Bukefalos 28 år!

Australian Kelpie

A

aski1

Är nyfiken på hur ni PERSONLIGEN upp lever australian kelpie....
 
Sv: Australian Kelpie

Som en kompetent, livlig, mångsidig och samarbetsvillig hund i bekvämt format. Det enda jag inte riktigt vant mig vid är utseendet...:o
 
Sv: Australian Kelpie

Mycket vilja och energi, arbetsvillig i vissa fall arbetsnarkoman. trevlig lite åt det hårda hållet. mycket potencial i en sådan hund, en hund att ha om man vill up och tävla i diverse grenar.
 
Sv: Australian Kelpie

Personligen tycker jag australian kelpie är en ganska fin och trevlig hund, men att man måste ha väldigt bra pli på den.
 
Sv: Australian Kelpie

Har en arbetskamrat om har två stycken, trevliga, vakna hundar. Hon kör bruks med sina och är mkt duktiga :laugh:
 
Sv: Australian Kelpie

Trevliga hundar som är lättlärda och har stor vilja och tycker om att få jobba mycket.
Väldigt fästa vid sina ägare och inte överdrivet förtjusta i att umgås med andra människor (som typ labbar).
 
Sv: Australian Kelpie

har bara erfarenhet av working kelpie

Är en hund gjord för sitt arbete, väldigt lyhörd för ord och signaler. Extremt läraktig, snabb, Förarvek, Tenderar att bli enmanshund, Kan ta egna beslut om föraren inte är 'snabb nog', Envis, Något vass ibland.

Jättetrevlig hund enligt min åsikt om den dagligen får arbeta:laugh:
 
Sv: Australian Kelpie

Trevliga hundar som är lättlärda och har stor vilja och tycker om att få jobba mycket.
Väldigt fästa vid sina ägare och inte överdrivet förtjusta i att umgås med andra människor (som typ labbar).

Samtliga WK jag träffat har varit riktigt labbeglada. Dvs, kontaktsökande mot människor, även om man ignorerar dem.
 
Sv: Australian Kelpie

Min kompis har två stycken. Båda är hanar

Den ena är framåt och har verkligen MASSA energi! Pigg och framåt och älskar att vara i centrum och pussas med folk.

Den andra är mer tillbakadragen, inte lika framåt och arbetsvillig som den ena.
Mysig hund men jag upplever den ibland lite osäker på folk. Lite tjurig mot andra hundar med.
En liten surgubbe som vill vara ifred med SIN matte ;)
 
Sv: Australian Kelpie

Det enda jag inte riktigt vant mig vid är utseendet...:o

En bild på den working kelpie som arbetar på våran Bondgård - whats not to like?;)


treo.jpg
[/IMG]
 
Sv: Australian Kelpie

Livlig, Älskar att arbeta,
Beskriver Krux, Älskar alla, påhittig om man inte har koll, älskar att träna, allt ska gå fort, mysig hund.

090102krux.jpg


Gillade inte utseendet i början, men har ändrat mig nu.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 445
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
15 078
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Är det någon som har haft Australian shepherd som stallhund? INTE bara som stallhund givetvis, men som helt enkelt har haft med sig...
Svar
5
· Visningar
1 331
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Blev fundersam av rasvalstråd och undrar vad du hsr kompromissar med i val av ras på din hund? Vilka egenskaper var viktigast och vilka...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 725
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp