Att tränga med innerhanden

Sv: Att tränga med innerhanden

min kropp är alldels utmärkt bra som den är,dock har jag numera prydnadsben.

men jag först¨r vad du menar;)

har du kört en Van någongång?

n med V8a?

så gör man;)


dv sman förenklar dethela för sig själv o hästen.

man använder inte mer kraft än man behöver

(och alla som ridre vet ju anturligtvis de fysiska lagarna om musklestretchoch kontraktion,eller hhur?;)
dvs ju mer kraft du använder,desto mer svarar musklen upp fast motsatt)


sen så lär man hästenatt alltid svara fram av sig själv,så slipper mannötamed skänkeln

och om du kört en Van så vet du också attd en driver helt själv utan att du behöver gasa.så pass stark motor har den..

min har dessutom servo så jag styr den med lillfingret om jag vill,vilket är det jag också gör med hästarna,därav att jag kan rida fullt ut med en opererad hand,och då ,enligt ert sättatt se pås aken,inte ha några andra funktioner än möjligtvis en enda hand,som inet den heller har fullfunktion,pissig gripfölrmåga kan man söga möjligtvis.

Ohc ,precis som med en 3 tons Van V8,bromsen skal fungera,man bör ha kunskap att köra den och ffa,gasar gör man när man behräskar det;)

så rider jag,och jag gasar fullt ut,och behärskar det..
vanliga rytatre brukar dätremot ha lite svårt med mina hästar då de är så välridna att mistasnedhet,även om den sitteri axlarna kommer framo kan få hästen att gå åt ett helt annat håll ämn ryttaren tänkt sig.

dessutom gör de vanligtvis alldelse för mktr,de tror de måste få hästen att göra somde vill när dte räcker med att hinta vad man vill så utför hästen det,alternativt(och tacksamt) förösker få reda på vad ryttaren vill så den kan vara beredd att utföra dte då signalen kommer

enklast möjliga ridning på svårast nivå mao..

Thina
 
Sv: Att tränga med innerhanden

visst är dte såhär...

jag känner en person som lärd ehästen fatta galop på tryck på manken med tummen

får förmodligen fina poäng på osynliga hjälper;)(ochkså prydnadsben kan tillääggas)


en liten undran:
Magdalena skrev att varför använda tygel när mankan använda skänkel..ellerngt sådant

den diskussiuionen kan jag inte delta i då jag vägrar använda skänkel o rida lätt;)

Men-hur många av er VET när ni skal använda skänkeln i förhålland etill vilken fas bakbenen befinner sig i?
och hur ser ni på timing hand-bakbensbärighet(dvs vilken fas bör ni göra tygelhalvhalten i för tat få mer bärighet och hur lång skal denna fas vara?)


det gåtr an att prata hjälper hit o dit ,men kan man analysera det hela också?

Thina
 
Sv: Att tränga med innerhanden

Den tyska KLASSISKA läran är inte detsamma som dagens tävlingsdressyr eller det sm lärs ut på ridskolor. Jag antar att det är det fio menar.
 
Sv: Att tränga med innerhanden

OK. Vad säger den klassiska tyska läran då?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 483
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I Stockby industriområde – som är tänkt att växa rejält – trängs bilverkstäder med återvinningscentraler och betongväggar. En kontrast...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Elo
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
4 892
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp