Att skriva ett CV

S

sneekkja

Hejsan, vet inte om jag har lagt tråden rätt, flytta den annars.

Min kompis dotter slutar grundskolan nu till sommaren och ska ta en sabbats år, för att praktisera ute på olika gårdar för att lära sig mera.
Att skriva typ ett CV är väl ett måste, men vad bör vara med?
Vad vill en stallägare veta egentligen ?
Tack på förhand
 
Sv: Att skriva ett CV

Fast har man nyss gått ut grundskolan så finns ju egentligen inte mycket att komma med ang cv. Man har ju inte hunnit gjort något. Fast kanske hon sommarjobbat ??

Hellre då ett personligt brev som säger varför hon söker, vad hon kan tillföra för egenskaper och färdigheter som gör henne *unik*.

Praktik ställer egentligen inte sånna krav på cv som en fast anställning.
 
Sv: Att skriva ett CV

Det beror väl helt på vad hon har gjort och vad hon vill göra som Mynta2 antyder. Har hon en massa meriter som skulle kunna radas upp i ett CV så fine, men annars tror jag ett lättläst personligt brev är bäst. Jag har bara skrivit personliga brev ända tills jag sökte examensarbete på högskolan. Dock har jag inte många jobb att skryta med som jag sökt heller ;)

Referenser tror jag däremot är bra om hon ska praktisera på gårdar. Måste ju inte alls vara från något "jobb" heller,
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 108
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 568
Senast: bobbbo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 337
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 522
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp