Att välja/välja bort vaccin (utbruten från Vaccinerade mot Covid-19)

Hur är det runt om i landet med att veta vilket vaccin man ska få? Jag ska få vaccin på måndag och det enda jag kan läsa på regionens sida och 1177 är att man får veta det på plats när det är dags, går det att få reda på vilket på något sätt?
Här stod det på min vc hemsida på 1177 vilket vacc dom hade.
 
Jo, också sett att det stått på VC här, så döm av min besvikelse när jag inte hittade status för sjukhuset. :D
Och dom på vc visste inte det heller för dom ringde mig häromdagen,men som allergiker så vågar dom inte vacc mig på vc för det går inte garantera att blåljuset är där i tid.
 
Precis, vilket mammas läkare sa och mamma boka av sin vaccination för att sen boka när hon får klartecken från läkaren men i statistiken ser det ut som om bara har tackat nej. Trots att det finns en bra anledning
Förs det statistik över de som tackar nej? :) Vi gör det inte nämligen men som med allt annat antar jag att det kan skilja i regionerna.
 
Förs det statistik över de som tackar nej? :) Vi gör det inte nämligen men som med allt annat antar jag att det kan skilja i regionerna.
Det tror jag nog att det görs även hos er, annars kan man ju inte uttala sig om hur många som inte har blivit vaccinerade. Annars skulle det bara vara 100% som är vaccinerade, om man inte räknar dem som tackar nej eller avbokar vaccination.
 
Nää? De räknas ju i procent av totala befolkningen och i olika åldersgrupper.

Tillägg: som har vaccinerats alltså.
Fast man diskuterar ju även hur många som har tackat nej/avbokat vaccination, i vissa fall även varför, alltså måste man föra statistik
 
Fast man diskuterar ju även hur många som har tackat nej/avbokat vaccination, i vissa fall även varför, alltså måste man föra statistik
Aha, har inte sett nån statistik på det mer än att personal som vaccinerar berättar att folk tackar nej till Astras. Men jag menade mest att bara för att man inte räknar de som tackar nej så blir det ju inte 100 % eftersom man räknar de som ÄR vaccinerade.
 
Hur är det runt om i landet med att veta vilket vaccin man ska få? Jag ska få vaccin på måndag och det enda jag kan läsa på regionens sida och 1177 är att man får veta det på plats när det är dags, går det att få reda på vilket på något sätt?

Jag fick veta när de ringde och kallade mig.
 
Jag och mina arbetskamrater fick Astras försts dos innan det stoppades.
När vi skulle få dos två så blev det av annat vaccin och då drog de flesta i handbromsen. De vill inte blanda sorterna. Vi har bett om att få välja Astra som vi redan tagit men vår kommun tar inte in det.
Nu har det gått så pass lång tid sen första sprutan att nästan samtliga tänker avvakta med vaccin och i stället vaccinera om sig när turen kommer i ordningen.
Jag har hört liknande resonemang från andra vårdanställda som fick Astras och det kanske är en förklaring till att vissa avvaktar.
 
Finns det inget generellt råd vilket vaccin som är säkrast eller ska användas till allergiker?
Pfizer gick ju ut ganska tidigt o sa att dom hade en del allergisk reaktioner på sin vacc,det var därför dom där sitt kvar 15 min tillkom
Sen vet jag inte om man blir mindre allergisk av moderna,jag reagerar på dom konstigaste saker så kan vara så att även det fäller mig, blev rek att låta bli dom alla.
Men är rädd att man då blir låst till att bara vara i Sverige. Och det känns ju skit att vara i skåne o så inte kunna åka till DK eller DE pga av ovacc
 
Fast man diskuterar ju även hur många som har tackat nej/avbokat vaccination, i vissa fall även varför, alltså måste man föra statistik
Allt som jag har sett bygger på att personalen har erfarenhet av att det sker, men att man inte har några siffror på det.

Majoriteten av de som inte tar vaccinet har väl bara inte bokat någon tid från första början? Hur ska man kunna veta orsaken bakom detta om man inte typ ringer runt och gör en enkätundersökning?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp