Qodrofenia

Trådstartare
Min kusin rinde nyss :(
Och det verkar som om deras nyfödda son är allerigisk mot hunden..Så den måste omplaceras.. :crazy:

Jisses !!vad ska jag göra :confused:
Han kommer hit med hunden om en halvtimme och lämnar den här för att se om det ev blir bättre...

Jag tror inte att det är hunden det beror på..för det huset dom bor i har varit kennel så det borde ju sitta kvar i väggar och golv kan man tycka :confused:
Men tydligen blir barnet dåligt när hunden kommer in som annars vistas i hundgården.. :(

Så nu skulle han komma hit med hunden och jag är blödig som få :(
Sen skulle dom åka vidare till akuten med sonen..för att få det bekräftat...

Jag känner mig alldelens kluven..tycker så synd om hunden för den har för inte alls så länge sedan flyttat till min kusin :cry:

Så nu snurrar det hej vilt i mitt huvud..ska jag ta mig ann den här oxå? vi har ju redan en omplacering så det är inget nytt för mig..men ändå..den kanske skulle må bäst av att få somna in..nää fy hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra :crazy:
 
Om du har tid och plats kan du ju ta dig an hunden.
En del hundar reagerar starkt på att flytta, men det behöver ju inte bli så heller.
 
Det är viktigt att hunden kommer till ett bra hem. Så jag tycker att om du har tid kan du väl ta vovvsingen :) för då vet man ju att den får ett bra hem.
 
Nu är han här :)

Han är tre år,ouppfostrad så det står härliga om det :crazy:
Han är mager..riktigt mager :(
Och blandras giviet vis :smirk:
Labbe och stövare..
Min kusin har jött upp honom något.han påstod att han var ännu smalare när han kom till honom för ca en månad sen..
Tydligen så är han svår i maten oxå ..så nu har jag gjort risavkok tills i morgon så får jag se om han äter det :)


Han är snäll till sinnet svansen går i ett och söt som få :love:
Men det är gale mycket jobb
:crazy:
tid har jag eftersom jag är sjukskriven och gubben pluggar på distans hemmifrån..
Men vi hadde båda sagt att vi inte skulle ha en till blandis och inte en till omplacering heller..han blir våran fjärde i så fall..

Jag sa till kusinen att han skulle leta annat folk från sitt håll..men samtidigt känner jag som så att det känns dumt mot hunden..blir ett himmla farande som en vandringpokal typ och det vill jag inte..
Jag menar !byta mellan tre ställen på ett par månader är inte bra..och han är lite stressigt lagd som det är..

Dilemma :crazy:
 
Nu har hundarna lekt en stund så nu är det dags för sängen*gäsp*

Han är här och buffar på mig så det blir svårt att skriva :D

Så godnatt folket på buke..uppdaterar i morgon med ev bild :)
Ingen vacker syn dock :(
 
Nu har första natten avlöpt :)

Det har varit ett väldans oväder i natt med åska så det skallra i fönstren...Lill killen brydde sig inte ett jota i att det small, så det är han inte rädd för i allafall..Tog ändå en stund innan han kom till ro..men sedan slocknade han i soffa..

Jag stod ju och gjorde risavkok i går.. Men inte ville den här herren ha det heller :crazy:
Gubben är ute med honom nu.."Ett förestag att gå i koppel nämnligen" så vi sagt som så att han får gå själv eller så går vi ut båda..Att ha bådan hundarna med sig ut själv just nu är inte på tal..Eller rättaresagt det går inte.. :o
Han må vara liten och smal men han drar för både våran tik och honom.."tiken drar inte alls"
Jag hoppas innerligt att han får lite ro att äta sedan när gubben tar tiken och går till dagis med sonen..
jag kommer inte dalta med honom..han får den mat som serveras äter han inte den får han vara utan :smirk:
får väl se hur långt det bär :angel:
Ska väga honom sen så man kan få lite hum om hur det står till..

Återkommer under dagen..Jag har ännu inte bestämt mig om vi ska ha denna kvar :crazy:
Jag är väldigt velig. På nått vis bär det i mot... :(
 
Låter jobbbigt det där. Hoppas det löser sig.

Men vill hunden inte äta så kanske det tyvärr är dags för ett vet.betsök? Han har kanske ont i halsen eller i tänderna. Kanske kusinen vill betala mot att du åker in.
 
Jag tror som så..ont i halsen skulle jag mycket väl kunna tro att han har "drar som om han aldrig sett ett koppel"

Grejen är den att kusinen*suck* gjort det hela lite bakvänt..När hunden inte åt så har han mutat med matrester :smirk:Och det äter han med god aptit..Sen att han inte äter just nu är ändå rätt förstårligt han kom i går och här är allt nytt.Han har aldrig varit här och dessutom finns ju här en tik ;)

Äter han inte inom tre dygn så är det ju självklart vetrinären som gäller :)Dricker gör han dock ;)

Jag vet inte hur som helst hur jag ska göra :confused:

För vem vill ha en 3 årig blandras hanne som drar som en idiot,äter dåligt, är åt det stressade hållet,Och kan knappt sitt..Den här hunden är det synd om :(
Och mig bär det i mot kan jag säga :crazy:
 
Om det bär dig emot ska du inte behålla honom tycker jag. Han kommer uppenbarligen att kräva mycket för att bli en hund du trivs med i alla aspekter, och det är jobbigt nog även om man går in med vilja och energi. Bäst för både dig och hunden om ni går skiljda vägar.
 
*svara på mig själv då jag känner att jag behöver skriva av mig*

Jag är arg besviken och ledsen just nu.
Hur i hela fridens namn kan man ha hund som denna hund som vi nu har hemma..Han är tre år.. kan inte de enklaste komandon.Sitt på sin höjd :crazy:
Gubben min kliar sig i huvudet och frågar sig samma sak som jag..(hur :devil: kan man ha en hund i tre år och låta den bli så här) "eller rättare sagt inte bli någon"
Han är kuvad och förvirrad..Hadde denna hund fått en bra start i livet adde det inte behövt bli så här..

Det värsta är att jag ser detta så ofta..
Men jag känner själv hur jag tröttnar mer och mer.Jag är så förbannat trött på att ta hand om andras missöden.Den okunskapen denna hund råkat ut för finner jag inga ord för :cry:

.Om denna skulle stanna så är det min fjärde omplacering..Och jag vet sanerligen inte om jag vill allt omfattande en gång till..Och jag kan känna lite som så att det är så otroligt synd om honom..Han är tre år och nu så kommer någon och vill göra om honom..hur förvirrad ska han inte bli.. :cry:
jag tror visst att det går..det är inte det..men den långa omställnings perioden :crazy:

jag och gubben hadde ju nu tänkt att vi igentligen skulle lägga undan pengar och köpa en valp av renras ,närmare bestämt en bullmastiff..Och den lilla räkan jag har hemma nu är så långt i från en sådan man kan komma och dessutom tre år :crazy:

Det känns inte bra det här...Ska ringa till min kusin om en stund och säga vad jag tycker..

Och just nu är jag arg.. :mad: hur fasen kan man låta en hund bli så här :confused: han lider ju :cry:
 
kanske du kan behålla honom ett litet tag och göra lite av grovjobbet? då blir det nog lättare att placera om honom. ett plus för honom blir att han inte har någon skarp ras i sig. en sådan hund hade kanske kunnat bli eftersökshund? ni känner ingen jägare?
 
Vi har sagt att vi kan ha honom här ett tag..Och jag förökte redan i går att säga till kusinen att det inte skulle bli tal om nått permanet..

Och jägare känner jag en drös så vi får väl se hur det blir... :)

Jag var visserligen rätt inne på att släcka lampan för honom om vi säger så :crazy:
 
ny födda kan inte vara allergiska har jag fått lära mig.
Allergier visar sig inte förren man är ca 2 år.
Om den lille verkar täppt i näsan oc hnyser mycket är det för att dem andas genom näsan.
 
Tack för den infon :) föga lönt just nu bara då kusinen kommer och hämtar hunden och kör den tillbaka dit han fått den i från.Det är antagligen inte det bästa för hunden..men det är heller inte mitt ansvar...

Jag blir så ledsen bara..varför skaffar sig folk hundar när dom inte kan ta hand om den och fostra dem :confused:

Fick reda på i dag när jag pratade med kusinen att den andra hunden som kom från samma ställe oxå var en blandning..så med andra ord så har denna man två blandraser var av ingen av dem kan gå snällt i koppel och den ena ((den som är här)) är kuvad och harig och rädd..den andra är folkilsk och hugger efter människor :mad:

Jag tycker så synd om dessa hundar :cry:
Så missförstådda ,understimmulerade mm..Jag blir så arg..kommer aldrig mer skaffa en blandras för den här aveln är fasen sjuk det blir så galet...

Jag ser så många blandras hundar varge dag..Bara ett ex förra veckan blev min kompis rottis attackerad av en löst springade amstaff/pittbull korsning och fick tas till vetrinär.. :(

Jag är inte anti hundarna i sig..men dessa förbannade männsikor som inte tänker sig för utan bara köper gullig valp och sedan inte gör hund av det.. :cry:

Så nu ligger denna hund inte längre på mitt bord utan den skeppas tillbaka till där han kom i från..Även om det kanske inte är till hundens bästa :crazy:
Så kan jag tyvärr inte göra så mycket mer.....

Ska jag vara riktigt ärlig så skulle nog den här hunden må bäst av att få somna in..
 
Jag blev själv med hund i okt.
En liten blandras som skulle avlivas pga. skillsmässa.
Hom hade det inte så lätt :crazy:
Lite strykrädd, stirrig, kissade o bajsade inne.
Men alla säger att hon har blivit så lugn nu, hon är tom rumsren :D
 
Nu har han åkt :(
Tyvärr blev det ju inga bilder nu på denna hund men tur är väl kanske det :crazy:Med tanke på hur han såg ut..

för det första var han ju mager.för det andra så av allt det dragande han haft för sig från ung ålder så var han karp ryggad nått så inni norden :crazy: ryggen såg ut som ett upp och ned vänt U och hela hunden hadde valp liknade drag trost sin ålder...pälsen var full i mjäl och han var även lite sårig på sina ställen :(

Min man följde med och lämnade hunden nu och skulle råda honom att ta honom till vetrinär för att kolla hur det igentligen står till med denna arma jycke...

Hunde blev i vilket fall väldigt glad när min kusin kom..och vi tycker alla att det här är bästa lösningen då inga papper på ägarbyte skrivits än..vilket iof är synd för vi är alla tre överens om att en vetrinär borde kolla på hunden...eller ev låta den somna in..


Jag kunde knappt se denna hund i ögonen..för jag skämdes :crazy: min art har avlat fram honom men inte brytt sig i att ge honom ett drägligt liv.. :cry:
 
Det tar flera månader innan alla allergiframkallande ämnen lämnar huset efter det att man gjort sig av med hunden. Läste precis en artikel om barnallergi :) I senaste Hundsport tror jag att det var...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 959
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 760
Senast: Korekatten
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
6 634
Senast: Modig_Korn
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 684
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?
  • Vad är detta?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp