Att träffa främlingar på hemmaplan (utbruten från Dejtingtråden 34)

Skulle heller aldrig våga träffa någon hemma första gången. Läst alldeles för mycket om dejter som gått snett. Jag vill ses ute bland folk iaf 2 gånger innan man ses hemma så jag hinner få en bild av personen.

Har dock lite svårt att komma på vad man ska göra på dejterna. Tycker middag och fika kan bli stelt. Gillar inte bowling. Promenad är bra men nu har jag varit på en flera promenad dejter som varit trevliga men inte blivit något mer.

Några dejter har jag tyckt att vi inte klickat, några har jag känt varken eller och då inte hört av mig efter och inte killen heller. Någon dejt har jag hört av mig efter men killen känt att vi var mer på ett kompis stadium.

Har också väldigt svårt att veta när jag träffar en person första gången om det är något. Har aldrig blivit kär i någon direkt behöver träffa personen flera gånger.

Blir ni kära direkt? Vad gör ni på dejter som inte är hemma? Hur många dejter har ni gått på utan att det blivit något?

För mig tog det nog 7 månader att bli kär, och inte förens han berättade att han blivit kär i mig och undrade hur jag kände så att jag kunde fundera över det.
 
Blir ni kära direkt? Vad gör ni på dejter som inte är hemma? Hur många dejter har ni gått på utan att det blivit något?
Fråga 1) absolut inte. Jag har svårt att bli kär och har uteslutande blivit det i personer jag träffat i ett annat sammanhang, som skola, jobb, fritidsintressen och annat.

Fråga 2) jag har bara dejtat en kille seriöst. Vi bowlade (på hans initiativ) och drack kaffe. Jag tycker inte bowling är superkul men finns inte så stort utbud i min stad. Eftersom jag har matproblem undviker jag gärna situationer där jag måste äta någonting. Men jag är nog helt fel person att svara på frågorna egentligen, jag orkar inte dejta för att jag inte orkar ödsla energi på personer som det ändå aldrig kommer bli något seriöst med. Ett par dejter är alldeles för lite tid för att jag ska utveckla någon form av känslor om jag inte känner snubben innan.
 
Skulle heller aldrig våga träffa någon hemma första gången. Läst alldeles för mycket om dejter som gått snett. Jag vill ses ute bland folk iaf 2 gånger innan man ses hemma så jag hinner få en bild av personen.

Har dock lite svårt att komma på vad man ska göra på dejterna. Tycker middag och fika kan bli stelt. Gillar inte bowling. Promenad är bra men nu har jag varit på en flera promenad dejter som varit trevliga men inte blivit något mer.

Några dejter har jag tyckt att vi inte klickat, några har jag känt varken eller och då inte hört av mig efter och inte killen heller. Någon dejt har jag hört av mig efter men killen känt att vi var mer på ett kompis stadium.

Har också väldigt svårt att veta när jag träffar en person första gången om det är något. Har aldrig blivit kär i någon direkt behöver träffa personen flera gånger.

Blir ni kära direkt? Vad gör ni på dejter som inte är hemma? Hur många dejter har ni gått på utan att det blivit något?

Jag har aldrig dejtat från nätet. Ja en gång förresten när jag var 20 år och hängde på ett sub-community, men det var inte en dejtingsajt. Vi var faktiskt och fikade, sen gick vi på stan. minns inte hur många ggr vi träffades sådär planlöst innan vi faktiskt blev ett par. Jag träffade fler därifrån på det viset, men utan några dejtingintentioner då. Faktiskt var det ingen större skillnad i aktiviteterna heller bortsett då från att vi inte blev ett par :o

I modern tid har jag aldrig träffat nån i det syftet, som jag inte redan har en uppfattning om från jobb, bekanta eller liknande. Exet åkte jag faktiskt hem till och bodde där en hel helg, när vi bara setts ett par ggr. Men han var känd via en väninna och jag visste att det inte var en idiot samt att jag hade flyktvägen klar (ja jag är paranoid :o).

Jag blir verkligen inte kär direkt. Är nog därför jag aldrig kunnat dejta enligt hur det verkar vara att göra det på nätet, det finns liksom inte förutsättningar för mig i det där spelet där man ska känna nåt så himla snabbt, eller gå vidare till nästa. Jag är heller inte intresserad av att varva mellan flera olika och se vem jag gillar. Jag funkar inte så, jag måste först få kolla in på avstånd och sedan få närma mig lite förutsättningslöst i min egen takt. Jag upplever att det passar ganska få killar (jag är bara intresserad av killar så vet inte om det är lika överallt) så därför har jag helt enkelt uteslutit dejtingappar och liknande. Oddsen är för dåliga för att jag skulle lyckas där.
 
Har också väldigt svårt att veta när jag träffar en person första gången om det är något. Har aldrig blivit kär i någon direkt behöver träffa personen flera gånger.

Blir ni kära direkt? Vad gör ni på dejter som inte är hemma? Hur många dejter har ni gått på utan att det blivit något?
Jag har blivit kär vid första ögonkastet ett par gånger. Andra gånger har det växt fram. Andra gånger har jag hoppats att jag ska bli kär i personen, men inte blivit det. Men jag har lätt för att bli förälskad.

På dejter som inte är hemma har jag fikat, käkat, åkt på något event tex traktor pulling, konsert, utställning. En kille hängde med mig till Linköping för att hämta röda kanariefåglar jag hade köpt av en uppfödare där (det är 2 h enkel resa dit). Jag har inget större intresse i traktor pulling, men det är bra att se hur personen beter sig i folksamlingar, etc. Och man hittar alltid någon som kör att heja på. Dejterna har också planerats genom att man pratat om vad som händer och vad man har för planer. En konsert tex ville jag gå på men ingen av mina vänner, varpå jag sa det i en chatt till en kille som genast erbjöd sig att hänga med då han gillade artisten.
 
Men vad gor ni pa hemmadejter? Tanker att det blir att man fikar anda, for vad annars kan man gora?
Sjalv tycker jag det skulle kannas alldeles for intimt att bjuda hem nagon pa forsta dejten (sen tycker jag ocksa sakerhetsaspekten ar en faktor, men om man bortser fran den) - mitt hem ar ju hyfsat privat och sager massor om mig som person, sa jag hade kannt mig betydligt mer obekvam i nagons privata sfar an pa mer neutral, offentlig mark.

Typ alla mina dejter ar pa puben - tycker det ar en bra, avslappnad och kul miljo dar man latt kan lasa in vibbarna. Kraver ju att man dricker alkohol, men jag ar angliserad nog att tva drinkar pa en vardag inte ar nagot problem (slosar aldrig helgkvallar med en forsta dejt - men perfekt for att liva upp en trakig onsdag typ!)
 
Men vad gor ni pa hemmadejter? Tanker att det blir att man fikar anda, for vad annars kan man gora?
Sjalv tycker jag det skulle kannas alldeles for intimt att bjuda hem nagon pa forsta dejten (sen tycker jag ocksa sakerhetsaspekten ar en faktor, men om man bortser fran den) - mitt hem ar ju hyfsat privat och sager massor om mig som person, sa jag hade kannt mig betydligt mer obekvam i nagons privata sfar an pa mer neutral, offentlig mark.

Typ alla mina dejter ar pa puben - tycker det ar en bra, avslappnad och kul miljo dar man latt kan lasa in vibbarna. Kraver ju att man dricker alkohol, men jag ar angliserad nog att tva drinkar pa en vardag inte ar nagot problem (slosar aldrig helgkvallar med en forsta dejt - men perfekt for att liva upp en trakig onsdag typ!)

Ser film/lagar mat/spelar spel/spelar tvspel blev det då jag dejtade.
 
Jag brukar inte dejta särskilt mycket, men jag gillar att ta en promenad som första träff, gärna med mina hundar. Dels säkerhetsaspekten i att träffas någonstans på neutral mark första gången där det finns andra personer, men också för min skull. Jag har svårt att inte ha något att göra med händerna, och om jag inte vet vad jag ska göra/vad som väntas är det allmänt värre. Så för mig funkar promenader bra, då jag har något att göra samtidigt som det går att prata. Och jag blir lugnare/har alltid något jag kan fokusera på om jag har en av hundarna med (samtidigt som en eventuell partner oavsett måste lära känna hundarna ;) ).
 
Min nuvarande sambo hämtade mig med bil och sen körde vi till ett populärt friluftsområde där vi promenerade. Nu jobbade vi på samma arbetsplats på den tiden så vi var ju inte totala främlingar för varandra men ändå. Jag har nog bara en enda gång tagit "första dejten" hemma och det var väl inte mycket till dejt egentligen utan mer ett planerat ONS där en vän som jag känt i några år över nätet kom ned över en helg, mötte upp på centralstationen och sen tog vi bussen hem till mig. Men då hade vi som sagt känt varandra i några år redan och båda var införstådda med "förväntningarna".

Rent generellt när det kommer till dejter med personer jag öht inte känner så tar jag aldrig första dejten hemma, verken hos mig eller den andra. Jag tycker att en promenad i en miljö där det finns andra människor är utmärkt. Man kan promenera på stan, i något populärt friluftsområde eller liknande. Jag är inte mycket för att sitta på caféer utan ska det fikas så köper jag hellre fika och sen sätter mig i någon park eller liknande.
 
Men vad gor ni pa hemmadejter? Tanker att det blir att man fikar anda, for vad annars kan man gora?
Sjalv tycker jag det skulle kannas alldeles for intimt att bjuda hem nagon pa forsta dejten (sen tycker jag ocksa sakerhetsaspekten ar en faktor, men om man bortser fran den) - mitt hem ar ju hyfsat privat och sager massor om mig som person, sa jag hade kannt mig betydligt mer obekvam i nagons privata sfar an pa mer neutral, offentlig mark.

Typ alla mina dejter ar pa puben - tycker det ar en bra, avslappnad och kul miljo dar man latt kan lasa in vibbarna. Kraver ju att man dricker alkohol, men jag ar angliserad nog att tva drinkar pa en vardag inte ar nagot problem (slosar aldrig helgkvallar med en forsta dejt - men perfekt for att liva upp en trakig onsdag typ!)

Film, tv-spel, brädspel, bakar, promenad med hunden osv.

Pubb undviker jag, blir alldeles för förlåtande bör jag dricker alkohol 😂

Har bla en minnesvärd dejt där jag åkte hem till en kille och tog med min egen samt brorsans hund som jag var hundvakt åt.
Vi käkade take away och såg på torsk på Tallinn 😁
Brorsans hund jagade hans katter och avslutade kvällen med att bajsa på mattan 😂
Vi sågs inte igen 🙄
 
Får jag välja fritt så ses jag helst på hemmaplan, jag är mer avslappnad då. Ute bland folk finns för mycket annat som distraherar och det gör det sociala samspelet svårare för mig än det är annars.

Men med det sagt har jag på äldre dagar blivit alltmer försiktig med att dra hem främmande och ses i högre grad ute bland folk första gångerna samt har gärna någon som safecall. Min pojkvän träffade jag på ett café utomhus första gången och förvånansvärt nog var det inga problem med distraktioner utan det flöt på väldigt bra ändå, han var väldigt enkel att prata med från första stund :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 752
Senast: Nota
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 217
Senast: Imna
·
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
27
· Visningar
997
  • Låst
Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
15 629
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp