Att komma hem med en friskförklarad häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är ju ganska mycket roligare.
Allt har gått så himla smidigt idag. Inga snöstormar och inga korkade ston som rivit ner hagtrådar. Så dottern hann både mocka alla fem boxarna + lunchfodra innan vi behövde åka. Jag mockade vår box samt tog in hästen och fixade iordning honom. Han var så söt när jag skulle ta in honom och vi gick förbi den öppna transporten, han ville hellre gå till den än till stallet :D.
Man kunde nästan höra honom säga "ååå de e ju min, ska vi ut och åka, VA KUL :banana:"
(Sen att man måste trilskas två ggr innan man kan gå på, det är ju bara sånt som hör till liksom om man är en fjärthäst :cool: )
Han är en riktigt dryg liten skitunge ibland, men samtidigt är han så jäkla charmig att man förlåter honom direkt.

Jag är så sjukt imponerad av min dotter, hon körde transporten som om hon aldrig gjort annat.
ALDRIG att jag hade vågat köra när jag bara haft körkort tre månader. Sån jäkla tuffing hon är :love:.
Det läskigaste som hände var när vi hade en :devil: lastbil i röven som låg ett par meter bakom. Jävla idiot.
Sen :devil: taxibilen som parkerat MITT I infarten till gården. Vad är det för fel på folk :confused::confused::confused:.

Men som sagt, hästen är friskförklarad och ska sättas igång här under fyra veckor sen bokar vi en ny besiktning och så håller vi tummarna att han går igenom.

Alltså han är ju så jäklar snygg :love: (bild från förra besöket)
Silver3.JPG
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Lördagen började med att jag var sen hämta upp dottern, som just när hon satte sig i bilen kom på "kameran". Ringde hästägaren som...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp