Bukefalos 28 år!

Avel & betalning!

nice and happy

Trådstartare
Hur funkar det om min hane skall ställa upp & para sig med en tik?
Har för mig att hanens ägare har rätt till en valp el betalt för en valp?
 
Sv: Avel & betalning!

Kontakta din rasklubb för att kontrollera ungefärligt pris för just din ras, det kan skilja sig :)
 
Sv: Avel & betalning!

Hej
jag känner till 3 olika sätt att betala en parning (det finns säkert nån variant till oxå;))

1. du betalar en parningsavgift när du parar + en viss summa /valp när de är födda

2. Hanägaren tar en sk parningsvalp dvs får en valp

3. Du betalar till hanhundsägaren efter födsel motsvarande vad en valp säljs för....

prillan
 
Sv: Avel & betalning!

Tack för din info :) Då var det som jag själv misstänkte. Fast det kanske inte stämmer med chihuahua avel? Eftersom dom brukar få så några...
Min hade är 1,5år är han för ung?
Tiken är 3år.
 
Sv: Avel & betalning!

Jag har gjort så att jag tar en språngavgift på 1000 kr samt 10% på försäljningspriset på alla valpar.

Jag tycker nog 1,5 är lite tidigt, jag förmodar också att båda hundarna är undersökta och är goda exemplar av rasen.
 
Sv: Avel & betalning!

1.5 år är inte för tidigt men jag hade nog väntat 1 år till i allfall för att se hur hunden utvecklar sig bådde psykiskt och kroppsligt.

Har du en meriterad hund samt bra stam jag du ta extra utgift för deta.
 
Sv: Avel & betalning!

Jag tycker personligen att det är tidigt med tanke på meriter och hundens mognad.

Nu vet jag inte riktigt hur fort chihuahua mognar iof, men ja det känns ändå tidigt..
 
Sv: Avel & betalning!

Jag har chihuahua och vet. Jag betalade nyss 2500:- i språngavgift och vid 4 veckors ålder kommer jag betala 1500:-/levande valp.

Vad är det för hane du har? Färg? Meriter? Stam?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
509
Övr. Hund Är äntligen i livet där jag kan skaffa valp igen (schäfer). Har kontakt med en uppfödare som planerar att para deras tik med en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 845
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
7 089
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 623
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp