"Att klaga uppåt"

Seabaz

Trådstartare
På mitt jobb ser hiearkin ut såhär:

CEO/Owner
Manager
Assistant Manager
Paid staff
Volonteers

Jag har lärt mig att klagomål ska alltid föras uppåt. Aldrig nedåt.
Hur är det med sidledes? :laugh:

På mitt jobb innehar jag Manager position och nu har en av våra paid staff framfört en del "klagomål" (eller mer en del som denne är bekymrad över) angående den assisterande managern.

Jag har redan framfört en del av detta till högsta hönset, som verkar ha rätt mycket annat att tänka på just nu. Själv är jag bekymrad över att min personal är bekymrad. Jag vill att de ska trivas här. "Klagomålen" handlar just om trivsel när den assisterande är där (på mina lediga dagar) och detta går ut över atmosfären på ridturerna dvs kundernas upplevelse...

Jag vet inte om jag själv ska ta upp detta med min gemene eller Igen gå på ägaren att ta upp detta med denne....?
 
På mitt jobb ser hiearkin ut såhär:

CEO/Owner
Manager
Assistant Manager
Paid staff
Volonteers

Jag har lärt mig att klagomål ska alltid föras uppåt. Aldrig nedåt.
Hur är det med sidledes? :laugh:

På mitt jobb innehar jag Manager position och nu har en av våra paid staff framfört en del "klagomål" (eller mer en del som denne är bekymrad över) angående den assisterande managern.

Jag har redan framfört en del av detta till högsta hönset, som verkar ha rätt mycket annat att tänka på just nu. Själv är jag bekymrad över att min personal är bekymrad. Jag vill att de ska trivas här. "Klagomålen" handlar just om trivsel när den assisterande är där (på mina lediga dagar) och detta går ut över atmosfären på ridturerna dvs kundernas upplevelse...

Jag vet inte om jag själv ska ta upp detta med min gemene eller Igen gå på ägaren att ta upp detta med denne....?

Du pratar med din chef. Om och om igen - tills något händer. Inte med andra, annat än att ta itu med konkreta händelser och hantera dem.
 
Är det alltså så att du som manager inte är assistant managerns chef? I så fall fortsätta prata med er chef.

Men om det finns någon tanke med att manager även ansvarar för assistant manager, även om ni är där olika dagar, så är det ju rimligt att ta det själv.
 
På mitt jobb ser hiearkin ut såhär:

CEO/Owner
Manager
Assistant Manager
Paid staff
Volonteers

Jag har lärt mig att klagomål ska alltid föras uppåt. Aldrig nedåt.
Hur är det med sidledes? :laugh:

På mitt jobb innehar jag Manager position och nu har en av våra paid staff framfört en del "klagomål" (eller mer en del som denne är bekymrad över) angående den assisterande managern.

Jag har redan framfört en del av detta till högsta hönset, som verkar ha rätt mycket annat att tänka på just nu. Själv är jag bekymrad över att min personal är bekymrad. Jag vill att de ska trivas här. "Klagomålen" handlar just om trivsel när den assisterande är där (på mina lediga dagar) och detta går ut över atmosfären på ridturerna dvs kundernas upplevelse...

Jag vet inte om jag själv ska ta upp detta med min gemene eller Igen gå på ägaren att ta upp detta med denne....?
Sedan eftersom du står över ass. Manager kan jag tycka det är lämpligt att du tar upp det. Men det beror ju på era rutiner och vad det gäller. Alternativt höra med chefen först om du kan ta upp det.

Kan ju utgå från mina senaste arbetsplatser. Högsta hönset kan omöjligt ta allt, utan har delegerat vissa saker efter information om problemet, vissa mindre saker förväntas man ta upp själv med personen och lösa.
 
Är det alltså så att du som manager inte är assistant managerns chef? I så fall fortsätta prata med er chef.

Men om det finns någon tanke med att manager även ansvarar för assistant manager, även om ni är där olika dagar, så är det ju rimligt att ta det själv.
Åh det var det var det jag ville ha fram men du sa det så mycket bättre medan jag skrev. :banghead:
 
På mitt jobb ser hiearkin ut såhär:

CEO/Owner
Manager
Assistant Manager
Paid staff
Volonteers

Jag har lärt mig att klagomål ska alltid föras uppåt. Aldrig nedåt.
Hur är det med sidledes? :laugh:

På mitt jobb innehar jag Manager position och nu har en av våra paid staff framfört en del "klagomål" (eller mer en del som denne är bekymrad över) angående den assisterande managern.

Jag har redan framfört en del av detta till högsta hönset, som verkar ha rätt mycket annat att tänka på just nu. Själv är jag bekymrad över att min personal är bekymrad. Jag vill att de ska trivas här. "Klagomålen" handlar just om trivsel när den assisterande är där (på mina lediga dagar) och detta går ut över atmosfären på ridturerna dvs kundernas upplevelse...

Jag vet inte om jag själv ska ta upp detta med min gemene eller Igen gå på ägaren att ta upp detta med denne....?
Man klagar bara uppåt till dess att det kommer så högt upp i hierarkin att den man klagar till har befogenheter att göra något åt saken. Är du på samma nivå som någon som kan göra något, går du till den personen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp