Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag och sambon har under kvällen diskuterat olika jobb. Och nu undrar jag om det finns några här som faktiskt tjänar 35 000:- och mer?
Ni som tjänar pengar, vad är ni utbildade till och vad har ni för arbetsuppgifter? Som det ser ut idag kan jag tycka att det verkar vara en omöjlighet att faktiskt jobba sig rik. Ska man bli rik idag så ska man ärva eller vinna pengar.
Med tanke på att en nötcremé för kanske 20 år sedan kostade 50 öre och idag kostar minst det fyrdubbla.. Det är inte så att lönerna har fyrdubblat sig under dessa år!![]()
du bli rik som vanlig människa så är det arv eller lottovinst som gäller.
jasså. Turen alltså? Det finns inga andra sätt? ;-)
Men låt oss istället fokusera på min fråga; vad jobbar man med? Kan man jobba sig rik idag? Inom vilka yrken?
. Men jag tror det är ytterst få som själva säger "jag är ganska rik" för de flesta sätter nog sin egen standard som norm och ser på de som tjänar mer som rika, och det finns ju alltid folk som tjänar mer.
De flesta civilingenjörer tjänar mer än 35 000 kr efter några års yrkesliv. Rekommenderad ingångslön är 30 300 kr.
Jag kan utan problem säga att jag är ganska rik! Det tycker jag faktiskt.
Jag vet många som har jobbat sig rika. Och då menar jag inte inkomster på 35000 i månaden utan snarare miljonen/år. Den gemensamma nämnaren är att de jobbar mycket och engagerat. Vissa har till exempel egna företag och säljer köper fastigheter, bolag, konkurslager osv. Men jag skulle inte vara beredd att jobba 80 h i veckan, inte ha semester på 10 år och missa mina barns uppväxt för ett överflöd av pengar.
Du är om jag inte missminner mig markägare och det måste ju vara en stor trygghet, att veta att du i värsta fall kan sälja av lite mark.