Att välja/välja bort vaccin (utbruten från Vaccinerade mot Covid-19)

Pfizer gick ju ut ganska tidigt o sa att dom hade en del allergisk reaktioner på sin vacc,det var därför dom där sitt kvar 15 min tillkom
Sen vet jag inte om man blir mindre allergisk av moderna,jag reagerar på dom konstigaste saker så kan vara så att även det fäller mig, blev rek att låta bli dom alla.
Men är rädd att man då blir låst till att bara vara i Sverige. Och det känns ju skit att vara i skåne o så inte kunna åka till DK eller DE pga av ovacc
DE??
 
Aha, har inte sett nån statistik på det mer än att personal som vaccinerar berättar att folk tackar nej till Astras. Men jag menade mest att bara för att man inte räknar de som tackar nej så blir det ju inte 100 % eftersom man räknar de som ÄR vaccinerade.
Precis, jag jobbar ju med de som plockar ut statistik på min vårdcentral eftersom det är sekreterare som gör det och jag har inte hört de säga att det finns statistik på de som tackar nej.. jag vet inte heller riktigt hur man skulle lägga in det. Hur många som är vacc räknas ju när det journalförs. Men vi skriver ju inte att någon tackat nej. Så har svårt att se att det faktiskt finns statistik på det iallafall i mitt län.
 
Det känns oetiskt.

Jag tycker att alla som kan ska vaccinera sig, men att påverka människor på det sättet känns oroande.
Jag är nog inne på samma tankegångar, men kan också förstå att man går ganska långt för att uppnå en vaccinationsgrad som fungerar. Men viktigast är såklart att göra det lätt tillgängligt för alla medborgare, där gör nog pengarna mer nytta också.
 
Jag är nog inne på samma tankegångar, men kan också förstå att man går ganska långt för att uppnå en vaccinationsgrad som fungerar. Men viktigast är såklart att göra det lätt tillgängligt för alla medborgare, där gör nog pengarna mer nytta också.
Sverige är väl ett land med stor vaccinationsvilja överlag, och USA har väl inte riktigt samma önskan och vilja på samma nivå. Kan man locka med 1 miljon för att få fler över tröskeln och vaccinera sig så tycker jag att det är bra. Det lockar nog mest de som inte är lika utbildade och de som inte har så hög inkomst som en del andra, vilket jag skulle gissa är de som lätt rycker på axlarna och antingen går på antivaxidén eller lever i egen värld och inte bryr sig riktigt. De har fullt upp med sina egna liv på nåt vis.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp