Att jobba online

Myrten

Trådstartare
Jag är a) djävligt trött på Mälardalsvinter, b) vill bo vid havet och c) har en allmän livskris till följd av långvarig stress på jobbet i kombination med isolering under Corona. Dessutom flyttade jag i höstas och det blev inte bra. Så nu tittar jag efter annat (igen). I förra veckan erbjöds jag en lägenhet som låg på gränsen för vad som är ok pendlingsläge. Men hyran var 40 % av min nuvarande. I nuläget behöver jag en stabil inkomst eftersom jag har höga omkostnader. Men jag insåg att med ett sådant boende skulle jag hyfsat snabbt kunna sanera ekonomin och få mer utrymme. Det drog igång tankarna.

Jag känner att det börjar bli dags att bryta upp, ta hunden och flytta och göra något annat. Men vart och vad? Egentligen älskar jag mitt yrke (arkeolog) men det är svårt att leva på att dra in forskningsmedel om jag skulle försöka bli frilans. För närvarande har jag en roman i produktion, men jag förväntar mig inte att den ska ge några pengar. Blir det så är det naturligtvis trevligt, men som sagt - inget att räkna med.

Tycker alla flöden är fyllda av människor som arbetar online nu för tiden - men med vad? Många verkar ha webbdesign och webbteknik av något slag. Inte för mig. De jobb jag har sett som involverar skrivande är ofta tekniska skribenter och/eller kommunikatör. Inte heller något.

Så nu ställer jag frågan - har vi några onlinearbetare/digitala nomader här på Buke och vad jobbar du i så fall med? Jag behöver få lite idéer vad som finns.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp