Bukefalos 28 år!

Att man kan bli så glad...

Jillybean

Trådstartare
...för så lite! Just nu sitter mina döttrar tillsammans på soffan och fnissar åt ett tv-program. Vardagsmat för somliga men i vårt hus kommer de vanligen lika bra överens som israeler och palestinier... :grin:

Så jag sitter här och njuter av deras glada stund tillsammans... :love:
 
Sv: Att man kan bli så glad...

Låter som jag och min syster när vi var små :) Två års skillnad mellan oss så det var krig jämt. Det kan det vara fortfarande fast vi båda är vuxna.
 
Sv: Att man kan bli så glad...

Kan meddela att en åldeskillnad på 3 år är fullständigt hopplös, jag ska definitivt sno Jillybeans liknelse för den var träffande!
 
Sv: Att man kan bli så glad...

Sånt gör mig också glad.
Här är det krig för det mesta mellan 2-åringen och 6-åringen.
Men ibland busar de ihop och har jättekul.
 
Sv: Att man kan bli så glad...

Vardagsrumssoffan är vår Gaza-remsa, har nämligen bara en TV... :grin:

Det är 5 år mellan dem.
 
Sv: Att man kan bli så glad...

Jotack, känner igen fenomenet.
De brukar tjafsa så snart de ses efter skola/dagis, när de vaknar etc. Det är fyra år mellan dem och de är oense om allt...
 
Sv: Att man kan bli så glad...

mina syskonbarn är det 1 år och 9 månader mellan ungefär. 2 killar. Den stora tyckte lillebror var lite jobbig tills han var dryga året. nu äär de 3½ och drygt 1½ och de leker jättefint ihop (dock bestämmer storebror för det mesta)

Sambons syskonbarn är det typ 1 år och 3 mån mellan, en flicka och en pojke. de är 6 och 7 nu.. De leker otroligt mkt ihop och har gjort det i ca 2 år!
 
Sv: Att man kan bli så glad...

Har en av varje, med 5 år emellan. De är nästan "löjligt" goda vänner, visst de kan ha olika åsikter, men de löser det oftast, omän ibland mer ljudligt än andra gånger. Men i det stora hela så är de bästisar :) (Pojke 10 år, flicka 5 år)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: Enya
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 024
Senast: Stereo
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 211
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 562
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp