Att söka jobb, ringa?

Shaggy

Trådstartare
Jag bara avskyr det här med att söka jobb men har iallafall gjort iordning en grundansökan som jag ändrar lite i utifrån varje enskild tjänst. Nu kommer dock frågan. Det sägs ju att man ska ringa och prata med arbetsgivaren för att visa sitt intresse. Där tar det totalt stopp för mig. Ringa kan jag göra, det är inga problem, men sen?
Jag sökte en tjänst som jag verkligen vill ha för knappt 2 veckor sedan. Jag har erfarenhet från branchen och mycket kontakter inom branchen ja och så har jag då delvis haft just den rollen i min tidigare tjänst. Altså jag borde ju lyfta den där telefonluren och ringa dem men vad ska jag fråga? Jag känner till företaget, jag vet vad jobbet går ut på osv osv. Det enda jag skulle kunna fråga om är 'ingår det tjänstebil?'. Den frågan tänker jag av förklarliga skäl inte ställa.
Ansökningstiden har inte gått ut så att ringa och fråga hur de ligger till i processen känns rätt dumt. Jag vill dock gärna ringa snarast eftersom de antytt att de kommer titta på ansökningarna alteftersom de kommer in.
 
Ring och fråga angående formuleringen att rekrytering sker löpande, hur de ligger till med det, när intervjuer blir osv. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag går i tankarna på att söka nytt jobb. Hur tas det emot om man anonymiserar nuvarande arbetsgivare på sitt CV? Det är lite känsligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 196
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 023
Skola & Jobb Jag upplever att det nu är färre jobb att söka än när jag sökte jobb i början av året. Så jag funderar på vad mer man kan göra för att...
2
Svar
29
· Visningar
2 747
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 123
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp