Autistic meltdown

Bukefalos 30 år!

Jag började skriva om hur allt är kopplat till flytten och varför jag inte bara börjar packa och rensa inför visningar och flytt och insåg att det nog kommit till en punkt där det inte bara handlar om det.

Om man tänker på sitt mående på en skala från 1-10 där 10 är jätte bra och 1 är absoluta botten så är jag på 2.

Jag är så långt under botten och dom sakerna jag borde göra för att må bra klarar jag inte av, jag borde ta tag i min yoga för jag har ont och är spänd i hela kroppen, jag borde äta regelbundet och nyttig, laga någon forn av mat, jag borde ut på långpromenader med hundarna två gånger per dag, jag borde duscha,borsta håret, städa, packa inför flytten men jag orkar inte något av det

Det har varit så mycket. Jag har träffat människor varje dag och allt går för fort i livet. Jag ska träffa två mäklare den här veckan och en nästa måndag. Men jag klarar inte allt det som det innebär just nu.

Jag sover på dagarna och om jag fick bestämma skulle jag inte gå upp alls. Hur ska jag först få ordning på mig och sen förbereda en flytt?

Pratade med min kurator nu och hon ordinerade soffläge. Att det är helt okej och till och med det enda jag ska göra när jag mår så här. Släppa allt som alla säger ska hjälpa en när man mår dåligt, släppa tankarna på att packa just nu om jag inte får plötslig ork. Om mitt tillstånd nu är att jag ligger i soffan och bara stänga allt ute så är det så det får vara nu. Spelar ingen roll om jag inte kan hänga med i något att titta på eller lyssna på. Det är helt okej.

För kvällar sedan var jag så trött att jag satt att när jag försökte gå från soffan till sängen orkade kroppen inte. Tänkte om jag skulle lägga mig ner i soffan men det var för krävande och omöjligt så det fick bli så att jag fick somna sittandes. Hur kan man vara för trött för att lägga sig ner liksom?

Klok kurator! Det enda som hjälper är vila vila vila. Och äta regelbundet. Om du inte kan ordna maten själv, har du något socialt nätverk som kan hjälpa dig (föräldrar, släkt)?
Jag fick en paj av mamma förra veckan och jag har två eller tre bitar i frysen, när jag orkar så gör jag stuvade makaroner. Men annars bli det frukostmat men missar måltider ibland för kroppen är inte så intresserad av mat. Och jag orkar inte öppna munnen ibland. Jag har näringsdrycker någonstans men jag har röjt runt så mycket att jag inte vet var dom är:cry: Tror dom är i en viss bod men det är bara en smak jag kan tänka mig och jag orkar inte röja runt. Det blir en ond cirkel. Får ta tag i den biten på något sätt.

Och imorgon kommer en mäklare och jag har lite rörigt hemma, skäms att visa det så jag måste städa ikväll. Och jag orkar inte det. Och att vara social i en timme imorgon.

Ahhhh, varför så mycket intryck? Hur ska hjärnan kunna tänka sig fram till hur man städar och plockar iordning? Var ska jag börja, prioritera, i vilken ordning, var ska varje sak vara?

Ahhhh, varför så mycket intryck? Hur ska hjärnan kunna tänka sig fram till hur man städar och plockar iordning? Var ska jag börja, prioritera, i vilken ordning, var ska varje sak vara?
Kan du få hjälp av boendestöd iom autism?
Dom har hjälpt mig jättemycket i att just reda ut hur man städar och prioriterar.

Kan du be dina föräldrar hjälpa dig med näringsdryck och städ? Soffläge för dig just nu är viktigt. Vet inte om autistic burnout är erkänt psykologisk fenomen men jag har sett det mer än en gång och det är otroligt alvarligt. Var rädd om dig

Kan du be dina föräldrar hjälpa dig med näringsdryck och städ? Soffläge för dig just nu är viktigt. Vet inte om autistic burnout är erkänt psykologisk fenomen men jag har sett det mer än en gång och det är otroligt alvarligt. Var rädd om dig
Jag vet inte om dom orden jag skrev är medicinskt korrekta. Bara känslan hos mig.

Jag hittade näringsdryckerna. Bestämde att om jag såg dom direkt utan att flytta runt på saker skulle jag hämta dom.

Jag avbokade mäklare men måste vika och hänga tvätt. Kan inte fråga om det

Äta, sova och ut med hundarna måste väl vara prio.
Du behöver inte stressa över packa osv, det är ju lång tid kvar.
Boka in mäklare en tid framöver, inte alla på en kort period.
Så kanske det inte blir så överväldigande?

Jag tror inte alls att du är lat, du är ju totalt slutkörd och specifikt autistisk utbrändhet är verkligen inte att leka med. Även om du vore lat så är det inget fel med det, man är inte en sämre människa bara för att man inte fyller varenda minut av sin vakna tid med nån aktivitet.

Fokusera på att få i dig nån näring, sova ordentligt och komma ut med hundarna det dom behöver. Långpromenader osv kan vänta, jag tror absolut att dom känner på sig att du inte mår bra och anpassar sig. Hundar är kloka på det viset. :heart

Jag är så rädd att aldrig få gjort det jag ska. Det är det som oroar mig.

Men jag har Trimmat Milou och när mamma ringde för att höra hur det är hör jag mig själv säga att det är bra nu. Försökte fixa sen att det kanske inte helt bra och dom hade bara en sak att göra idag och det var en promenad och jag frågade om dom kunde ta en promenad med grabbarna så det blir bra för dom i alla fall

Äta, sova och ut med hundarna måste väl vara prio.
Du behöver inte stressa över packa osv, det är ju lång tid kvar.
Boka in mäklare en tid framöver, inte alla på en kort period.
Så kanske det inte blir så överväldigande?
Ja det är ju ingen stress att packa just nu, det kommer en mäklare på torsdag och jag är orolig att det är det inte är så ordnat som jag vill när någon kommer in i mitt hem. Men tänker att jag måste anpassa mig till situationen.

Jag tänker att mäklare är som annan professioner som folk oroar sig över att de inte ska ha städat nog för, vara tillräckliga sjuka för etc. De har sett värre än lite röra och du kan skylla på att du fixar inför flytt ;)

Jag kissade ju synligt blod i 6 dagar och på slutet var det inte någon urin utan bara blod. Jag fick en tid till jourcentralen och jag tänkte att det var typiskt att de inte rann ut blod ur mig på plats och jag fattade inte hur dom kunde se att jag har blod i urinen när jag inte såg det. Fick diagnosen hematuri och det finns två varianter makroskopiskt med synligt blod och mikroskopisk där man ser i labb. Jag hade tänkt avboka tiden til urologen men läste på och tydligen är det minst lika farligt. Så jag tänker gå sen när jag får en tid.

Tror urinvägsinfektion gått till njurarna igen. Hade de förra året och allt stämmer in men jag har tänkt att det är samma behandling som vid UVI bara att det flyttat sig uppåt. Har fått smärta i nedredelen av ryggen och lite feber igen men inte så att sjukvården skulle bry sig och jag lyckas inte få tag på 1177. Växeln ligger nere för att så många ringer.

Jag kissade ju synligt blod i 6 dagar och på slutet var det inte någon urin utan bara blod. Jag fick en tid till jourcentralen och jag tänkte att det var typiskt att de inte rann ut blod ur mig på plats och jag fattade inte hur dom kunde se att jag har blod i urinen när jag inte såg det. Fick diagnosen hematuri och det finns två varianter makroskopiskt med synligt blod och mikroskopisk där man ser i labb. Jag hade tänkt avboka tiden til urologen men läste på och tydligen är det minst lika farligt. Så jag tänker gå sen när jag får en tid.

Tror urinvägsinfektion gått till njurarna igen. Hade de förra året och allt stämmer in men jag har tänkt att det är samma behandling som vid UVI bara att det flyttat sig uppåt. Har fått smärta i nedredelen av ryggen och lite feber igen men inte så att sjukvården skulle bry sig och jag lyckas inte få tag på 1177. Växeln ligger nere för att så många ringer.
Jag tycker att du ska fortsätta försöka komma fram till 1177 för råd. Jag tror att de skulle bry sig faktiskt.

Jag ringer och ringer men kommer inte fram. Mamma sa att man ska känna av antibiotika inom 2 dagar men jag har bara fått värre

Du ska absolut försöka ta dig till vården. Jour, akut eller vårdcentral imorgon.

Liknande trådar

• Vägskäl
  • Livet och förändring
  • Nu går det inte längre att leva i min drömvärld
  • Stress av det, stress för det, stress över det...

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Back in the days!
  • Bettfråga storlek
  • Dressyrsnackis 20

Omröstningar

• Hållbarhet i kylskåpet...