Att kommentera människors utseende

Håller helt med och läkarutbildningen är inte heller den gratis för samhället. De frågor du ställer om vad det är som driver den här industrin är samma som jag också försökt peka på men det tycks vara väldigt litet intresse att faktiskt försöka få till en förändring.
Vad menar du med att läkarutbildningen inte är gratis? Ja utbildningen är dyr. MEN det betyder inte att de som är utbildade läkare har en skyldighet att jobba inom visst område inom vården eller att välja bort visst område inom vården ELLER att ens jobba som läkare. Det är faktiskt personens rätt att välja.

Personer som privat gör skönhetsoperationer eller vad man nu kan kalla det belastar inte den regionala vården. Sen finns det ju även fall där jag tycker att den regionala vården bör bekosta vissa operationer men den tyvärr inte gör det.
 
Jag tänker att om man kritiserar ”skönhetsindustrin” genom att påpeka att folk blir fula när de ändrar sitt utseende så vidmakthåller man skadliga skönhetsideal precis lika mycket som den man kritiserar. Det är precis lika illa. Båda involverar ett ideal om hur man borde eller ska se ut, båda handlar om att bedöma folks utseende och båda säger att du inte duger som du är.

Snacka om att bete sig lika toxiskt som det man försöker kritisera.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Spinner lite, fick lite tankar efter tråden om hur vi ser ut egentligen. Tänkte också på en tråd jag läste här på Buke där flera tyckte...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
21 346
Senast: Saeta
·
Relationer Igår var jag ute på en jazzklubb här i stan med en nyfunnen väninna. Jättetrevligt verkligen. På ett tidspunkt stod vi i rökrummet och...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 311
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp