Bukefalos 28 år!

Att ta det lugnt i en stressad tid

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagarna springer iväg och jag hänger knappt med. Snart är det ju jul! Jag tyckte jag var ute i god tid och hade så mycket tid i år men ändå har jag inte hunnit köpa alla julklappar till min man. Tycker alltid det är lite svårt att veta vad jag ska köpa till honom, hur mycket pengar jag ska lägga ungefär? Han är värd allt i hela världen och jag vill ge honom saker han verkligen vill ha, men det är oftast de där dyra grejerna som han inte kan med att köpa själv.

Var hos doktorn idag för möte med honom och min chef plus HR ansvarig. Vi gjorde upp en plan över hur jag ska börja komma tillbaka till jobbet. Doktorn var väldigt bestämd med att jag inte var redo riktigt än och HR och chefen höll snabbt med. Istället är jag nu sjukskriven hela januari för att sen börja på 25% i februari. Vi kom fram till att svårigheten för mig kommer främst vara att kunna ta det lugnt på jobbet. Att inte ryckas med eller ta på mig saker som jag tycker är roliga. Känns riktigt skönt att ha en så lugn start och även att det kändes att alla var rörande överens om det. Efter mötet hade jag mysig fika med chefen och det kändes så lättsamt och roligt att jag längtar tillbaka.

Usch va trött jag känner mig i huvudet nu, efter fikan var hela familjen och badade och sen har vi slagit in alla julklapparna. Vad våra barn är bortskämda! Har köpt alldeles för många julklappar! Hur ska de ens kunna hinna njuta av dem?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 460
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 804
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 594
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp