Avbeställa försenad möbel?

Otherside

Trådstartare
Jag beställde ett avställningsbord från Trendrum för en månad sedan. Det skulle komma inom 8 dagar, ungefär. Jag fick besked om att det kunde bli försenat - och nu när jag kollade min order är leveransen beräknad till september!!

Googlar jag på företaget så inser jag att det knappast dyker upp i september heller.

Jag har mailat deras kundtjänst att jag inte längre vill ha bordet, men har inte fått svar (tydligen också vanligt hos det företaget). Bordet är inte betalat.

OM det ändå dyker upp i september, måste jag behålla det då? Räcker mitt email som bevis på att jag avbeställt bordet? Om det skulle bli krångel.
 
Jag beställde ett avställningsbord från Trendrum för en månad sedan. Det skulle komma inom 8 dagar, ungefär. Jag fick besked om att det kunde bli försenat - och nu när jag kollade min order är leveransen beräknad till september!!

Googlar jag på företaget så inser jag att det knappast dyker upp i september heller.

Jag har mailat deras kundtjänst att jag inte längre vill ha bordet, men har inte fått svar (tydligen också vanligt hos det företaget). Bordet är inte betalat.

OM det ändå dyker upp i september, måste jag behålla det då? Räcker mitt email som bevis på att jag avbeställt bordet? Om det skulle bli krångel.
Du har väl 14 dagars ångerrätt om det inte är någon specialbeställning, men behöver i det fallet antagligen ombesörja frakten åter vilket kan vara drygt nog.
 
I stort sett all containertransport är försenad pga av covid. Det är containerbrist och platsbrist i hamnar att ta emot containerbåtar. Kommer att ta ett bra tag innan det fungerar igen. Även lastbilstransporter är hårt belastade.
 
Vilken skillnad på företag och företag... Jag beställde ett duschdraperi i början av maj som också hade rätt lång leveranstid enligt hemsidan typ 2 veckor. Samma dag som jag beställde fick jag mail från företaget att draperiet inte kunde levereras från tillverkaren förräns efter ca nio veckor så de undrade om jag ville ha kvar beställningen eller annullera den. Jag behöll ordern, den som väntar på nåt fint...
 
Vilken skillnad på företag och företag... Jag beställde ett duschdraperi i början av maj som också hade rätt lång leveranstid enligt hemsidan typ 2 veckor. Samma dag som jag beställde fick jag mail från företaget att draperiet inte kunde levereras från tillverkaren förräns efter ca nio veckor så de undrade om jag ville ha kvar beställningen eller annullera den. Jag behöll ordern, den som väntar på nåt fint...
Så gick det för mig också, fast det var ett hästtäcke jag beställde i höstas. Det skulle ta max två veckor enligt hemsidan, men sen blev det försenat upp till sex veckor och då frågade företaget om jag ville annullera min beställning eller ha den kvar. Eftersom behovet var lite akut för hästen valde jag att annullera och beställa ett annat, det var inga problem. Så smidigt.

Min syster beställde dock en julklapp från företaget i trådstarten som hon beställde redan i halva november. Den kom i början på februari, så de verkar struliga överlag. Hon var flera gånger i kontakt med dem, men fick väldigt dålig information.
 
Jag beställde ett avställningsbord från Trendrum för en månad sedan. Det skulle komma inom 8 dagar, ungefär. Jag fick besked om att det kunde bli försenat - och nu när jag kollade min order är leveransen beräknad till september!!

Googlar jag på företaget så inser jag att det knappast dyker upp i september heller.

Jag har mailat deras kundtjänst att jag inte längre vill ha bordet, men har inte fått svar (tydligen också vanligt hos det företaget). Bordet är inte betalat.

OM det ändå dyker upp i september, måste jag behålla det då? Räcker mitt email som bevis på att jag avbeställt bordet? Om det skulle bli krångel.

Jag var med om samma sak förra året och ville avbeställa min order. Det gick inte att få tag i deras kundtjänst, varken via telefon, mail eller sociala medier. Flera dagar gick och jag tröttnade på att a) ligga ute med 18k b) lägga ner så mycket tid(!!) på att försöka få ett svar. Så till slut så mailade jag, och skrev även i ämnesraden att jag hade en stämningsansökan förberedd. Fick svar inom en timme, ordern annullerades och pengarna var tillbaka på kontot bara någon dag senare.

Tråkigt att jag behövde ha den tonen, men de var ju helt sanslösa. Kollar man deras sociala medier så har ju folk väntat i månader, utan att ha lyckats komma i kontakt med deras kundtjänst.
 
Jag tror, utan att vilja ursäkta kass kundvård, att den här typen av leverantörer existerar för att de flesta faktiskt älskar dem. Man älskar fri frakt. Man älskar närmast obegränsat utbud. Man älskar superenkla beställningar. Man älskar (utlovat) enkla returer.
Själv håller jag mig helst borta från sådana här icke-butiker som Trendrum, Trademax, Chilli m fl som bara består av en hemsida och ett (ofta delat) logistikkoncept.
 
Jag tror, utan att vilja ursäkta kass kundvård, att den här typen av leverantörer existerar för att de flesta faktiskt älskar dem. Man älskar fri frakt. Man älskar närmast obegränsat utbud. Man älskar superenkla beställningar. Man älskar (utlovat) enkla returer.
Själv håller jag mig helst borta från sådana här icke-butiker som Trendrum, Trademax, Chilli m fl som bara består av en hemsida och ett (ofta delat) logistikkoncept.
Ja det är väl samma företag bakom? Detas hemsidor ser ju till och med likadana ut, bara olika namn. Håller mig också borta från dem.
 

Liknande trådar

Fritid Jag beställde några grejer åt hunden igår kväll, jag tog leveransalternativet "track and trace" (ja, jag valde det med vett (:cautious:)...
Svar
13
· Visningar
1 087
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp