Att skicka in höanalys.....

H

Hästen

Har en undran kring höanalysen jag ska skicka in till AnalyCen (hämtat på Granngården).
På pappret står:Upplysningar om provet___________________...
Vad menas med det, är det något jag ska fråga om som är värt att veta förutom värderna?
Nedanför detta fyller jag ju sedan i vilka upplysningar jag vill få fram (protein, kalcium m.m..)
Första gången jag skickar in eget hö så jag är lite novis på detta plan.

Tacksam för svar
:bow: :bow:
 
Hm, tror inte du behöver skriva nåt där. Jag tror jag har skrivit "Hö för häst" eller något.
 
Antar du ska skriva om det är hö eller ensilage, för det brukar man kryssa i på papperna från Analcyne ialla fall.
 
OK,
Då är jag med,
Tack för svaren,
Håll tummarna att höt är bra!

:)
 
Glömmmmmmmmmde........

Vet ni hur lång tid det tar ungefär på att få svar??

//
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 431
Senast: ufot
·
Anläggning Jag behöver er hjälp med ett litet dilemma, inför ett projekt jag jobbar med. Men har svårt att få fram ordentliga svar. Vad skulle...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
9 869
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 005
Senast: MayGrace
·
Utrustning Sitter i lite transportfunderingar! Funderar och funderar så jag tror hjärnan kokar över snart! :o Drömmen är en boj,men den ekonomin...
Svar
1
· Visningar
1 721
Senast: Bellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp