Att sälja eller inte?

Men bor man norr om Uppsala som jag så blir det långt. Men allt är ju relativt. Har ca 10 mil till Ultuna vilket jag inte skulle tveka att köra om jag ändå skulle åka med hästen.
Jag skulle inte säga att jag bor nära Uppsala och bor då nordväst, 16 mil, och det tar minst 2,5h med transport.

Men jag har tillräckligt nära till Ultuna 🙏🏻
Har ca 10 mil till Strömsholm, men vi åker i första hand till Ultuna vid akuta grejer.

Har såklart kliniker närmare också. 😃

men ja, intressant att ts har långt till klinik om man bor i Uppsalatrakten. Men allt är relativt.
 
Men om man kan köra hästen överhuvudtaget så är ju inte avstånd något problem så länge det inte handlar om många timmars resa?
Behöver hästen till klinik så får man ju ta den till klinik, oavsett om det är 2 eller 15 mil.

Förmodligen är TS väldigt ung och måste förlita sig på att föräldrarna har ansvar över hästen och de verkar inte heller särskilt kunniga då de köpte hästen på de sätt dom gjorde. Det är inte så lätt för någon som är under 18 att bestämma att hästen skall kollas på klinik för flera tusen, pengar som kanske inte finns att lägga ner i hästen.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 342
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 981
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 767
Senast: Solstig
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 904
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp