekade han var ointresserad och ute bara efter sex. Jag var skeptisk. Men insåg med tiden att han faktiskt talar sanning. Men varför i hela friden ville han träffa mig då? Han berättade inte mycket om sig själv, men tyckte "Det är ju bara att fråga, fråga vad du vill, jag svarar". Jag testade det och det stämde. Men det kom ändå inga returfrågor. Inte ens där han borde ha haft ett egenintresse i svaret. Typ när jag frågade honom varför han "valt mig", så han svarade. Men vände inte ens frågan. Konstig kille helt enkelt ;P

Sen fick jag vad jag tror är svaret på alla varför, eller vad som åtminstone förklarar den där "ointresserad av mig som person". Han är helt onyfiken generellt. Han kunde inte komma på en enda gång någonsin där han blivit nyfiken och känt att han måste/ville ta reda på mer bara för sakens skull. Han gav många exempel först, men alla var kopplade till nytta. Att ta reda på hur man byter en sån grej på bilen när den gått sönder, eller ta reda på mer om något i samband med att han skulle bygga nåt. Men det är att söka information för nyttan i den. Jag menar den rena nyfikenheten/vetgirigheten där man vill veta bara för att man vill veta. Utan att ha behov eller ens potentiell nytta av svaret. Nä, han kunde inte komma på en enda sådan situation någonsin. Vilket förklarade en hel del..

Jag blev ganska stum ska erkännas. För mig var det otänkbart. Jag har levt i salig tro att ALLA människor har en inneboende nyfikenhet/vetgirighet. Även om den såklart kan vara på olika nivå, och de flesta INTE är så "besatta" som mig. Men att vara helt onyfiken - det trodde jag inte fanns. Men uppenbarligen finns minst en sådan människa.

Så nu är jag nyfiken *s* - hur är ni i frågan?
Det har jag vetat länge
 
Jag måste googla varenda liten fråga som dyker upp i mitt huvud.

Innan datorer och mobilsurf var det mycket svårare, då fick jag gå till biblioteket och leta efter svaren.

Jag har alltid varit nyfiken, även som barn frågade och funderade jag över allt mellan himmel och jord. Tycker om att läsa skönlitteratur där jag samtidigt kan lära mig något, tex om historia, konst, arkeologi, vetenskap etc.

Tänker att icke nyfikna personer måste vara lite dumma, om man aldrig frågar så lär man sig ju aldrig något mer??

Att inte vara nyfiken på en person man är kär i verkar himla konstigt! Inget jag upplevt och jag skulle tänka att han inte brydde sig.
 
Jag var väldigt vetgirig när jag var barn/ung vuxen men numera orkar jag inte lära mig en massa nytt. Tror min hjärna är full, eller så har den krympt. :wtf:
 
Ingen kan kunna och veta allt, det är därför vi är så många människor i världen - alla kan lära sig en del.
Helt sant. :)

All kunskap man skaffar sig är inte av godo heller. Det har hänt (:angel:) att jag oroat mig och dragit felaktiga slutsatser eftersom jag "vet så mycket".

:crazy:

(som jag sade; driv och fördärv på samma gång)
 
@Centaur googlar också en massa saker i tid och otid. Vad gjorde man förr utan youtube och google??!

Vi som levde för länge sedan (suck, dags för 40-årskris) satt och läste uppslagsverk i alla dess upplagor. Och det roliga med det var att man inte slutade läsa när sidan om det uppslagna ordet tog slut - då blev man ju intresserad av nästa grej och kunde fastna några timmar till....
 
@Centaur googlar också en massa saker i tid och otid. Vad gjorde man förr utan youtube och google??!

Läste uppslagsverk från pärm till pärm och hängde på biblioteket.

Minns när jag fick första datorn med cd-Rom och en medföljande skiva med ett uppslagsverk. Interaktivt. Det sägs att jag mellan jul och nyår bara kom ut och hämtade mat och sedan lika snabbt försvann in på mitt rum igen med maten. Övrig tid satt jag lyckligt och gick igenom a till ö på skivan. Jag bör ha varit typ 15 år eller nåt då
 
Läste uppslagsverk från pärm till pärm och hängde på biblioteket.

Minns när jag fick första datorn med cd-Rom och en medföljande skiva med ett uppslagsverk. Interaktivt. Det sägs att jag mellan jul och nyår bara kom ut och hämtade mat och sedan lika snabbt försvann in på mitt rum igen med maten. Övrig tid satt jag lyckligt och gick igenom a till ö på skivan. Jag bör ha varit typ 15 år eller nåt då
Vilket år vad det
 
Vet ni hur mycket roligt det finns inom det psykologiska området?
Jag valde att sluta efter 60 poäng annars hade jag nog inte varit klar än, men åh vad saker jag lärde mig.
Älskar fakta även om hjärnan just nu inte behåller dem .
Mina elever visste mitt slagord, vet vi inte så googlar vi. Så fick de lära sig källkritik med.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 942
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 726
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 331
Senast: Bulldoozer
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 807
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp