Att skicka ett videoband!!

D

Dextrosol

Har en D-ponny till salu och fick ett samtal från Norge från en kvinna som var såååå intresserad. Gick o köpte ett nytt videoband och spelade över en film vi hade på ponnyn. Skickade iväg bandet för ca 14 dgr sedan och har efter det inte hört ett ljud. Schysst va??? Detta kostade mig alltså runt 100-lappen - j...a idiot säger jag bara. Hur är man funtad när man är så nonchalant och helt enkelt struntar i att svara på mail eller returnera bandet?? Inte ett knysst har jag hört??? Det är sådana skitstövlar som fördärvar för andra seriösa spekulanter. :(
 
Ett sätt är att be den intresserade skicka ett tomt band och bifoga ett frankerat kuvert. Är man seriöst intresserad så gör man det. Du kan annars få hålla på att skicka videoband för halva försäljningssumman!
;)
 
Ja, det skall jag sannerligen göra i fortsättningen. Tack för tipset. :smirk:
 
Det var en från Norge som gjorde likadant när "mitt" stall hade en häst till salu. Säljaren fick aldrig tillbaka bandet...
 
mitt råd är som jag tänker göra när spekulanter "far away" hör av sig, köp en digital videokamera så har du filmer som du skickar över nätet. smidigt OCH gratis och frestar inte på tålamodet ;)
 
Tänk om det är samma kvinna från Norge som igentligen kanske inte alls är intresserad av att köpa häst, utan bara vill ha en massa "gratis" band för att hon helt enkelt är sjuk......????? Är det inte konstigt att först så ringde hon och var så positiv o glad och det började med att jag mailade en del bilder. Sedan så mailade vi till varandra fram o tillbaka ett par gånger och hon ville absolut ha en video på honom, som jag till slut skickade. Efter det har jag inte hört ett knyst och det är 3 veckor sedan på fredag. Mycket märkligt tycker jag?? Jag skiter ärligt talat i om hon inte är intresserad av ponnyn för det innebär bara en massa merjobb att sälja till Norge, men man tycker i alla fall hon skulle höra av sig på ngt sätt eller hur?? :confused:
 
Jag har blivit av med så många videoband att jag numera mycket sällan skickar någon.
Senast förra året behöll någon min enda video från fölchampionatet trots att hon visste att det var den enda film jag hade. Jag hann inte spela in en ny och hon var såå nyfiken och lovade att skicka tillbaka den omgående. Jag har visserligen adressen kvar, men har inte orkat göra något åt saken.
Det är ju trots allt en del besvär att spela in filmer på hästar...
 
Jag har börjat att använda digitalkameran och skicka filmerna via nätet eller spela över på DVD. Blir inte så kostsamt.
Men tipset om att köparen skickar ett videoband är ju bra!

Mvh Sofia
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp