Att leva livet

Folk som ska flänga runt, maxa allt, och leva på höga toppar (med ofta medföljande djupa dalar) tänker jag 😅 Ut ur sin comfortzone, utmana sig själva, prova nya saker, gå all in i div varierande intressen/jobb och byta dessa ofta.

Men kan ju vara en fördom för att det känns som totala motsatsen till hur jag vill leva mitt liv. Och inte fan känner jag att jag inte lever. Jag gillar inte uttrycket helt enkelt.
 
Känns som deterministiskt sant oavsett hur det är. Men jag tänker nog att det handlar om att mina livsval ska drivas inifrån mig själv och inte av andras förväntningar i konflikt med det inre jaget. Det ska inte skava.

Å andra sidan så genererar skav en känsla, så är det med eller utan skav man bör leva sitt liv?

Du är ju ingenjör, får du ibland glapp mellan ingenjörsmässigheten och känsla?
 
Folk som ska flänga runt, maxa allt, och leva på höga toppar (med ofta medföljande djupa dalar) tänker jag 😅 Ut ur sin comfortzone, utmana sig själva, prova nya saker, gå all in i div varierande intressen/jobb och byta dessa ofta.

Men kan ju vara en fördom för att det känns som totala motsatsen till hur jag vill leva mitt liv. Och inte fan känner jag att jag inte lever. Jag gillar inte uttrycket helt enkelt.

Å andra sidan kan det vara i backarna man känner att man lever...?
 
Att ta tillvara på stunderna som värmer hjärtat och själen. Att vara tacksam för det lilla. Tyvärr var jag tvungen att få cancer för bli mer tacksam och våga mer. Mitt råd är till alla är att våga prova saker även om det känns läskigt, att ta tillvara på stunder med familj och vänner.
 
Förresten tycker jag inte att rubriken och meningen i första inlägget är samma. Att leva livet tycker jag är mer som @the_connemara skrev. Lätt hysteriskt.

Känna att jag levt mitt liv har mer med min egen vilja att göra.

Intressant! Citatet i inlägget kommer ju ordagrant från en låttext, men "att leva livet" är vanligare att höra i dagligt tal tycker åtminstone jag. Det jag mest är ute efter är vad det innebär att KÄNNA att man lever sitt liv, men med ditt inspel blir det också intressant att reflektera över att vi snarare går runt och pratar om något annat (och dela i sociala medier)...
 
Å andra sidan kan det vara i backarna man känner att man lever...?

Också ett intressant uttryck, att känna att man lever! Jag försöker aktivt minska den känslan som jag tolkar uttrycket. Alltså varje dag för mig är för mycket känslor och intryck för att jag ska må bra, både lång och kortsiktigt. Jag har aldrig i mitt liv känt att jag haft tråkigt eller långtråkigt. Även det uttrycker tolkar jag (säkert onödigt negativt pga min egen livssituation) som någon typ av rastlöshet man vill bekämpa/bejaka med mer aktivitet, mer effort typ?
 
Å andra sidan så genererar skav en känsla, så är det med eller utan skav man bör leva sitt liv?

Du är ju ingenjör, får du ibland glapp mellan ingenjörsmässigheten och känsla?

Jag tänker att man måste uppleva skav för att utmanas att ta beslut om den riktning man vill åt. Men att leva i något som skaver och man inte gör något åt det nånsin tror jag är ganska farligt och destruktivt.

Är inte säker på att jag förstår den andra frågan, men ibland kan man få lite glapp mellan exempelvis rigida processers tidsutdräkt som hindrar att man hinner göra mer nytta. Där man känner att man kunde åstadkommit mer om inte lagar, regler och undvikande av risk varit lika högt prioriterade.
 

Liknande trådar

Svar
14
· Visningar
819
Senast: Tajger
·
Kropp & Själ Hej! Jag undrar, kan man leva med ätstörning resten av sitt liv?
Svar
3
· Visningar
561
  • Artikel
Hästnyheter Hon är proffstränare och småbarnsmamma. Jasmine Ising, 33, lever sin dröm. Nu berättar hon om vägen mot toppen, nya livet i Dalarna och...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag bara gråter och gråter. Jag har ingen framtid. Jag vet inte hur jag ska orka. Folk ställer så höga krav på mig och jag ska orka...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 651
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp