Att vara personlig assistent

OutOfService

Trådstartare
Det är lite delade meningar på mitt ena jobb..

Vi jobbar som assistenter en person som självklart har behov likt alla andra människor som inte har assistent. Och hen har ganska ofta på senaste tiden velat ha egentid då hen kollar på porrfilm och tillfredsställer sig själv, vilket naturligtvis är alla människors rättighet. Men det blir ju lite annorlunda när man har assistenter som då måste sätta igång filmen och även torka/tvätta av personen efteråt eftersom hens handikapp hindrar henne från att klara av det själv.

Detta är ju som ni säkert kan förstå inte jätte populärt hos framförallt den äldre generationen på jobbet.

Vore intressant att höra era tankar om detta.. Hur skulle ni känna? Tycker ni att man som assistent har rätt att säga nej till att hjälpa till med detta? Eller tycker ni att det ingår i yrket som assistent?
 
Det är lite delade meningar på mitt ena jobb..

Vi jobbar som assistenter en person som självklart har behov likt alla andra människor som inte har assistent. Och hen har ganska ofta på senaste tiden velat ha egentid då hen kollar på porrfilm och tillfredsställer sig själv, vilket naturligtvis är alla människors rättighet. Men det blir ju lite annorlunda när man har assistenter som då måste sätta igång filmen och även torka/tvätta av personen efteråt eftersom hens handikapp hindrar henne från att klara av det själv.

Detta är ju som ni säkert kan förstå inte jätte populärt hos framförallt den äldre generationen på jobbet.

Vore intressant att höra era tankar om detta.. Hur skulle ni känna? Tycker ni att man som assistent har rätt att säga nej till att hjälpa till med detta? Eller tycker ni att det ingår i yrket som assistent?

En har väl alltid rätt att säga nej, men då kanske en inte kan vara kvar på sin arbetsplats. Jag tycker att det är självklart att personen ska få hjälp med att sätta på en film och bli tvättad. Likaväl som jag torkar personen efter toalettbesök liksom, same same.