Bukefalos 28 år!

Att samla och ta vara på energin.

Askur

Trådstartare
Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Att orken, energin, sömnen och tiden (bla) är trytande kan nog ingen sticka under stolen med.
Så hur ser era rutiner ut? Hur lägger ni upp era dagar? Hur gör ni för att orka och samla energi?
 
Nästa vår kan jag svara bättre, hoppas jag :D

När vi fick barn 2013 så var storebror 9 år, vilket gjorde att man kunde vila när bebisen sov. Oftast vilade jag och sambon omlott, så en var vaken med storebror. Vi delade på matningar, blöjbyten osv när sambon var hemma , dag som natt, och när han var på arbetet så tog jag allt.

Nu väntar vi en liten i mars 2016, och storebröderna är då 2 år och 11 år. Första 3 veckorna så är sambon hemma, och sen kommer minste storebrodern gå 15 timmars förskola - helst 5 tim, 3 dgr. Äldsta storebror ska köras till skolbussen på morgonen, och eventuellt hämtas på eftermiddagen. För övrigt kommer vi göra som vi gjorde 2013, vi delar på allt och vilar omlott vid behov.

2 åringen lägger sig 19.30, vi försöker ändra till 19 och 11 åringen lägger sig kl. 21. 2 åringen vaknar runt 06.30 på dagarna och vilar mellan ca 11.30 till 14.30. Förhoppningsvis kan jag också få vila mellan den tiden, för jag räknar inte med mycket sömn den första tiden eftersom alla 3 barnen lär vara vakna omlott.
 
Haha.. Jaa :p

Okej, jag har varit hemma med bebis och 2.5-åring i ett par månader nu. Första månaden var sambon hemma också och skötte markservice och stora tjejen mest.

Jag vaknar antingen av att stora tjejen står bredvid sängen och leker med något eller av sambons väckarklocka. Drar mig oftast en stund innan jag går upp, någon gång har jag sagt åt stora tjejen att det minsann inte är morgon än och hon får gå och lägga sig igen :angel: då leker hon med nallarna i sängen en stund så jag kan somna om en halvtimme. Sambon går till jobbet, jag tar fram frukost åt mig och dottern. Ofta med ätande bebis på armen :p efter det är det någon variant av lek för stora tjejen fram till lunch. Då värmer vi matlåda (min sambo lagar olika storkok på helgerna som vi äter hela veckan). Därefter försöker jag hålla någon slags aktivitet. En vanlig hemmadag kan vara att vi går promenad/sparkar fotboll, bebis åker med i selen, följt av att vi går in och bygger pärlplattor eller annat pyssel. Alternativet är att vi går till öppna förskolan och då leker tösen mer själv så jag får vila.

Middag blir åter matlåda. Lagom när vi ätit klart kommer sambon och sen är det lite snabbt umgänge och varvar ner innan han borstar stora tjejens tänder och stoppar ner henne i sängen. Jag läser saga. Därefter går jag direkt till sängen och vilar (klockan är då ca 20). Någon gång under kvällen, ibland direkt sambon kommer hem, går jag ibland promenad med grannen och då tar han hela nattningen själv men grundplanen är alltid att jag lägger mig och vilar lite runt 20 innan det är dags att själv borsta tänder. Det blir runt 21-22.

Natten har sett ut så att jag tar alla blöjbyten på mitt initiativ. Finns ganska bra förklaringar till det men sambon har sagt från början att jag kan väcka honom för blöjbyten då han klarar sig bättre med lite sömn även om han inte vaknar lika lätt. Nu den här veckan har jag sett att det inte är hållbart om det blir mer än 2 då jag knappt kan stå på benen efter det och krockar med väggar :p så nu har jag lyssnat på honom och väckt liv i honom i stället. Ibland har det blivit många pga krånglig bebismage men nu börjar det minskas så länge jag sköter min kost. Sen börjar det om.

Stora tjejen skolas in på dagis om ett par veckor och då planerar jag att göra absolut ingenting när hon är där och spara den energin tills hon slutar för dagen i stället. Jag och bebis ska ligga i sängen och vila oss tills bebis börjar intressera sig för att göra saker. Jag kanske startar en tvättmaskin och en diskmaskin men det gör jag ju idag med när det behövs.

Jag handlar inte utan ligger i sängen på kvällen med sambon och beställer på nätet, och städar knappt alls utan ägnar tiden åt barnen och när tillfälle ges vilar jag eller dricker kaffe :p
 
Orkar inte skriva en lång harang om vårt liv men vi har två snälla barn (3,5 år och 8 månader) som båda alltid sovit bra nattetid så sömnbrist kan vi inte klaga på. Dom sover 10-12 h i sträck nattetid båda två. Men visst kan det tryta energimässigt efter en dag själv med allt om vi har en dålig dag. Min man och jag är duktiga på att avlasta varann och hjälpas åt. Vi är ute mycket vilket underlättar med överenergiska barn och hund ibland ;)

Sen är min absolut största energikälla hästarna och ridningen medan min man gärna pysslar med sina maskiner eller bara ligger i soffan efter att barnen lagt sig :)
 
Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Att orken, energin, sömnen och tiden (bla) är trytande kan nog ingen sticka under stolen med.
Så hur ser era rutiner ut? Hur lägger ni upp era dagar? Hur gör ni för att orka och samla energi?

Vi brukar gå upp någon gång mellan 6 och 7.30 beroende på när barnen vaknar, sen käkar vi frukost och pysslar oftast lite hemma. Stora tjejen som snart fyller tre (hon hade precis fyllt två när lillebror kom) kikar gärna på Pippi en stund medan jag städar, fixar lite med tvätt och plockar i ordning köket. Lillebror brukar hänga med mig eller leka lite om jag slänger fram en låda med leksaker. Efter det vill lillebror antingen sova en stund eller så sticker vi ut på något äventyr och han somnar i bilen eller vagnen.

Vi käkar lunch vid 11-tiden, antingen hemma eller ute någonstans. Sen sover lillebror ofta ett till pass någon gång på eftermiddagen. Vid 17-17.30 dyker sambon upp och då har jag ofta påbörjat middagen som vi käkar någon gång vid 18. Efter det brukar det vara fullt upp med städning och plock, ge barnen kvällsmat, duscha dem och klä på pyjamasar.

Sedan brukar vi allihop lägga oss i vår jättesäng vid 19-tiden, leka, gosa, lillebror ammar och vi kollar på tv tills barnen somnar, vilket brukar ske vid 19.30-20. Om vi orkar går vi upp ett tag och kikar på tv, pratar lite, sitter vid datorn en stund, städar/tvättar, betalar räkningar eller vad det kan vara (och jag går och nattar om sonen några gånger...). Jag tar nätterna med lillebror vilket för tillfället är riktigt jobbigt eftersom han vaknar ofta och sover dåligt. Storasyster kan vakna enstaka gånger och då ger jag eller sambon henne lite vatten så somnar hon oftast om rätt smidigt.

Just nu är det tufft och jag överlever genom att dricka en del kaffe :angel: har det varit flera riktigt jobbiga nätter på raken går jag och lägger mig vid åtta några kvällar och då funkar det, samtidigt får jag då ingen "barnfri" stund på kvällen vilket jag verkligen behöver. På lördagförmiddagar har jag nu de senaste veckorna åkt till stallet på egen hand och lämnat barnen med sambon, och det ger mig också massor med energi :) är som en ny människa efteråt! Jag överlever också för att barnen är så himla underbara och vi gör så mycket roliga saker tillsammans, och för att jag tänker att det här är en begränsad tid som man faktiskt till och med kommer att sakna efteråt, även om det är väldigt intensivt nu!
 
Just nu är det tufft och jag överlever genom att dricka en del kaffe :angel: har det varit flera riktigt jobbiga nätter på raken går jag och lägger mig vid åtta några kvällar och då funkar det, samtidigt får jag då ingen "barnfri" stund på kvällen vilket jag verkligen behöver.
Precis så gör jag också när det blir för jobbigt. Idag har jag sovit mest hela dagen (har inte mått bra) men tänker ändå gå och lägga mig i tid faktiskt.

Vår yngsta vaknar i regel runt fem, vi går upp och äter lite tidig frukost eller så får han en flaska ersättning. Dottern vaknar senast 6 och storebror strax efter. Frukost, packar mellis till förskola (de måste ha med eget), påklädning, borsta hår och tänder... Går hemifrån ca 8.15-8.30. Storebror går på förskola vaje dag ca 8.30-12. De två yngsta går onsdag och fredag ca 8.45-11.45. På måndagar går jag på musikstund med dottern, så då kommer farmor och passar lillebror (och lagar lunch åt oss - lyx! Imorgon ska vi få cannelloni!:d). Tisdag eller torsdag brukar jag passa på att handla när jag bara har två barn med mig. Onsdag och fredag förmiddag ägnar jag åt sånt som går bäst helt utan barn: föreningsbokföring, städa och sy för närvarande).

Hämtar storebror mellan 12 och 12.30, hem och äta lunch ca 13. Söva lillebror (som av och till somnar i vagnen när vi hämtar och då äter han lunch när han vaknar. Efter maten får de stora titta lite på film medan lillebror sover och jag röjer upp i köket.

Eftermiddagarna ägnas annars åt hushållsarbete, lek och promenader. Storebror vill oftast leka med någon kompis, så antingen har vi besök eller så drar han iväg (eller skjutsas beroende på vilken kompis det är).

Siktar på kvällsmat senast 18. Lillebror går och lägger sig runt 19 och storebror vid 20. Dottern någon gång däremellan. Då är jag oftast för trött för att göra något vettigt mer tyvärr - ibland lägge rja gmig i ett varmt bad. Min man åker hemifrån vid 6 och kommer hem till middagen oftast (ibland blir det tidigare, t ex går han med tjejen på gympa på måndagar så då kommer han hem vid halv fem, och ibland senare) så jag är själv med barnen ganska mycket. Jag försöker komma iväg ibland ffa på helgerna förstås - har jobbat som volontär på ett par basarer bland annat. Även föräldramöte på förskolan känns som egentid ibland! Det hjälper mig att ladda om när jag inte behöver hålla koll på ungarna hela tiden utan bara hålla ordning på mig själv.

Är inne i en mentalt ganska jobbig period med mycket konflikter med storebror, extremt klängig lillebror, oro för en sjuk familjemedlem osv vilket tar mycket på krafterna. Och så höll köket på att brinna upp i fredags (slog flammor ur takbelysningen - den var överhettat och helpaj) så lite oplanerat måste vi byta lampor och putsa om taket på bottenvåningen...
 
Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Att orken, energin, sömnen och tiden (bla) är trytande kan nog ingen sticka under stolen med.
Så hur ser era rutiner ut? Hur lägger ni upp era dagar? Hur gör ni för att orka och samla energi?
Jag har en 6 åring och en 10 månaders.

6 åringen sover mellan 19:30-6:30. Vaknar aldrig däremellan. 10 månaders sover mellan 19:00-5:30. Vaken mellan 1-2h varje natt. Sen sover hon två pass under dagen mellan 20 minuter till 2 timmar.

Våra dagar är styrda av 6 åringens tider. Skolbussen åker 7:45 så vi måste gå hemifrån 7:30. På vägen hem somnar oftast lillasyster och sover sitt första pass. Då brukar jag passa på att äta frukost, dricka en kopp varm (!) kaffe och kolla Nyhetsmorgon eller något sparat program på play. Sen försöker jag göra något. Träffa en kompis, lunchdatea, storhandla, knalla runt i ett centrum, gå en promenad, åka in till stan. Sånt får jag energi av!

Storebror hämtas någon gång mellan 14-16:30 beroende på lillasysters sovring och hur jag åker bil. Eftermiddag och kväll är hellhours! Då försöker vi rodda trötta barn, trötta vuxna, mat, badning, nattning osv. Jag är slut vid 20:00. Oftast orkar jag hålla mig vaken till 21 men sen är det finito.

Hade bebisen sovit på nätterna hade jag haft överflöd av energi. Nu är det ofta zombimode som behöver trängas bort!

Mvh Miks
 
Min bebis är bara 5v men hittills har vi samma dygnsrytm vilket är skönt.
Vi lägger oss mellan 23-01. Går upp 10-11 om vi inte har nåt särskilt.
Pappan byter blöja typ 05. Jag ammar ungefär 2-3 ggr per natt.

Dagtid sover bebis bäst om vi åker bil eller i vagn. Vilket ger mig 3-5 lugna timmar mitt på dagen då jsg i regel är i stallet. Dock hinner jag inte sova.
Kvällstid äter han, skiter, sover och upptäcker världen.
 
Vår bebis är 3 månader. Vaknar runt 7-8 tiden. Gosar lite i sängen, gör morgontvätt, han leker lite i babygymmet medan jag plockar undan och gör frukost. Han har börjat powernappa så han får sova i soffan medan jag surfar och dricker kaffe. Annars hinner jag klä på honom medan han sover,få ut honom i vagnen och gå in och så var powernapen slut;) Sen när han vaknar är det mat,blöja,lek. Gör mat åt mig själv, matar våra djur, kör diskmaskin, tvättar and so on...oftast går vi ut på promenad med vagnen 1 ggr/dag,ibland 2. Så fortsätter dagen...när han var mindre hade han tydliga rutiner med sovandet, nu håller han på att ställa om dags sovandet. Powernap oftast från morgon,sen längre vagnturer mitt på dagen.

Dricker välling runt 19-20 beroende på hur han sover. Somnar runt 20-21. Jag går oftast också och lägger mig tidigt i veckorna då vi är ensamma hemma. Mannen jobbar borta i må-sen to kväll. Vaknar runt 5,dricker välling,somnar om direkt efter blöjbyte. Har alltså en ganska lätt baby som sover bra. Tillräckligt med mat så är han nöjd:p

När jag ammade åt han med någon timmes mellanrum, sen på morgonsidan hade han magknip och var vaken pga det. Då var jag inte så pigg. Sov oftast efter frukost eftersom han sov 3-4h ute i vagnen.

Det är skönt då det blir fredag och min man är hemma. Passar på att fara till gymmet,storhandla, köra ponnyn, göra det man inte hann i veckan.
 
Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Att orken, energin, sömnen och tiden (bla) är trytande kan nog ingen sticka under stolen med.
Så hur ser era rutiner ut? Hur lägger ni upp era dagar? Hur gör ni för att orka och samla energi?

Vi hade förskola 9-15 för storebror. Annars hade jag aldrig kommit ur min föräldraledighet med min psykiska hälsa i behåll.
 
Jag undrar vad det är jag missar, för jag känner inte alls igen mig i era situationer :confused: Har en dotter på 4,5 år och en son på 2,5 mån. Igår var första gången sedan FL som jag var riktigt riktigt trött och somnade i soffan vid 22, bebis var inte ordentligt sövd då utan jag blev väckt ett par gånger av hans gny och fick guppa lite. Men då hade jag varit på tävling hela dagen och gjort fyra starter så att jag var trött var liksom inget konstigt.
Bebis sover oftast bra, äter ca 2-4 ggr per natt, jag har honom i en bedside crib eller i sängen så jag behöver inte gå upp. Dottern läggs vid 21 och sover till kring 8.
Dagarna gör vi lite olika grejer ute och inne, leker, städar, mockar, chillar. Skulle jag behöva kan jag oftast få en powernap på eftermiddagen.
 
Jag undrar vad det är jag missar, för jag känner inte alls igen mig i era situationer :confused: Har en dotter på 4,5 år och en son på 2,5 mån. Igår var första gången sedan FL som jag var riktigt riktigt trött och somnade i soffan vid 22, bebis var inte ordentligt sövd då utan jag blev väckt ett par gånger av hans gny och fick guppa lite. Men då hade jag varit på tävling hela dagen och gjort fyra starter så att jag var trött var liksom inget konstigt.
Bebis sover oftast bra, äter ca 2-4 ggr per natt, jag har honom i en bedside crib eller i sängen så jag behöver inte gå upp. Dottern läggs vid 21 och sover till kring 8.
Dagarna gör vi lite olika grejer ute och inne, leker, städar, mockar, chillar. Skulle jag behöva kan jag oftast få en powernap på eftermiddagen.

De gånger min bebis bara vaknar 2-4 gånger per natt är ju som himmelriket, då har jag massvis med energi! :) Men just nu är han liksom inne i en period då han snarare vaknar 10-20 gånger per natt :meh: Det är en aning skillnad i hur man känner sig efter en sån natt, jag lovar! (I alla fall för mig) Har man som jag inte heller möjlighet att ta en powernap på dagen så blir det tufft! Håller tummarna för att ni slipper det :)
 
Jag undrar vad det är jag missar, för jag känner inte alls igen mig i era situationer :confused: Har en dotter på 4,5 år och en son på 2,5 mån. Igår var första gången sedan FL som jag var riktigt riktigt trött och somnade i soffan vid 22, bebis var inte ordentligt sövd då utan jag blev väckt ett par gånger av hans gny och fick guppa lite. Men då hade jag varit på tävling hela dagen och gjort fyra starter så att jag var trött var liksom inget konstigt.
Bebis sover oftast bra, äter ca 2-4 ggr per natt, jag har honom i en bedside crib eller i sängen så jag behöver inte gå upp. Dottern läggs vid 21 och sover till kring 8.
Dagarna gör vi lite olika grejer ute och inne, leker, städar, mockar, chillar. Skulle jag behöva kan jag oftast få en powernap på eftermiddagen.
Min lilla är vaken mellan 1-2 timmar varje natt och går upp innan 6 på morgonen. Hon vaknar inte ofta utan är vaken långa stunder ofta tvåx1h. Jag hinner aldrig sova på dagen. Vissa dagar är jag så trött så jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Min stora sov fantastiskt bra när han var bebis. Då var jag inte ett dugg trött.

Jag hoppas verkligen du fortsätter att ha det som det är nu! Zombimode är f-n inge roligt!

Mvh Miks
 
Ni med spädbarn och lite äldre barn.
Att orken, energin, sömnen och tiden (bla) är trytande kan nog ingen sticka under stolen med.
Så hur ser era rutiner ut? Hur lägger ni upp era dagar? Hur gör ni för att orka och samla energi?
Man får mycket energi av lilla pyret också, icke att förglömma :). Och är man två normala, engagerade föräldrar funkar livet bra. (Men jag har bara en!)
 
Jag undrar vad det är jag missar, för jag känner inte alls igen mig i era situationer :confused: Har en dotter på 4,5 år och en son på 2,5 mån. Igår var första gången sedan FL som jag var riktigt riktigt trött och somnade i soffan vid 22, bebis var inte ordentligt sövd då utan jag blev väckt ett par gånger av hans gny och fick guppa lite. Men då hade jag varit på tävling hela dagen och gjort fyra starter så att jag var trött var liksom inget konstigt.
Bebis sover oftast bra, äter ca 2-4 ggr per natt, jag har honom i en bedside crib eller i sängen så jag behöver inte gå upp. Dottern läggs vid 21 och sover till kring 8.
Dagarna gör vi lite olika grejer ute och inne, leker, städar, mockar, chillar. Skulle jag behöva kan jag oftast få en powernap på eftermiddagen.
Stora skillnaden är nog sömnen :p jag vet inte hur många gånger bebis vaknar om nätterna men det är som regel mer än 2 gånger. Hon har en ovana att fylla upp blöjan på nätterna så man måste upp och byta. För 1-2 veckor sedan bytte jag 7 (!!!) bajsblöjor en natt. Däremellan gnäll och sånt. Sov max en timme i stöten den natten. Var förstörd i flera dagar efter. Normalt är det 2-4 blöjbyten plus tillhörande matningar. Ofta gnäll i kombination med mat innan zombiehjärnan fattar att det är dags att byta blöja. Ofta är bebisens mage så full att hon kräks innan jag kopplar gnäll med blöjbytardags. I bästa fall kräks hon bara på mig men oftast i hela sängen också så man får sova i en kräkpöl sen. Jag hade en bra natt när sambon sov i gästrummet så jag slapp trängas. Då vaknade bebis kanske 2-3 ggr för mat innan jag, kl 6, upptäckte att blöjan var så full att den läckt och jag hade en kisspöl i sängen. Då var jag halvpigg den dagen. Åtminstone tillräckligt pigg för att behålla lugnet när vi tog passfoton på barnen. Jag åkte själv med barnen och den lilla skrek från att vi kom in genom dörrarna tills vi gick ut, med en paus på 10-15 sekunder när de lyckades fånga hennes uppmärksamhet för fotot.

Min bebis är inte den allra svåraste men särskilt bortskämd med nattsömn är jag nog inte tycker jag. Hon sover i alla fall bra några timmar på dagen förutsatt att hon får sitta i bärselen under tiden eller att jag ligger bredvid henne i sängen. Jag blir rätt skadad av sömnbrist men tänker att så småningom är barnen stora och sover halva dagarna i stället så det är okej. Så länge jag får förenkla dagarna och har lite stöd av sambon vid behov är det bra.
 
Stora skillnaden är nog sömnen :p jag vet inte hur många gånger bebis vaknar om nätterna men det är som regel mer än 2 gånger. Hon har en ovana att fylla upp blöjan på nätterna så man måste upp och byta. För 1-2 veckor sedan bytte jag 7 (!!!) bajsblöjor en natt. Däremellan gnäll och sånt. Sov max en timme i stöten den natten. Var förstörd i flera dagar efter. Normalt är det 2-4 blöjbyten plus tillhörande matningar. Ofta gnäll i kombination med mat innan zombiehjärnan fattar att det är dags att byta blöja. Ofta är bebisens mage så full att hon kräks innan jag kopplar gnäll med blöjbytardags. I bästa fall kräks hon bara på mig men oftast i hela sängen också så man får sova i en kräkpöl sen. Jag hade en bra natt när sambon sov i gästrummet så jag slapp trängas. Då vaknade bebis kanske 2-3 ggr för mat innan jag, kl 6, upptäckte att blöjan var så full att den läckt och jag hade en kisspöl i sängen. Då var jag halvpigg den dagen. Åtminstone tillräckligt pigg för att behålla lugnet när vi tog passfoton på barnen. Jag åkte själv med barnen och den lilla skrek från att vi kom in genom dörrarna tills vi gick ut, med en paus på 10-15 sekunder när de lyckades fånga hennes uppmärksamhet för fotot.

Min bebis är inte den allra svåraste men särskilt bortskämd med nattsömn är jag nog inte tycker jag. Hon sover i alla fall bra några timmar på dagen förutsatt att hon får sitta i bärselen under tiden eller att jag ligger bredvid henne i sängen. Jag blir rätt skadad av sömnbrist men tänker att så småningom är barnen stora och sover halva dagarna i stället så det är okej. Så länge jag får förenkla dagarna och har lite stöd av sambon vid behov är det bra.
Oh herregud! KRAM :heart
 
Oh herregud! KRAM :heart
Haha! Oj, lät det så illa? :p jag har börjat vänja mig lite men visst är jag en vandrande död så gott som dagligen :rofl: funderade senast nyss på om man skulle köpa hem massa nyttigheter att göra såna energiboostande smoothies med för att se om man kan få loss mer av dagarna.
 
Haha! Oj, lät det så illa? :p jag har börjat vänja mig lite men visst är jag en vandrande död så gott som dagligen :rofl: funderade senast nyss på om man skulle köpa hem massa nyttigheter att göra såna energiboostande smoothies med för att se om man kan få loss mer av dagarna.

Haha ja det lät så illa! Men jag tror som du att största avgörande faktorn är sömnen, samtidigt så är det väl vanligare att småttingarna vaknar en handfull gånger och inte 25 varav 12 med bajsblöja?
 
Haha ja det lät så illa! Men jag tror som du att största avgörande faktorn är sömnen, samtidigt så är det väl vanligare att småttingarna vaknar en handfull gånger och inte 25 varav 12 med bajsblöja?
Jag har hoppet uppe om att det reder ut sig snart. Nu förekommer ändå bra nätter ibland så jag tror att det blir bättre snart, de bra nätterna ska bara bli rutin. Inatt var en bra natt så nu är jag "pigg". Ett blöjbyte men lite stökigt vid något tillfälle i stället. Med en kopp kaffe kommer jag nog att vara riktigt alert idag. Jag vaknade varken av SMS eller sambons larm så en halvtimme-45 minuter sovmorgon blev det medan stora tjejen underhöll sig själv :love:

Tror att jag ätit mjölkprotein av misstag den gången hon bajsade 7 gånger på en natt och då blir det oftare blöjbyten tills det stabiliserar sig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 490
Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
14 531
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
572
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp