Att komma ut sängen

Jag har fortfarande inte kommit upp ur sängen. Vad kan jag göra idag för att komma närmare att uppfylla mina drömmar? Vet ej. Kanske borde jag istället inspireras av zen. Chop wood, carry water. D.v.s. städa. Hämta ved.

Men motorn är svag idag.
 
Seger! Jag har kommit upp ur sängen. Ätit. Matat katterna. Plockat undan lite grejer. Klätt på mig. Gått ut. Hittat 5 krukor att skola om mina tomatplantor i. Och så upptäckte jag att mina snödroppar ska till att blomma! Det gjorde min dag.
IMG_20230321_154452_332.jpg


Nu ska jag ta in ved.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vet att det nog skulle hjälpa om jag tog en promenad men jag känner mig rätt handlingsförlamad, tankarna bara snurrar och jag kan inte...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
699
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak jag tänkt göra. Det har jag tänkt hela veckan. Ändå får jag det inte gjort. Jag känner mig handlingsförlamad. Hur jävla...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp