Att kastrera han hund

F

Fjortis14

En kastrerad han hund, blir den segare? Jag är en tävlings och tränings människa... Och vill inte ha en seg hund...
 
Sv: Att kastrera han hund

Jag kastrerade en rottishanne sent i hans liv, han blev inte segare men osäkrare.
En kompis kastrerade sin rottishanne tidigt och han är glad, säker och ett yrväder vid tre-års ålder.

Lycka till!
 
Sv: Att kastrera han hund

Jag kastrerade min Beauceronhanne när han var drygt 1 år, pga att han var krypt. Han är INTE ett dugg segare, utan "alltid redo" och beter sig som en galen unghund fortfarande fast han blir 3 i oktober! :banana:
 
Sv: Att kastrera han hund

Min hane kastrerades vid 1 års ålder och han är precis lika pigg och glad som han var innan :)
 
Sv: Att kastrera han hund

En pigg och aktiv hund blir INTE en seg, torrboll efter en kastration!

Har man däremot en hund med låg könsdrift, få och mesiga "motorer" (jaktlust/kamplust) så blir ju den hunden inte pigg och på G efter en kastration! Men med dåliga motorer och låg könsdrift varför kastrera ;)

Så, risken att din aktiva träning/tävlingshund skulle sega ihop efter en kastrering ser jag som mycket liten!

Känner många, många som kastrerat sina hanhundar! Vet ett par SM deltagare som gjort det, bla en som kastrerade sin hanhund när han passerat 7 eller 8 år och som tävlade SM året efter igen, så...

/Ulga
 
Sv: Att kastrera han hund

Kastrerade min hane strax innan han blev 1 år. En rottweiler. Han är precis lika livlig och positiv som innan. Märker ingen skillnad alls förutom att han inte reagerar på löpande tikar. Hans ämnesomsättning har inte heller sjunkit med 40% som alla varnade för.

Han äter Eukanubas foder för stora hundar, och får äta så mycket han vill. Han blir inte tjock ändå.

Senaste bilden: Från i söndags, han är nu 16 ½ månad.
27516795.jpg

Bonus:
27516789.jpg
 
Sv: Att kastrera han hund

Svarar till ALLA känns skönt att höra. :)
 
Sv: Att kastrera han hund

min hane kastrerades när han var 1,5 år och han är fortfarande väldigt energisk vid 9 års ålder. han hade inte någon hög könsdrift innan kastrationen, men den lilla han hade har inte sjunkit till noll. ställer en höglöpande tik upp sig så tackar han inte nej. han kan också få för sig att flirta lite på platsliggningen när han tror att matte inte ser. jag släpper alltså inte ihop honom med löptikar även om det inte blir några valpar. min hund blev f ö inte heller fet.
 
Sv: Att kastrera han hund

Min kille kastrerades när han var drygt ett år, nu är han tre år och lika pigg nu som då!
Men med en glad matte som slipper bli äcklad när han ska hålla på och slicka kiss ;)
 
Sv: Att kastrera han hund

Kastrerade min hane vid 1 år och han är lika vild som innan, jag tränar och tävlar med honom och enda skillnaden är att han är mer intresserad utav mig än utav alla löptikar ;) Han är även säkrare i sig själv efter det :)
 
Sv: Att kastrera han hund

Kastrerat tre hanar, en vid 9 års ålder, en vid 4 års ålder och en vid 9 månaders ålder. Yngligen är för tidigt att uttala sig om, men de andra blev inte det minsta lilla segare. De fortsatte vara lika högaktiva och energiska som innan =)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 818
Senast: Migo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 259
Senast: Acto
·
Övr. Hund Människor som påstår att de är hundrädda, är de verkligen det på riktigt eller är det bara sådana som hatar hundar och vill starta bråk...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
3 947
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 312
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp