Avdelning B stor häst

Fossing

Trådstartare
Hej avdelningen för dumma frågor :)
Jag vill starta en lokal hopptävling snart och då helst hoppa avdelning B pga mina nerver. Det finns en 90 CR Avd A och även 1m AvdB som jag skulle vilja rida. Det finns ingen 90 för avdelning B, utan den enda 90 är avdA. Men jag antar att jag inte kan kombinera dessa två starter i samma tävling?
 
Hej avdelningen för dumma frågor :)
Jag vill starta en lokal hopptävling snart och då helst hoppa avdelning B pga mina nerver. Det finns en 90 CR Avd A och även 1m AvdB som jag skulle vilja rida. Det finns ingen 90 för avdelning B, utan den enda 90 är avdA. Men jag antar att jag inte kan kombinera dessa två starter i samma tävling?
Det behövs ingen avdelning B om bedömningen är A eller Clear Round.

Hade det varit 100 bedömning två faser och 110 två faser, så hade du ändå kunnat rida avdelning A i 100 och avdelning B i 110, förutsatt att 100-klassen gick före 110-klassen.

/Lady_S
 
Tack så mycket hörni! Jag hade fått för mig att man inte kunde kombinera avd A och B på samma tävling men det kan man allså. Tack! :)
 
Tack så mycket hörni! Jag hade fått för mig att man inte kunde kombinera avd A och B på samma tävling men det kan man allså. Tack! :)
Varsågod. :)

Ja, det kan man.

TR III, Mom 304.2: Alla ekipage har rätt att starta i avdelning B om inte klassen är begränsad för endast unghästar. Häst som tidigare under tävlingsdagen startat i avdelning B får inte starta i avdelning A.

/Lady_S
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zarmino
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 120
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Hej igen! :o Jag behöver er hjälp. Kan man överleva ekonomiskt på att ha en kennel som ens enda sysselsättning? Jag har mycket att ta...
2
Svar
32
· Visningar
2 775
Senast: LaMagia
·
Hoppning Hej! Jag har en liten fråga! Får en vuxen ryttare tävla en C eller D ponny (inte en ungponny) i avdelning B på lokal tävling i hoppning? :)
Svar
1
· Visningar
1 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp