Att vara Jessica

IMG_4491.jpg

Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid.
Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna.
Det var en ganska kall natt runt 21 tiden.
Jag hade tagit beslutet. och ringde en god vän och jag tror (för jag mins inte riktigt) att jag stor bölade min vän i örat ett bra tag innan jag kunde säga att jag var trans till min vän. Hon svarade med lite frågor. men jag jag mins inte vad. vi pratade i 3 timmar om olika saker som vi ofta har gjort. kom hem och la mig i sängen. Sickade några sms till olika betrodda vänner. somnade. och sov länge.
detaljerna är tyvärr glömda. Men det var starten. i de närmsta dagarna kom jag ut till flera. jag var så nevös för varje person. Men det finns så mycket kärlek i denna värd. Jag kan inte känna att jag förtjänade det. det var en annorlunda tid som var euforisk utan dess like. En av mina kompisar undrade om jag gick på några droger. Men jag var bara hög på livet. för första gången på mycket länge var jag lycklig.
Kom ut här på buke något senare. Och ni alla har vart underbara.
När någon frågar varför jag heter Jessica så säger jag att jag fick det som en gåva av vänner. ( @skiesabove ) ska ha all kred. för det! Tack :heart
Börjare med hormoner i juli och det blev en total kortslutning av hjärnan. Hela om värden förändrades på någon månad. Hur jag upplever värden blev annorlunda, hur jag fungerar är annorlunda. ni förstår. Jag lever ett nytt och bättre liv. Jag fick ett nytt liv!
Det har verkligen inte varit lätt. Det kommer verkligen inte vara lätt någonsin. Men nu har jag en anledning att leva och hantera mina problem och se ljust på livet. även om jag misslyckas katastrofalt ibland. Det är att resa sig upp. hitta balansen och gå vidare!
Visst skulle jag vilat startat detta tidigare. helst när jag viste vid 10 års ålder. Men jag kan inte göra något åt det förflutna. Jag kan bara se framåt. Och det är vad jag tänker göra.
 

friendofblahaj.jpg

Att vara mig själv på heltid är så befriande.
Behöver inte tänka på vad jag ska visa och inte visa för andra.
Känner mig befriad. Behöver inte ljuga, behöver inte maska. Jag kan vara mig själv.
Sen går jag inte och trycker upp det i allas ansikten. men jag döljer inget lägre.
Men frågar folk så brukar jag svara om det inte är för privata saker.
Men oj vad vissa kan ha problem med vilken identitet man visar.
Det är deras problem och jag hoppas bara att de kan hålla sina problem för sig själva.
Själv behöver jag ta hand om en hel del identitets problem.
 
Har en liten ritual.
Den är för varje dag.
Varje dag så tar jag den vita flaskan med det tukosa locket.
3 doser för att jag ska må bättre.
3 potioner färgöst gel som har räddat livet på mig.
Den har en viss doft av alcohol och medecin.
Den svalkar huden lite lätt.
Det tar någon minut för att den ska komma in i huden
Väl inne så ger den mig förändring, Jag välkomnar den.
Den ger mig lungn
Den ger mig frid
Den skapar mitt liv

Jag kan sluta när jag vill.
allt den har get mig finns kvar.
Men det är något jag inte vill göra.
Jag vill inte sluta.
Varför ska jag sluta med något som har fått mig att må bra?

Den har varit effektivare än alla psykologer,
Själv hjälps böker och goda råd.
Den har get mig ett hem i min kropp.
 
Senast ändrad:
87s71d.jpg

Jag får så ofta höra att jag är så modig för att jag har kommit ut.
Men jag kan inte känna mig modig. Jag kom inte ut för att jag hade ett val.
Det fans två alternativ.
Ett av valen var ett slut.
De andra var att komma ut och vara mig själv.
Att sluta ljuga!
Att vara ärlig framförallt mot mig själv!
Jag kan inte tycka att det är modigt att vara sitt genuina jag.
Det var bara nödvändigt.
Ibland får jag lust att böja kalla mina vänner modiga för att de är sig själva!
Men jag vil inte vara en röv-hatt heller.
Jag försöker ta det som jag tror att det är menat.
Som en uppmuntran och komplimang.

Idag ska jag ta ut mitt äldsta barn och grilla korv.
Stackaren har problem med hjärtat och behöver extra om-pyssling och önskar att åka ut och grilla korv.

Så ta hand om varandra och jag älskar er alla.
 
När jag tog min första dos av hormoner.
Så tänkte jag
Nu behöver jag bara vänta!
Viket var konstigt för mig.

Väntan var det som bröt ner mig.
Varje sekund jag inte fick hjälp betydde att jag inte kunde trastionera.
Vilket betydde att jag såg mig själv tyna bort.
Jag förlorade liv.
Jag förlorade tid.

Så när tanken kom att,
Nu behöver jag bara vänta!
Betydde att en fas i livet var över.
Jag var äntligen framme.

Nu kan jag vara den jag är
Tiden var nu min vän.
Och allt jag behöver göra nu är.
Vänta. (Leva)
 
Senast ändrad:
När jag tog min första dos av hormoner.
Så tänkte jag
Nu behöver jag bara vänta!
Viket var konstigt för mig.

Väntan var det som bröt ner mig.
Varje sekund jag inte fick hjälp betydde att jag inte kunde trastionera.
Vilket betydde att jag såg mig själv tyna bort.
Jag förlorade liv.
Jag förlorade tid.

Så när tanken kom att,
Nu behöver jag bara vänta!
Betydde att en fas i livet var över.
Jag var äntligen framme.

Nu kan jag vara den jag är
Tiden var nu min vän.
Och allt jag behöver göra nu är.
Vänta.
Får jag göra om den sista biten lite?

"Nu kan jag vara den jag är
Tiden var nu min vän.
Och allt jag behöver göra nu är."

Leva
 
Får jag göra om den sista biten lite?

"Nu kan jag vara den jag är
Tiden var nu min vän.
Och allt jag behöver göra nu är."

Leva
jag funderade på det, men jag känner verkligen att jag väntar. så länge jag väntar så lever jag.
Men om du vill använda texten till något så får du ändra till det som passa dig.
 
jag funderade på det, men jag känner verkligen att jag väntar. så länge jag väntar så lever jag.
Men om du vill använda texten till något så får du ändra till det som passa dig.
Nej det var för att jag ser en så annan person nu jämfört med tidigare. Jag ser en person som lever istället för att vänta, eller vad man ska kalla det tidigare livet du hade för. :heart
 
Nej det var för att jag ser en så annan person nu jämfört med tidigare. Jag ser en person som lever istället för att vänta, eller vad man ska kalla det tidigare livet du hade för. :heart
Jag har förändras så mycket.
och jag förstår vad du vill med ändringen. ska se vad jag kan göra.
men jag vet inte om jag har satt upp dessa bilder på buke än.
Själv tycker jag att det är så liten skillnad men mina kompisar säger att det är en stor skillnad. 1 år och en 1 månad mellan bilderna
1705170579066.png
 
Senast ändrad:
Jag har förändras så mycket.
och jag förstår vad du vill med ändringen. ska se vad jag kan göra.
men jag vet inte om jag har satt upp dessa bilder på buke än.
Själv tycker jag att det är sp liten skillnad men mina kompisar säger att det är en stor skillnad. 1 år och en 1 månad mellan bilderna
Visa bifogad fil 136775
Du ska bara göra det du vill inte känna att jag pressar dig :)
Jag har sett bilder på dig före och efter och det är jättestor skillnad. Du har en mer avslappnad hållning, en annan närvaro och ser bara mer... bekväm ut.
 
Hade en diskussion med min vän Linnea.
och jag sa att jag mår så mycket bättre nu som kvinna än vad jag någonsin gjorde som man.
Linneas svar var glas klart.
-Men du, du förstår väl att du var aldrig en man!
Jag har verkligen tur att ha en vän som Linnea!
 
Jag har förändras så mycket.
och jag förstår vad du vill med ändringen. ska se vad jag kan göra.
men jag vet inte om jag har satt upp dessa bilder på buke än.
Själv tycker jag att det är så liten skillnad men mina kompisar säger att det är en stor skillnad. 1 år och en 1 månad mellan bilderna
Visa bifogad fil 136775
Det ledsna, ängsliga och lite skygga har försvunnit och bytts mot glädje och förväntan. 🥰
Trots det lilla leendet i första bilden så säger ögonen något helt annat. På bild nr två lyser det ur ögonen hur mycket bättre du mår. :)
 
Det ledsna, ängsliga och lite skygga har försvunnit och bytts mot glädje och förväntan. 🥰
Trots det lilla leendet i första bilden så säger ögonen något helt annat. På bild nr två lyser det ur ögonen hur mycket bättre du mår. :)
det lilla lendet på första bilden var för att jag var med M i varberg. M betyder så mycket för mig. men det kommer aldrig bli något.
 
Det ledsna, ängsliga och lite skygga har försvunnit och bytts mot glädje och förväntan. 🥰
Trots det lilla leendet i första bilden så säger ögonen något helt annat. På bild nr två lyser det ur ögonen hur mycket bättre du mår. :)
Jag kan inte släppa det du skrev om ögonen för det beskriver så väl hur jag mådde då och hur jag mår idag. Tack ❤️
 
Jag hittade en vän igår som jag har tappat kontakten med.
Han gick från att vara jätte glad att jag kontaktade honom.
Tills.
Han insåg.
Att det var Jessica som kontaktade honom.
Så försvann än vän som jag har haft i 30 år.
det blev tyst och linjen bröts.
Klart att man blir ledsen över att man inte ens är värd ett hej då eller jag har svårt att vara vän med dig nu eller något. bara att han la på när han insåg att jag var Jessica nu.
Det är helt frivilligt att vara min vän. men jag känner att jag är värd mer än att någon bara lägger på och det är allt efter 30 år.

Så nu återstår att se vad man gör under en söndag.
 
Senast ändrad:
Jag hittade en vän igår som jag har tappat kontakten med.
Han gick från att vara jätte glad att jag kontaktade honom.
Tills.
Han insåg.
Att det var Jessica som kontaktade honom.
Så försvann än vän som jag har haft i 30 år.
det blev tyst och linjen bröts.
Klart att man blir ledsen över att man inte ens är värd ett hej då eller jag har svårt att vara vän med dig nu eller något. bara att han la på när han insåg att jag var Jessica nu.
Det är helt frivilligt att vara min vän. men jag känner att jag är värd mer än att någon bara lägger på och det är allt efter 30 år.

Så nu återstår att se vad man gör under en söndag.
Beklagar bemötandet :( sedan skulle jag själv inte ta förgivet att jag fortfarande hade något gemensamt med någon jag känt i 30 år (om jag inte haft kontakt med denne på ett tag). I mina ögon finns det inget egenvärde i att en vänskap är just gammal. Låter som du börjat få kontant med många nya människor som du har mer gemensamt med, det är nog värt mer? :) Sedan är det ju ett jävla aber att folk beter sig sådär, och det är sårande.
 
Jag har förändras så mycket.
och jag förstår vad du vill med ändringen. ska se vad jag kan göra.
men jag vet inte om jag har satt upp dessa bilder på buke än.
Själv tycker jag att det är så liten skillnad men mina kompisar säger att det är en stor skillnad. 1 år och en 1 månad mellan bilderna
Visa bifogad fil 136775
Började småfnissa lite när du skrev att det inte var så stor skillnad, den ena bilden är ju på en snubbe och den andra på en dam :)
(Man, kvinna, tjej, kille ja vad man nu använder för ord nu för tiden)
 
Blev kontaktad av min ex fru. Hon hade hittat fotoalbumet från vår bröllopsresa.
Hon undrade om jag var intresserad av att få den.
Och jag kände genast nej varför skulle jag vilja det?
påminnas av en tid då jag var något jag inte är längre med en person som inte har velat mig väl på 20 år.
Så jag börjat fundera vad för annat gammalt ska jag gör mig av med?
tål att tänkas på!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 197
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 450
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
742
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp