Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

usch vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg.

självklart är det ok att du är ledsen och gråter när du lämnar tillbaks hästen. Vilken hårdhjärtad hästägare skulle tycka det var oacceptabelt? Jävligt själviskt isåfall. så gråt på du.

kram! :(
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

Jag tycker att det är helt okej !

Hellre en fodervärd som verkligen tycker om älskar hästen än en som inte bryr sig !
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

Hade en foderhäst i 3 år och sålde henne åt ägaren pga att jag skulle flytta och börja plugga och ägaren inte kunde ta tillbaka henne.

När de som provred henne ringde och sa att de ville ha henne började jag stortjuta! Jag var hur ledsen som helst, men samtidigt grät jag för jag var väldigt glad, för de verkade så himla härliga!

Den nya ägaren hämtade henne och jag o pappa följde med för att få se hur hon skulle få det (bara 20 mil enkel resa :angel:), då grät jag inte en tår. Även om jag skulle behövt.

Däremot efteråt har jag gråtit en hel del, bara jag tänkt på henne.
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

jag grät som ett litet barn när jag sålde min ponny!! har aldrig vart med om nån värre dag. Gråter fortfarande vid speciella datum! :(
Meen.. Tycker absolut inte det är konstigt att nån gråter då man lämna tillbaka/säljer sin häst. Det är jö oftast jätte sorligt :(
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

När jag sålde min d-ponny i våras grät jag som en tok. det var bestämmt att nya ägarna skulle hämta henne hos oss och jag hade klivit upp tidigt för att hinna få en sista ridtur tillsammans med min bästa vän som jag delat så många minnen med. När vi satte oss på kontoret och skrev kontrakt kände jag att nej jag klarade det inte, jag gick därifrån , gick in i boxen och sa hejdå till min häst. Sen gick jag och satte mig i höet och kom inte ut förän dom hade åkt, tillochmed min pappa fällde några tårar när vi såg transporten rulla ut från gården och våran lillskrutta försvann ifrån oss.
och nu gråter jag igen...:cry::cry:

När min häst som jag har nu kom till oss skjutsade hennes nu förra ägare henne hit och när vi var klar med alla papper så lät vi henne gå ensam till hagen och säga hejdå, det uppskattade hon tror jag för hon grät också när hon åkte från oss. Jag tyckte det känndes lite "bra" mest för att då vet jag att hon har haft det jättebra. Nu har vi en jättebra kontakt och hon har hittat en ny unghäst :)
Vill ge en stoooor eloge till min underbara säljare. Är inte lätt att se sin älskling gå över till någon annan. Men jag är ju glad att hon kunde lämna ifrån sig hästen för det är nog stjärnan i mitt liv :D
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

När jag lämnade tillbaka min kunde jag inte säga ett ord för då skulle tårarna spruta, mammaskötte snacket. Tårarna kom först när jag klev in i transporten för att hämta grepen och ägarna hade åkt.
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

*kl*

Svarar alla:

Tack för era svar!
Igår packade jag ihop lite grejer som jag ska lämna tillbaka till ägaren, och fy vad ont det gjorde. Jag gråter vid bara tanken på att hon nu ska lämna mig. :cry:
Varje morgon då jag kommer ut till henne i hagen så kommer hon i galopp och gnäggar. Det gjorde hon aldrig hos ägaren.

Älskade underbara pålle. :love:

Hon åker hem den 23 augusti. :cry::cry:

En liten bonusbild på min foderhäst och min syster:
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

Sådär, nu har vi pratat med ägaren ytterligare en gång och jag vill bara gråta. Hon ska ut på annons nu, mitt fina lilla sto. :cry:
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

Inte ett dugg konstigt.

Jag hade en ponny hos mig ett år, tanken var att jag skulle rida in honom över sommaren, men så blev han kvar vöer vintern också.

Inte ens en foderhäst utan bara en häst jag hjälpt till med. Hade ruskigt svårt att hålla tårarna bort då han åkte hem och jag är inte den som bölar för ingenting.
Så gråt på du bara, det är helt naturligt och inget man ska hålla inne med.

/M
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

Klart man får gråta :)
Jag sålde min häst på dan och grät när jag sa hejdå i transporten. Sen på kvällen åkte vi och hämtade en ponny vi ska ha på prov i 2 mån för att sedan köpa. Då grät tjejen som äger henne och då börjde jag oxå gråta :o
Visste ju hur hon kände.
Sen e det kanske skillnad om man lånat ut hästen och tar tebax den pga att den blivit misskött , då kanske man inte bryr sig om andras tårar
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

Min hästs fodervärd var märkbart berörd av att lämna tillbaka kusen till mig.
Inget konstigt alls. Tvärtom så visar det ju bara att de verkligen tycker om hästen.
De hade dessutom tagit väldigt väl hand om henne det året.
 
Sv: Att visa känslor vid återlämning av foderhäst..

Jag skulle som hästägare snarare bli väldigt ledsen om fodervärden INTE visade känslor av sorg/gråter när hästen ska återlämnas.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 633
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp