Attraktionslagen (utbruten från Dejtingtråden 34)

För att bevisligen har det ju upprört väldigt många och det var inte ens i närheten av tanken.
Jag är ju en av dem som tycker att attraktionslagen är humbug, och säger det när tillfälle ges, men det innebär ju inte på något vis att jag är upprörd. Du har verkligen noll anledning att be om ursäkt. Däremot diskuterar jag gärna eftersom vi är i ett diskussionsforum!
 
För att bevisligen har det ju upprört väldigt många och det var inte ens i närheten av tanken.

Men så skönt att jag missat den ickeupprörda stämningen. Allt är frid.

Att något blir ett hett samtalsämne ska ju inte förväxlas med att folk skulle vara "upprörda" för det? Man kan ju bli engagerad i diskussioner utan att för den delen vara sur eller arg.
 
Men så skönt att jag missat den ickeupprörda stämningen. Allt är frid.

Jag vet inte vilken sinnesstämning andra skrivit i men jag är inte det minsta upprörd, bara bestämt emot pseudovetenskap och att det sprids som livskunskap. Har någon tagit det som en personlig känga så ber jag om ursäkt, för det var inte min avsikt, men jag tänker inte bara låta toxic positivity och liknande skräp passera. Som bekant har Buke ganska högt i tak så det är inte direkt ovanligt att diskussionerna kan bli ganska intensiva, men jag förstår att det lätt kan bli jobbigt.

Jag som har svingat högt och lågt åt alla håll här på Buke har lärt mig en sak av det: det är lätt att känna sig manad till att svara på "allt" men man har ingen skyldighet att delta i en tråd, inte ens om man är TS. Som alltid föreslår jag att använda ignorera-funktionen för trådar som upplevs påfrestande. Hellre det än att fortsätta skriva lite passivt aggressivt (så tolkar iaf jag din ton just nu) och tala om för användare hur de egentligen menade, för det är inte speciellt konstruktivt beteende.
 
Jag som har svingat högt och lågt åt alla håll här på Buke har lärt mig en sak av det: det är lätt att känna sig manad till att svara på "allt" men man har ingen skyldighet att delta i en tråd, inte ens om man är TS. Som alltid föreslår jag att använda ignorera-funktionen för trådar som upplevs påfrestande. Hellre det än att fortsätta skriva lite passivt aggressivt (så tolkar iaf jag din ton just nu) och tala om för användare hur de egentligen menade, för det är inte speciellt konstruktivt beteende.

Det fetade är just precis mitt största problem i detta.

Nu följer jag ditt råd och ignorerar. Tack för mig.
 
Jag läste ursprungsinlägget som @_Taggis_ skrev i dejtingtråden, som tyvärr inte flyttades med till den här tråden, och ingenting i det inlägget tyder på att @_Taggis_ skulle försvara all mumbojumbo som den där "lagen" verkar stå för. Det som stod i det inlägget var helt normalt, sen råkade det förhatliga ordet "attraktionslagen" nämnas och en annan användare gick in och skrev inlägg, som skapade debatt. Tyvärr verkar även en del av de inläggen ha stannat kvar i dejtingtråden och inte följt med hit.

Jag hoppas inte du, @_Taggis_, tolkade inlägget som jag skrev igår som kritik mot dig, för det var det verkligen inte! Jag förstår precis hur du menade från början, mitt inlägg var kritik mot "lagen" och mot de inlägg som i början försvarade denna (inte dina).

Jag har upplevt det förr när ämnen bryts ut ur långkörar-trådarna och att det kanske tas lite ur sitt sammanhang, särskilt om inte alla inlägg följer med i den nya tråden eller om personen som skrev inlägget från början har skrivit det med vetskapen om att de andra i just den tråden har en bakgrundskunskap om hur läget är. Särskilt i en tråd med känsligare, personliga ämnen, som just dejtingtråden kan vara.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp