Att skriva kvitto

pulkaskurk

Trådstartare
Nu står det still i skallen på mig.

Jag ska eventuellt sälja en sadel imorgon.
Ska då självklart skriva ett kvitto. Men det var det här med att formulera ett kvitto. Med i kvittot ska det vanliga stå som modell, serie nr osv. Den säljs i befintligt skcik utan garantier från min sida.
Men det ska även stå att jag fått full betalning och hon ska ha öppet köp tom tors och om den inte passar ska hon få pengarna tillbaka.
Men om sadeln kommer tillbaka skadad så får hon mindre pengar tillbaka-motsvarande värdeminskningen på sadeln.

Kan någon hjälpa mig att formulera ett kvitto nu när det känns som att min hjärna runnit ut genom öronen?

Tack på förhand
 
Sv: Att skriva kvitto

Jag har skrivit

Märke på sadel, nr osv

Säljes i befintligt och uppvisat skick.



Sadeln kostar xxxx som NN erlagt vid hämtning.

Öppet köp t om xx, vid ev skada på sadeln så avdrages värdeminskningen vid ev retur


När jag sålde en sadel på öppet köp så fotade jag den i olika vinklar för att ha bevis ifall den kom tillbaka skadad.
 
Sv: Att skriva kvitto

Sålde sadel på öppet köp nyligen. Kvittot löd ngt liknande

"Undertecknad har denna dag mottagit xxxx kr såsom full likvid för sadel av fabrikat xxx, serienr xxx. Sadeln säljs i befintligt och av köparen accepterat skick, inga garantier ges. Öppet köp gäller i xx dagar. Skulle sadeln komma till skada under tiden för öppet köp återtages den ej."

och självklart undertecknat med datum, samt båda parters underskrifter
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar lite på hur jag ska formulera ett kontrakt. Tänkte sälja mitt sto i vår, med fördel till avel, men att jag har kvar henne tills...
Svar
15
· Visningar
1 298
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Börjar med att säga att om tråden ligger fel får mod gärna flytta den.. Jag ska sälja en häst och har hittat en perfekt köpare. Hon...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 069
Ekonomi & Juridik Hej Jag skulle behöva lite råd. Jag blev tvungen att lämna min häst till ett försäljningstall efter att jag blivit arbetslös och...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 057
Senast: ajdidodii
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 625
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp